150 vindkraftverk ur funktion

Ännu inte kraschat av UFO:n.
”This is Peter Hitchens Mail on Sunday blog
If visitors from another galaxy really are going round destroying wind turbines, then it is the proof we have been waiting for that aliens are more intelligent than we are.
The swivel-eyed, intolerant cult, which endlessly shrieks – without proof – that global warming is man-made, has produced many sad effects. The collapse of proper education has made two whole generations vulnerable to rubbishy fads.
But the disfiguring of the country with useless windmills, and the insane plan to ban proper light bulbs, are supreme triumphs of this dimwit pseudo-religion.”
I dag, måndag den 12 januari står 44 av landets vindkraftverk stilla och producerar ingen el - och det är alltså mitt i vintern.
Dessutom - det går inte att få kontakt med ytterligare 105 verk så om dessa står stilla eller inte går inte att besvara - sannolikt står de väl stilla annars måtte det väl gå att etablera kontakt.
Jag känner inte till svagheterna i vindkraftverken, men de få gånger jag skrivit om vindkrafthaverier så är det växellådan som pajat, den tycks vara den ömma punkten.
Jag undrar när mainstream media skall ta sig an vindkraftbluffen.
Man kan följa vindkraftsfiaskot varje dag på denna nätadress:
http://www.vindstat.nu
Jag skulle tro att när denna avslöjande statistik kommer ut till allmänheten så tas uppgifterna bort från nätet, så passa på att studera dem nu.
-----------------
Citat, Haaretz:
Hamasledarna gömmer sig i en bunker byggd av Israel, hävdar israeliska underrättelsekällor. Många av Hamasledarna finns i Shifasjukhuset i Gaza City. Detta sjukhus byggdes om under den tid Israel ockuperade Gaza. Det är områdets största sjukhus.
Många Hamasledare byter lokaliteter och försvinner från ena stället till det andra genom tunnlar.
Jerusalem Post beskriver Hamas som krigsombud för Syrien och Iran. Pengar och vapen kommer därifrån.
Befolkningen på Gaza väntas revoltera mot Hamas när striderna är över. Hamasledarna kommer då att ställas inför en palestinsk domstol och dömas för krigsförbrytelser.
Trackback
Trackback-URL för detta inlägg:
Tack för värdefull info Kurt.
I http://www.vindstat.nu/ kan man utläsa i Månadsrapporten för december 2008
Energiproduktionen var 94395 MWh vilket utgör 16 (sexton) procent av verkens totala kapacitet. Dessutom kunde verken leverera energi i genomsnitt endast cirka 50 % under den aktuella tiden. I dessa katastrofala siffror ingår inte alla de vindkraftverk som stått stilla på grund av haveri.
Detta är totalt vansinne, starta Barsebäck och planera för nya kärnkraft omedelbart!
Läs denna intressanta artikel om kopplingen mellan den islam som Hamas utövar och nazism.
URL: http://everykindapeople.blogspot.com/2009/01/nazism-och-islamism.html
Hunter! Läs gärna SvD Brännpunkt häromdagen där arga Ljusteröbor för en heroisk kamp mot väderkvarnarna. Infraljud som håller alla vakna om natten.
Kurt! det är bara de dansktillverkade vädermöllorna som pajar. Danmark är ett litet land med småskalig teknik. Man byggde större generatorer men förstärkte inte växellådorna. Lagren överbelastas och lagerrullbanans härdade yta brister - gropar uppstår och haveriet är ett faktum. Jag har sett många danska ingenjörer varav bara ett fåtal riktigt bra. Vindkraften i DK började i Tvindhärvan (inga ingenjörer alls bara flummare/vänsterlärare). De tyska vindsnurrorna är solitt byggda och havererar inte men men kwhkostnaden är ca 6xkärnkraftelens och blåser gör det ju inte hela tiden. Danskarna bara rycker på axlarna och vägrar ta ansvar påstår min vän skadeexperten. Danskdjävlarrrr som Järegård sa!
Den förträfflige Hax som är litet värmedödsförnekare eller skeptiker eller kättare då - han påpekar att Pravda (av alla blaskor ja ryska Pravda inte AB) skriver
att vi nu är på väg ut ur en helt naturlig värmeperiod och in i en liten istid. Man pekar på Milankoviccyklerna (komplex celest mekanik som har med cirkulationsbanans eliptiska form, jordaxelns lutning och vaggande rörelse att göra). En anonym kommentarsskrivar får tokspader. Efter flera fula personangrepp och totalt underkännande av rysk vetenskap kommer grönfinken fram till att det gröna självplågarprogrammet med höjda skatter på allting -satsning på vind och sol-förbud mot Edisons glödlampa-och förbud mot stora TV-apparater har så stora fördelar i sig själv att det ändå bör piskas igenom även om vi skulle stå inför en ny liten istid. Dom ger sig fan aldrig!
Troligtvis inte - troligtvis aldrig på tiden! Revolt mot Hamas det tror jag inte på. Dom har alla vapen. Dom har organisation. Fahta har förverkat allas förtroende p g a bottenlös korruption. Befolkningen sitter som i ett skruvstäd. När Hamas ger sig till att avrätta misstänkta kollaboratörer i sjukhusbäddarna inser man att ingen vill eller kan hålla i skaftet. Belöningen blir ett nackskott.
Stöd Israel i kampen mot Hamas: namninsamling
URL: http://www.namninsamling.se/index.php?Namn=Namn&sida=2&nid=2756&fnvisa=namn
Men Olmert , Livni och Barak ska gå fria menar Kurt Lundgren? Man tar sig för pannan. Snart 900 palestinier har dött av israeliska bomber; man undrar hur många som måste dö innan Kurt Lundgren förstår skillnaden mellan självförsvar och statsterrorism?
Whooaah. Tiny Blair mannen som fördärvade Storbrittanien skall nu bli den ny ledaren/Presidenten för EU-överstaten. Vi skall naturligtvis inte få folkomrösta om det heller. Ja Irländarna då kanske men deras nej räknas ju ändå inte. Göra karottunderlägg av demokratin brukar ju Hax skriva.
Jan E:
Självförsvar är ju när man fredar sig mot en angripare.
Hamas har angripit Israel därefter svarar Israel för att freda sig eller förhindra vidare attacker. Så har det varit under lång tid. Palestinierna terrorbombar civila på olika sätt... Israel svarar, ofta efter många palestinska angrepp.
Att civila drabbas får man lasta Hamas för som trummar ihop civila som får stå som levande sköldar där Israel förannonserat angrepp.
Israel talar alltså om innan när och var de skall bomba så att man har god tid att evakuera. Jag har aldrig hört talas om att ngn terrorstat betett sig så.
@ Jan E m.fl.
Mycket bra beskrivning i bifogade video om bakgrunden till det som nu pågår i MÖ och Gaza.
URL: http://www.terrorismawareness.org/what-really-happened/J
Knegarn
Jag tror att inte ens du tror själv på vad du skriver. Inte ens Hamas skulle ha förmågan att trumma ihop 900 pers som levande sköldar. Det är pinsamt att läsa inlägg som ditt. Att så många palestinier dör beror på att Israel anser att "saken" är viktigare än palestinska liv.
@ Jan E
Så vad denna muslimska S-kvinna vet således inte vad hon talar om i bifogade länk! Läs och lär.
Vem är det nu som står där med dumstruten på huvudet?
URL: http://www.newsmill.se/artikel/2009/01/10/ordforanden-i-unga-s-kvinnor-hamas-det-storst-problemet-kvinnor-och-barn-i-gaza
Jan E
Isreal bryr sig inte vad vi väst tycker, allra minst vad svenska vänsterrörelsen skriver och tycker. Spaltkilometrar kan skrivas om hur onda Israliterna är och hur hjältemodigt Hamas krigare verkar för att befria sitt plågade folk. Hur dessa sinrikt gömmer sig under sjukhus och skolor allt för sitt heroiska uppdrag från Allah.
Nej så länge arabvärlden inte höljer rösten och kräver ett stopp kommer inget att hända.
För dom finns det inget tvivel om att Hamas gudspartiet har tiggt om detta krig i flera år. Detta genom sina handlingar och framförallt i sina böner om att Israel skall raderas från kartan. Jag kan bara beklaga att dessa Islamister inte tänker på sitt folk och sina barns framtid.
Jan E det räcker inte bara att peka finger och svänga ihop underfundliga meningar om sina meningsmotståndare. Detta påvisar bara att du inte har annat att komma med.
JanE Det är israeliska regeringens jobb att värdera israelernas liv över allt annat. Staten skall vara till för vårt skydd. Det har förvanskats en del i Sverige ty här är staten till för att försörja och skydda endast folkets ombud (nä inte längre i fria val utsedda ombud).
"Trumma ihop"? Det är bara att bygga skyttevärnen mitt i bostadsområdet, lirarn. Precis som man gjort.
Märkligt vad den där "Jan E" fantiserar!
Hamas har bevisligen använt civila och
barn som mänskliga sköldar. Det är så
de gör, de där araberna. Och då faller
en del "icke tänkare" i Hamas provokativa uttalanden. Hamas är en
terrororganisation, som inte bara duperar
folket, utan också terroriserar dessa, på
sjukhus (avrättar), och som massor av "you tube" filmer också i verkligheten bevisar. Tittar du inte på bevisen, lille vän?...
"Trumma ihop 900 pers som levande sköldar"---? vad har du fått detta ifrån? Korkat som vanligt! Jag tycker det är mer pinsamt att läsa din virriga kommentar, "Jan E"! Upp till bevis!...
Kolla in juridiken på http://www.newsmill.se/artikel/2009/01/08/gaza-och-rattslaget-ett-traditionellt-folkrattsligt-perspektiv
Att vara emot israeliska massakrer på palestinier är inte samma sak som att stödja Hamas. Men det är säkert en alldeles för avancerad tanke för somliga här har jag begripit. Att det finns islamsk fundamentalism i Gaza är ingen som helst ursäkt för Israels agerande. Och den avgrundsdjupa klyfta mellan palestinier och israeler som nu öppnats i och med de besinningslösa och oproportionerliga israeliska bombattackerna kommer det att ta decennier att överbrygga. Och ger Israels agerande ökad säkerhet för israeler? Till och med Israels allra bästa vänner inser nog att svaret är NEJ!
@Jan E
Men för h-e hela södra Israel har i princip inte fungerat normalt sedan man lämnade Gaza på grund av att man beskjutits med cirka 10 000 raketer under den här tiden.
Hamas har haft enorma mängder raketer i sina lager och vissa modeller från Iran når cirka 4 mil in i Israel och man har som målsättning att förinta staten Israel. Om Israel hade gett dem ett eller ett par år till, hade man fått tillgång til Irans senaste raketmodell med avsevärt längre räckvidd och hade hotat hela Israel. Man har flera hundra tunnlar mellan Israel och Egypten och har "mutade" egyptier som har gett fri lejd för att obehindrat införa raketer till Gaza.
Hamas har sina avskjutningsramper mitt inne i tättbebyggelsen eftersom de vill att just sådan som du, skall få tillgång till de civila förlustsiffrorna. Israel gör allt för att försöka undvika att civila dödas och Hamas gör allt för att så många som möjligt dödas, eftersom det gynnar deras försök att påverka världsopinionen och du är ju ett praktexempel på att de verkligen lyckats!
För att "vissa" skall få lite klarheter över
den "ensidia rapporteringen", har Dick
Erixon som "politisk oberoende proffs" en notis som man aldrig erhåller från den korrekta median. Se här:
www.erixon.com/blogg/?p=2070
Sen kan FN och framförallt "gaphalsen"
och folkpartisten Bengt Westerberg, med
sitt "arbete" i Svenska Röda Korset,
slänga sig i vägg!...
URL: http://erixon.com/blogg/?p=2070
Dessutom, "Jan E"! har även Dick Erixon
en upplysning till sådana som dig. Se här:
www.erixon.com/blogg/?p=2069
URL: http://erixon.com/blogg/?p=2069
Jag läste Oscar Swartz senaste bloggpost som handlade om Gaza och om alla inlägg om vad som händer. Hade Israel RÄTT att göra vad de gör? Vems SKULD är kaoset och våldet? Swartz anser att frågorna är fel ställda. Han nämnde Dick Erixon som efterlyser "kyla, logik och rationalitet" i analysen. Swartz håller med om detta, men konstaterar att det ju inte är något som Erixon eller många andra bidrar med själva . Precis. Dick Erixon är nog den obehagligaste bloggare jag känner till. Så ofattbart partisk och vinklad att det nästan är kusligt. Och hans Bush-hyllande under åren ska vi bara inte tala om. Så Tore, var vänlig och ge inte mig länkar till Dick Erixon. Jag kan honom alltför väl. Han är dessutom så jävla feg att han inte låter läsarna få möjlighet att kommentera hans lögner och hans fullständigt onyanserade skit.
Och till hunter kan jag bara säga att Israel aldrig har lämnat Gaza; efter utrymningen 2005 har man kört ockupationen på distans.
@ Jan E
"Och till hunter kan jag bara säga att Israel aldrig har lämnat Gaza; efter utrymningen 2005 har man kört ockupationen på distans."
Kört ockupationen på distans? Herreminje, du är ta mig faen definitivt tappad bakom vagnen!
@ Jan E
Efter att ha letat upp och läst dina senaste inlägg, tror jag att vi är flera som undrar om du verkligen har alla kameler samlade i oasen?
"Jan E"! är du vaken, eller sover du? Trots bevis, hänvisningar med filmer, (You Tube) och "utländsk media", visar
du ditt släktskap med en "gås"!
Att du överhuvudtaget vill vara i denna
blogg med dina naiva kommentarer,
förvånar mig verkligen. Du kommer att
få "massor" av hänvisningar, speciellt
av Dick Erixon, från mig så länge din okunskap visar sig! Här kommer mer:
"Islamister är demokratins fiender"!
www.erixon.com/blogg/?p=2084
Är du demokratins fiende, Jan E?...
URL: http
Skit i mig. Läs här i stället:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2207&a=873220 http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=967&a=871252
hunter,
Jag är förresten rätt nöjd med formuleringen ”köra ockupationen på distans”. Tror att jag hittat på den själv faktiskt. Ett vanligt fängelse har ju som du vet fångvaktare som går omkring och domderar bland fångarna. Tänk dig att fångvaktarna lämnar fängelset och i stället ställer sig vid utgångarna, tungt beväpnade, då får vi en situation som invånarna i Gaza säkert skulle känna igen sig i.
Ett litet artikeltips slutligen. Författare är Gideon Levy, ledande journalist på den israeliska tidningen Haaretz – alltså inget svenskt propagandablad ;-)
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2502&a=873628
@ Jan E
"Tänk dig att fångvaktarna lämnar fängelset och i stället ställer sig vid utgångarna, tungt beväpnade, då får vi en situation som invånarna i Gaza säkert skulle känna igen sig i."
Och om nu fångarna i stället för att se till att man har en dräglig tillvaro på fängelset, använder tilldelade medel från världens alla hörn och kanter och införskaffar raketer från Iran. Smugglar in desssa i fängelset och börjar att skjuta raketer på fångvaktana. Vad tycker du att fångvaktarna då skall göra? Inser du inte själv vilken idiotisk jämförelse i ALLA tänkbara avseende som du nu har lyckats hitta på.
Att du är stolt över "”köra ockupationen på distans” förstår jag mycket väl, med hänsyn till dina övriga argument här på bloggen. Det är bara att konstatera, att det är mer än en kamel som inte finns på plats i din oas!
hunter,
Att ”fångarna” inte alls borde vara fångar utan som alla andra männsikor få leva i frihet och kunna resa och besöka släktingar i andra delar av landet tycks inte bekymra dig. Och det förstår jag med anledning av vad du skrivit tidigare.
Och Gideon Levys artikel var förstås inte heller intressant? Nej, jag tänkte väl det… ;-)
@ Jan E
Visste att jag skulle få den kommentaren därför skrev jag: "Inser du inte själv vilken idiotisk jämförelse i ALLA tänkbara avseende som du nu har lyckats hitta på." Men det var tydligen för avancerat för dig att förstå!
Väntar med spänning på vilka nya uttryck och jämförelser du har på lager. Börjar att bli riktigt underhållande.
P.S.
"inte alls borde vara fångar utan som alla andra männsikor få leva i frihet och kunna resa och besöka släktingar i andra delar av landet"
Det hade de säkert också fått göra, om de inte hade envisats så f-b med att ha en massa sprängämnen runt magen.
Jan E! du hänvisar till DN kultur bl a.
Denna tidning slutade jag att använda,
då dessa blev infiltrerade av syndikalis-
tiska journalister för ett bra tag sedan.
Ej förvånande är att idag har denna tid-
ning ansökt om bidrag för sin fortsatta
utgivning! Det är väl bara du som ej
reagerar på deras "dravel"!
Här har du 52 läkare, som har skrivit
på ett upprop mot "Hamas" och deras
aktivitet och skyldighet till det som nu
också händer! Du skall få mer att be-
arbeta, så länge du tjaffsar ologiskt:
"Förbrytelse mot den egna befolkningen"
www.nwt.se/asikter/debatt/article452325.ece
Ganska logiskt, eller hur. Är du en syndikalist, Jan E?...
URL: http
Tore,
Du är en riktig träskalle! Jag hänvisade till en artikel av en ledande israelisk journalist i Harretz, en artikel som råkar vara återgiven i DN ! Om du inte vill ta i DN med tång ens så kan du ju läsa artikeln i Haaretz för bövelen! Men jag ska hjälpa dig lite. Levy anser att de tre israeliska ledarna som är ansvariga för kriget ska åtalas för krigsbrott. På ett ställe skriver han så här ”Den offentliga, moraliska och juridiska prövningen kommer att riktas mot de tre israeliska statsmän som skickade Israels försvarsmakt mot en hjälplös befolkning - ett folk som inte ens hade någonstans att ta sin tillflykt - i kanske det enda kriget genom historien på en inhägnad landremsa.
Ehud Olmert, Ehud Barak och Tzipi Livni kommer att stå i främsta ledet bland de skyldiga. Det är otänkbart att de inte kommer att ställas till svars för blodbadet”. Exakt.
Jaha, en riktig träskalle! Jan E väljer sina ord, utan att först konstatera vem
som bör föräras denna utmärkelsen!
Lite mer verklighet för dig "lille vän":
"Hamas är problemet"
www.nwt.se/asikter/ledare/article451043.ece
Det är inte jag som skrivit ledarartikeln,
men jag stöder den till fullo. Och som
lite "efterrätt" till dig, innan du lägger
dig, se här hur verkligheten bedömes
av andra:
"Skillnad i strategi - Hamas och Israel"
www.erixon.com/blogg/?p=2099
Är du kommunist, Jan E?...
URL: http
Dessutom Jan E, så skrev jag " att denna
tidning (DN) slutade jag använda" osv,
inte att jag slutat ta i den ens med tång,
(din kommentar) då jag annars inte kan
se och bedöma vilka element du rör dig bland. Att det finns "israeliska journalister", precis som det finns "muslimska journalister", och varför
inte "svenska journalister", som alltid har
besynnerliga utlägg, och dessutom aldrig
kan hålla sig till sanningen, trots över-
väldigad bevisning. Här har vi muslimska
journalister, som helt håller med den
israeliska förklaringen om Hamas brottslighet:
"Människorättsaktivist: Iran och Hamas
använder palistinier som kanonmat"
Till DN säger den palestinske Basem Eid
detta:
www.erixon.com/blogg/?p=2036
och den arabiske författaren Sayed Kashua skriver följande i den "israeliska
vänstertidningen" Haaretz, följande:
www.erixon.com/blogg/?p=2037
Hoppas du kan engelska, för hänvis-
ning göres till denna tidning.
Du kanske inte ens har "läsförståelse",
med tanke på dina "virriga" kommentarer. Vem är det nu då, som
har äran till att vara "träskalle"?
Du är väl inte släkt med träskallen och sossen Jan Eliasson?
Är du "islamist", Jan E?...
URL: http