ÖB bör naturligtvis avgå

7140-571
       Var är fienden? Och vilken fiende är det?

Jag förstår då inte hur ÖB Håkan Syrén kan sitta kvar, först tillrättavisad av försvarsminister Sven Tolgfors i en överlägsen ton och sedan förnedrad av regeringen en gång till när ÖB nu får en person över sig, som skall sköta ekonomin.

Tillplattad från två håll sitter ÖB kvar - en seg gubbe, som SvD kallar honom.

Men det är klart att han bör avgå. Om Sverige inte längre kan försvara sitt territorium, och det säger ju ÖB, är det väl hans plikt som officer att lämna sin post - han kunde inte falla blott svika kunde han, blir annars hans eftermäle.

Vilken bedrövlig försvarssoppa det är.

Jag satt i går kväll och såg på RT, Russia TV, ett program som är bättre än CNN och BBC tillsammans, visserligen proryskt, men oerhört intressant. Där framkom ett par saker - den första resan som den nye ryske presidenten genomförde gick till olika militärförband, bl a till en enhet som skötte missilförsvaret - det stod klart att den ryska militären nu får allt den pekar på - det andra var den allians som nu formas mellan Indien, Kina och Ryssland och vars udd är riktad mot EU och USA. Under detta trepartsmöte i Jekaterineburg förklarade alla de tre stormakterna att de inte accepterar EU:s skiljande av Kosovo från Serbien. I dessa stora strategiska sammanhang framstår trots allt Carl Bildt som en lilliputt och en ganska patetisk figur. Nu handlar det om realpolitik.

Om Tolgfors och det strategiska geniet Juholt med flera inte kan läsa tecknen i skyn är de blinda och döva - det som sker är landförräderi - jag tvekar inte en sekund att ta ordet i min mun.

-----------------

Citat:

Ett besök av en utrikesminister förbättrar sällan världen. Ibland knappt ens den bilaterala relationen.
Men ofta har det dock sin betydelse. Ett besök på utrikesministernivå sänder signal genom de olika systemen. Inte minst i länder som dessa. Processer sätts i rörelser. Och politiska, ekonomiska, mänskliga och kulturella relationer främjas.
Så egentligen borde jag säga ja till allt detta.
Jag kommer! Sverige vill!

Carl Bildt

-----------------

A-kasseröran

Så har vi då detta med A-kasseröran. Om 460 000 valt att stå utanför, vad är problemet? Jag fattar inte varför den borgerliga regeringen skulle in och röra i A-kassan som sköttes bra av facket för det första - för mig är hela den självförvållade röran totalt obegriplig och jag tror för de allra flesta - folk är med i facket och med i a-kassan, folk är inte med i a-kassan eller i facket, folk är bara med i a-kassan etc - vad har regeringen med det att göra?

Överlämna till den enskilde och till arbetsmarknadens parter att sköta detta - man vill ropa: Sluta regera och styra med allt, ni är ju värre än sossarna.








Kommentarer
Postat av: von Dell

FACKET SKÖTTE INTE A-KASSAN BRA

Jag ber att få invända. Det finns hur många exempel som helst på att facken begått bedrägeri mot oss skattebetalare bl.a. genom att förfalska inträdesdatum i A-kassan.

Det största skälet till en omgöring av A-kassan är att utgifterna till storleksordningen 90 % täcks av skattemedel. Denna andel måste sänkas till vad som skulle motsvara socialbidragsnormen, vilken även de som står utanför är försäkrade om.

Självklart skall skatten sänkas så mycket som statsbudgeten avlastas.

Det måste bli en klar koppling mellan kostnaderna för A-kassan och respektive facks lönepolitik och dess påverkan på medlemmarnas arbetslöshet. Således bör varje fack få sköta en egen A-kassa.

Men allt medlemskap skall förstås vara frivilligt. Obligatorisk A-kassa för oss småföretagare skulle bli ett stort skämt.

Jag vill inte ha konkurrenter som jobbar med projektering, offerter och försäljning medan de låssas vara arbetslösa.

2008-05-16 @ 11:42:16
Postat av: von Dell

ERSÄTTNINGSNIVÅN BLIR OPOLITISK

En fördel med flera enskilda A-kassor är att politikerna inte längre behöver lägga sig i vilken ersättningsnivån eller karensperioden skall vara. Det blir enkelt en kontraktsfråga mellan den enskilde och A-kassan. Kloka kassedirektörer ser till att det finns flera nivåer på bådadera att välja mellan.

Då får Medel-Svensson klart för sig vad det kostar och vad han vill betala för. Och han gör det frivillligt.

2008-05-16 @ 11:48:03
Postat av: Carl Norberg

Den Svenska Försvarindustripolitiken visar upp sitt fula tryne, varhelst en möjlighet gives.

2008-05-16 @ 11:53:08
Postat av: Kennedy Karlsson

Nuvarande ÖB är mycket plikttrogen och enastående uthållig.
Det finns dessutom enligt vad som viskas internt inom Försvarsmakten, ingen som kan mäta sig med honom i försvarsfrågor i landet.
Han kan inte ersättas av någon mer kompetent, möjligen någon mer politiskt följsam.

Att ÖB angett, att landet under några år framåt icke kan försvaras, är en unik markering som sannolikt tär på den okunnige försvarsministern. Det hade denne nog inte väntat sig.

Det som utspelar sig just nu i landets ledning är något helt unikt. En ny dolkstötslegend kan vara under uppbyggnad.

2008-05-16 @ 11:56:29
Postat av: Ingeborg

Betr. A-kassan så skall inte någon av de ledande fackliga ledarna sitta med i något utskott i regeringen. De skall vara helt inställda på vad medlemmarna vill. Så är det inte nu. LO, SACO och TCO är alla lika följsamma vad politikerna säger.

2008-05-16 @ 11:59:08
Postat av: Berit

Allmän värnplikt faller på sin egen orimlighet.
Man kan inte slumpmässigt inkalla 1000 unga män och lika många unga kvinnor och tro att de ska kunna utföra det som krävs för soldatträning.
"Ålning medels hasning" och att bära tung packning klara bara ett fåtal flickor. Alltså måste kraven och träningen anpassas; allt enl. jämställdhetens regler.
Hemvärn vågar man inte ha, det liknar alldeles för mycket en militia.

2008-05-16 @ 12:07:43
URL: http://everykindapeople.blogspot.com/
Postat av: Republikansk Monarkist

Klart att ÖB borde avgå.
Han har ägnat sig för mycket åt vedhuggning.

Numerar har Underbettsbefälhavaren Borg befälet, med sin trogne icke-vapendragare Sorgfors. Båda klassiska underbett, fast de både saknar både hakor och karaktär.

Vad kan man göra?
Numera är ju t o m hemvärnet avväpnat och pacisfiserat.
Det sista jag såg är att även hemvärnet ska skickas till Tchad för att bevaka negerstammarna.

2008-05-16 @ 12:46:58
Postat av: Döbeln

Sverige är ett land som inte längre minns sin historia (eller i en del fall skäms för den), som monterar ned sitt kulturarv, som förlorat sina traditioner och sedvänjor. Ett land som håller på att byta befolkning. Allt pådrivet och bejublat av de egna "eliterna".

Varför ska detta land försvaras? Vem ska försvara det? För vem?

2008-05-16 @ 13:34:27
Postat av: värnplikten behövs

Fackföreningar skall vara opolitiska och själva sköta A-kassorna.

Kennedy Karlsson har rätt till sina åsikter men inte mycket mer.

Allmän värnplikt,Berit, borde syfta på män då det gäller stridande befattningar.
Av rena effektivitetsskäl.
Däremot finns massor med andra uppdrag som kvinnor med fördel kan utföra.De skall omfattas av plikten med dessa förbehåll.

Vad gäller ÖB är han förmodligen politiskt tillsatt av (s).Att han ägnar sig åt dyra vedhuggningsfilmer och annat i stället för att ställa ultimatum till regeringen diskvalificerar honom direkt.
Den åsikten är också vida utbredd i Försvaret.Däremot kan han naturligtvis sitta inne med info som inte kommer alla till del och som delvis ursäktar hans beteende.Men bara delvis.En mindre del.

Betr. försvarskrisen ser man nu hur media reagerar.TV4 med sin sliskige chef säger inget alls men har en "nyhet" om att engelsmän är feta och inte kan laga mat.Tack för det!Då är det ju inte så noga att få reda på att Sverige våldtas av en samling dilettanter.

2008-05-16 @ 14:30:02
Postat av: Fjordman

http://www.brusselsjournal.com/node/3257

The Dutch authorities have arrested the cartoonist Gregorius Nekschot (a pseudonym. Nekschot means deathblow, litt: ?shot in the back of the neck? [An interview with Nekschot here]). The judicial authorities in Amsterdam said yesterday that the cartoonist was arrested as a suspect for the criminal offense of ?publishing cartoons which are discriminating for Muslims and people with dark skin.?

The cartoonist was arrested on Tuesday, while the police searched his house for ?discriminating evidence.? His computer, mobile phone and a number of drawings were confiscated. Nekschot was released two days later but it is possible that he will be charged following a complaint in 2005 by the Dutch imam Abdul Jabbar van de Ven, an indigenous Dutchman who converted to Islam.

Nekschot, a friend of the late Theo van Gogh, the Dutch film maker who was ritually slaughtered by a Muslim fanatic in 2004, hides his real identity in order to avoid unnecessary risks. As spokeswoman of Xtra, Nekschot?s publisher, said today: ?He was arrested with a great show of force, by around 10 policemen.?

2008-05-16 @ 14:36:17
URL: http://gatesofvienna.blogspot.com/
Postat av: Professor Pelotard

Kurt! Du har helt rätt om försvaret. En politisk härdsmälta utan like. Det enda glädjeämnet är faktiskt att både tidningar och ffa bloggar har vaknat upp. Läs ledarsidan och ledarloggen på SvD, gårdagens ledarstick på DN etc. Bloggavärlden är full av mycket bra och inlägg med skoningslös kritk av våra politker. Börjar svenska folket att vakna? I så fall bäva månde politikeretablissemanget.

Av bloggar som idag skriver om försvaret kan jag rekommendera http://wisemanswisdoms.blogspot.com samt Dick Erixon.

2008-05-16 @ 14:54:56
URL: http://erixon.com/blogg/?p=746
Postat av: Art of Noise

Dags att göra ett uppror kanske.

Jag skriver upp mig på varje upprorslista.

Kurt får bli vår överbefälhavare.

Kan såga av min hagelbössa för bättre verkan, så marcherar vi mot Fjollträsk, med paus i Eskilstuna för räkning av manskapet och en sista kollationering.

Se upp dårarna i riksdagen här kommer vi, men först ska vi pissa på Palmes grav och sedan sätta på bajonetterna.

2008-05-16 @ 15:35:24
Postat av: Mycket mörkt och starkt kaffe

Han, ÖB, behandlas av politikerna som en nullitet. Säger sanningar om att hotbilden ökat, vilket våra nu lallande politiker tycks vägra att ens lyssna på (varför kommer jag nu att tänka på lallande politikers engagemang i "klimatfrågan", som iofs inte alls är av samma karaktär!).

Varför utser politikerna en ÖB vars beslut de aldrig respekterar (politikerna gnäller ständigt på att försvarets problem är att ÖB prioriterat fel, trots att de själva ändrat sig stup i kvarten om hur de anser försvaret ska se ut och endast varit konsekventa rörande sina ovillkorliga neddragningar) och inte heller hans åsikter.

ÖB:s motivering att han stannar, nämligen att det inte blir bättre om han går, kan respekteras. Men som Dick Erixon skriver i dag bprde samtliga försvarspolitiker avgå och ÖB stanna (men vilken ledare finns att ta det beslutet :-( burr! )

Bedrövligt att vi har en nation utan ledarskap. Känns lite som att Borg belägrat Reinfeldts hjärna, vilken annars bara velat hit och dit. Ett övertagande som dock i går darrade till när Reinfeldt talade om att dra tillbaka förslaget om obligatorisk a-kassa.

Lite som i Terminator 3, när den plötsligt onda Arnold inför ett slag mot den värnlöse grabben liggandes på motorhuven tvekar om vem han är; så såg kunde man tolka Reinfeldts reträtt i går, även om den nog bara var en ledarskapsbefriads politikers schackdrag i en webbfrågedemokrati... Ursäkta att min egen fantasi skenar, men det är nog en omedveten försvarsstrategi i dessa galna tider.

Mona blir nog också en webbfrågepolitiker, men de sossetokar hon skulle få som rådgivare torde i alla i fall ha nån rekordelighet och gränser vad beträffar brist på rationalitet och förnuft.

Ööh... Måste ha två stora koppar starkt kaffe!

2008-05-16 @ 15:51:31
URL: http://magnusorerar.blogspot.com/
Postat av: Art of Noise

Ber om ursäkt - det är ju fredag, då kan det skena iväg.

Men man blir ju extra förbannad efter några glas.

Kanske bäst att ta en iskall dusch och försöka lugna ner sig.

Men jag står för: Blir det en folklig resning så meddela mig, jag kommer.

2008-05-16 @ 15:57:59
Postat av: Carl Norberg

Eftersom denna scharad pågått ända sedan 1919, och i en alltmera vidlyftigt verkande politisk manége, så vore det ju faktisk dags för det svenska folket att vakna upp.

Detta försvarpolitiska speldrag får ju Ådalen att framstå som ett pojkstreck.

2008-05-16 @ 15:59:05
Postat av: Loppis

Tvålen saknar ledaregenskaper och är skrämd för att deltaga och ta ansvar i försvarsfrågor.
Är det någon som borde avgå så är det han.Han kan gärna ta Tomhylsan och Vedhuggarn med sej.

2008-05-16 @ 16:07:02
Postat av: ezt

ÖB bör sitta kvar.

ÖB är den enda ansvariga som i dagsläget tillser att Sverige alls har något försvar. Vi ska vara glada att han är en kämpe! Stöd ÖB!

Regeringen bryter mot försvarsförordningen:

"Övergripande ansvar

1 § Grunden för Försvarsmaktens verksamhet ska vara förmågan till väpnad strid.

2 § Försvarsmakten ska kunna försvara Sverige mot väpnat
angrepp var det än kommer ifrån. Hela Sverige ska kunna
försvaras.

Försvarsmakten ska hävda Sveriges territoriella integritet.

Försvarsmakten ska bidra till fred och säkerhet i omvärlden
genom att kunna genomföra och lämna stöd till fredsfrämjande operationer och säkerhetsfrämjande samarbete samt kunna lämna stöd till humanitär verksamhet.

Försvarsmakten ska bidra till att stärka det svenska samhället vid svåra påfrestningar i fred genom att kunna samverka med andra myndigheter och kunna ställa resurser till förfogande."

Se vidare försvarsförordning SFS 2007:1266 på RixLex http://62.95.69.15/sfs/sfst_form.html

2008-05-16 @ 17:00:33
Postat av: ezt

Regeringens ansvarslösa försvarspolitik går ut på att spara pengar in absurdum. Till oklar användning, då statistiken mörkas.

Frågan är om Sverige ens kan betraktas som en enhetlig stat, då försvarsmakten inte ens kan upprätthålla ett försvar till följd av oupphörliga nedskärningar. Har vi ingen stat, så har vi heller ingen laglig regering. Alltså behöver vi inte bekymra oss om vad den sittande regeringen påbjuder oss att göra.

Ska varje ÖB avgå till följd av regeringens inkompetens? I så fall blir det en hel drös avgångna ÖB:ar. Regeringen å sin sida kan fortsätta bedriva sin ansvarslösa Happy Hour-politik utan att någon törs säga ifrån.

Är detta eftersträvansvärt?

2008-05-16 @ 17:09:11
Postat av: Tore

Vår nuvarande ÖB är politiskt utsedd av
sossarna! Naturligtvis är hans avsikt att
kvarstanna för "optisk insyn" i nuvarande
regering. En sosse avgår mycket sällan,
om det inte föreligger stora opinioner mot hans/hennes agerande.
Håkan Syréns skuld till nedmonteringen,
är sannolikt 0. Det är och förbliver den
politiska hierarkien, som bär skulden. Dessutom kanske, har makten som avsikt att "låta honom bära ansvaret".
Minns flygvapengeneralen Owe Wiktorin,
kanske den bästa ÖB vi någonsin haft.
Han avgick frivilligt, när han såg vart det
bar! (2000) En liten upplysning till den "intelligensbefriade tomhylsan" Sven Tolgfors.
Försvarsministrar i all ära: Den kvinnliga
delen är ju en skrämmande vision av, hur människor kan beté sig i vissa situa-
tioner. "Hysterikan Laila Freivalds" och
"vinterkräksjukan Leni Björklund", båda
socialdemokratiska missfoster, har ju o-
nekligen visat "sina sämsta fötter".
Att Odelberg tog sitt ansvar, väckte san-
nolikt mångas väckelse, hur det egent-
ligen står till med vårt svenska försvar.
Onekligen kommer också "tomhylsan"
få gå samma väg, dock inte frivilligt. Man kan inte sätta en vapenvägrare som
försvarsminister, om man inte har plan-er på att helt förändra ett helt nationellt
försvar. Majoritetens vrede, har börjat vakna!. Börja med "tomhylsan"...

"Tag er i akt för den man som inte har
något att förlora".

2008-05-16 @ 17:22:59
Postat av: Tore

Ett starkt försvar, är alltid ett hot mot en styrande makt, om denne ej följer svensk lagstiftning. Där har ni svaret på
att försvaret skall nedmonteras, så be-
fintliga politiker kan genomföra sin "statskupp". Frågan är, vad polisen nu säger? och givetvis gör!...

2008-05-16 @ 17:45:57
Postat av: Kalle Bloggare

Haha, även på landets häkten slarvas det med informationen. Informationen hos våra myndigheter är inte heller de skyddade. Värt att tänka på... för den som funderar på att lämna konfidentiell information vidare.

Man undrar vilket ursprung denna kvinna har.... därom får vi inget veta.

Skånskan

Dataintrång på häktet i Göteborg

17:01 GÖTEBORG

Den kvinna i Göteborg som misstänks för dataintrång har begärts häktad. Hon misstänks nu också för övergrepp i rättssak, under den period då hon verkade inom kriminalvården i Göteborg, uppger Göteborgs-Posten.

Polisen tror att hon gjort sökningar i datorerna på kriminella personer och sedan lämnat uppgifterna vidare.

Vi menar också att kvinnan, när hon praktiserat på häktet, förmedlat information mellan olika intagna. Det är strängt förbjudet, säger Sven Ahlbin, ställföreträdande chef för länskriminalen.

Dataintrånget påbörjades i februari och har fortsatt de senaste månaderna. När kvinnan ska ha begått det påstådda övergreppet i rättssak säger polis och åklagare inte.

2008-05-16 @ 18:07:28
Postat av: värnplikten behövs

ÖB har tidigare utan märkbara protester lagt ned större del av försvarsmakten än vad som nu föreslås!Under sossestyre.
Juholt och grabbarna.Kommer ni ihåg dem?Och i samråd med både (v) och (mp).
Nej,det finns inga skäl till att låta någon ansvarig stanna kvar i denna världsskandal!!

2008-05-16 @ 18:35:54
Postat av: Carl Norberg

En primäråtgärd avseende säkerpolitiken måste vara att Lennmarker/Juholt/Stollfors per omgående fråntas alla möjligheter till påverkan av annat än sitt eget födointag.

2008-05-16 @ 19:13:23
Postat av: Magnus

Rekommenderar lyssning på en statsvetare och säkerhetspolitiske expert, Mike Winnerstig. Ett studiosamtal i ett ljudklipp som ligger som länk i denna bloggpost (mp3-filen kan t ex laddas ned och sen spelas eller så):

http://dinledamot.blogspot.com/2008/05/frsvarsberedningens-slutsatser.html

Han tar t ex upp beredningens fokus på klimathotet, där han påpekar att det kommer att bli reellt (börjar verka) först om 40-50 år, och att det då skulle vara de på några små öar i Stilla havet (bl a Tuvalu) som tvingas fly.

(Låt mig parentetisk lägga till att med tillväxt behöver inte mycket resurser tas i anspråk för att rädda dessa öar, och även Bangladesh och andra landområden som enligt IPCC hotas av 20 centimeter högre havsnivåhöjning än normalt kommande 100 år (där utsläppsminskningar förbättrar oerhört marginellt, med enstaka centimeter, OM NU klimathotet hade varit verkligt och inte pajasspel).)

Vidare säger han att politikerna skulle behöva skapa opinon för att Sverige går med i ett internationellt försvarssamarbete (där det som finns här är NATO), och att man nu istället har undvikit den frågan.

Det blir knappast några pluspoäng för politikerna i detta samtal.

Absurditet kallas även nuvarande politik på ett ställe. Mycket bra blogg-radio!

2008-05-16 @ 19:32:28
URL: http://magnusorerar.blogspot.com/
Postat av: Rune

Bra att ÖB säger som det är! Att Sverige inte längre går att försvara med politikernas nedskärningar.
Han är ju ändå experten och politikerna är amatörer.
Bra att han säger det högt så att hans uppdragsgivare (Svenska folket) får höra det.

2008-05-16 @ 19:49:00
Postat av: Bengterikj

Det som von Dell skriver om a-kassan tål att upprepas: Även den som inte är med i någon arbetslöshetskassa har ett grundskydd på upp till 432 kr per dag, vilket finansieras genom arbetsgivaravgifter.
Men varför skall fackföreningarna sköta arbetslöshetsförsäkringen, frivillig eller obligatorisk? Det kan väl försäkringsbolagen få slåss om.
Bara nu inte pensionärerna tvingas med i a-kassan, enligt mottot "alla ska med".

2008-05-16 @ 20:15:37
Postat av: Bengterikj

Det här med försvaret måste väl ändå regeringen begripa bäst. Redan Karl XII förstod ju att landet försvaras bäst i fält långt bort igenom.

2008-05-16 @ 20:47:51
Postat av: Berit

"Värnplikten behövs" förstår tydligen inte problemet.
Kvinnor ska inte degraderas till någon annan sorts syssla än vad männen har. Därför ska lika många kvinnor utbildas till stridande styrkor. Det innebär att man måste sänka fysiska kraven och det betyder att Allmän värnplikt blir en låtsaslek.

2008-05-16 @ 20:50:56
URL: http://everykindapeople.blogspot.com/
Postat av: Värnplikten behövs

Klart jag förstår efter att ha utbildat ett antal årsklasser i ganska krävande tjänst i armén samt varit idrottslärare för kvinnor.
Dessutom är effektiviteten överordnad eventuella krav på "likabehandling".
Observera att detta synsätt på intet vis nedvärderar kvinnorna.Tvärtom är det säkert den naturligaste aspekten på sakernas tillstånd.
Alla kan inte vara bäst på allt.Och då det gäller stora grupper i omfattande och allmän verksamhet måste man generalisera om det inte ska bli för dyrt och ineffektivt.Så är det bara.
Verkligheten har för länge sedan kommit ifatt genusvurmarna i både försvaret och inom polisen t.ex.Men ansvariga är rädda för bilan som politikerna kan släppa på den som knystar.

2008-05-16 @ 21:12:17
Postat av: Tore

Egentligen borde jag inte yttra mig, avseende kvinnans roll inom försvaret,
då min aktiva roll i Flygvapnet försvann i
och med att jag entledigade mig -87.
Jag arbetade mycket med "de frivilliga"
intressenterna, och bland de sista upp- gifterna var att vara chef för "befälsgrupp 1" på F4 i Östersund. Flygvapnets kvinnor då, tillhörde inga stridande förband, t ex "jägarplutonen" i
basförbanden, eller någon form av vakt.
Utbildning i "närförsvar" med pistol m/40
var det närmaste, samt skydd mot strid-
gas. Däremot var de perfekta inom "luftbevakning", "striltjänst" "sjuk-
vård", "fordon" mm. På den värnpliktiga
sidan fanns enstaka exempel i teknisk
tjänst. Men som sagt vad, det var för över 20 år sedan, och de uppgifter de
hade/fick skötte dessa utan komplika-
tioner. Ja, så var min värld på -80 talet,
"Berit" och "Värnplikten behövs". Någon
"extrem" utbildning för kvinnor, har jag
aldrig trott på, däremot fanns många
platser för dessa, som inte några män
kan ersätta i effektivitet...

"Man föds inte till kvinna, man bara blir det"...( Le deuxième sexe) "Det andra
könet"...

2008-05-16 @ 22:41:15
Postat av: c

Är inte hela processen ett led i att tvinga Sverige in i NATO? När vi är så här svaga har vi ju inget val. solklart.

2008-05-16 @ 22:48:08
Postat av: Rustan

ÖB bör naturligtvis INTE avgå
ÖB bör naturligtvis INTE avgå
ÖB bör naturligtvis INTE avgå
ÖB bör naturligtvis INTE avgå
ÖB bör naturligtvis INTE avgå
ÖB bör naturligtvis INTE avgå
ÖB bör naturligtvis INTE avgå
ÖB bör naturligtvis INTE avgå
ÖB bör naturligtvis INTE avgå
ÖB bör naturligtvis INTE avgå
ÖB bör naturligtvis INTE avgå
ÖB bör naturligtvis INTE avgå
ÖB bör naturligtvis INTE avgå
menar du väl.

2008-05-16 @ 23:46:30
Postat av: KL

Hallå där, pissa på gravar och sådant hör inte hemma på denna blogg. Jag ursäktar dig om du inte var vid dina sinnens fulla bruk och det var fredagskväll, men det är knappt jag förlåter dig.

2008-05-17 @ 09:29:25
Postat av: Berit

Tore och Värnplikten behövs, jag håller fullständigt med era resonemang, men ni använder sunt förnuft och det får man inte göra när det gäller frågor som handlar om kvinnor och män.
Män och kvinnor har lika rätt till alla yrken och karriärer och om det inte fungerar pga. fysiska förutsättningar måste man ändra på krav och verkligheten så att det stämmer.

2008-05-17 @ 15:07:32
URL: http://everykindapeople.blogspot.com/
Postat av: Tore

Du har rätt Berit! Vi placerar kvinnan vid
protokollet, medan mannen skjuter på
figuren! Båda tillhör samma enhet. Det
är väl det som kallas jämnställhet!...

2008-05-18 @ 01:58:04
Postat av: Tore

"Och har samma lön", glömde jag att på-
peka...

2008-05-18 @ 02:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Trackback-URL för detta inlägg: