Pompösa Pompe - PM i Expressen slutar

Yngve Frej-land.
SSU - särskild skola
för smutskastning
Per Nuder anklagar den högre hierakrin inom sitt eget parti för fula metoder, läckor, förtal och ryktesspridning.
Och han är förvånad.
Men det finns ju en särskild ungdomsskola för spridning av dynga mot moståndare - SSU - där man kan ta politisk examen i ämnet smutskastning.
För att pigga upp den ekonomiska kritiken byts Nuder mot Östros - det måste ju bli ett enormt lyft, rent underhållsmässigt.
-----------------
FINANSMINISTERN Borg ser allt mer fjölig ut med sin chica hästsvans och sin ring i örat - kan han inte snygga till sig så han får ett mer värdigt utseende; hur gammal är karln? Kan han vara 40 år - han är då en patetisk gubbe.
------------------
INTE EN DAG utan lite om Expo. Det ringer en kompis som läst om Expos brytande av tele- och posthemligheten. Han säger att det är fel att jämföra med Säpo eftersom Säpo är a lame duck - det närmaste vi kan komma i jämförelse är IB - socialdemokratins eget underrättelseorgan under Birger Elmér, hemligt finaniserat, brytandes alla lagar, till och med grundlagen. Därför får nog jag och många med mig räkna med att vi är telefonavlyssnade, i varje fall är det vad jag utgår från - man rår inte för sin paranodia läggning - å andra sidan brukar paranoiker mestadels få rätt.
Ni känner väl Murphys law - den går så här:
- Allt djävligt som kan tänkas inträffa gör det, förr eller senare, och det blir värre än du tror.
Lev efter den maximen och du blir aldrig överraskad.
------------------
FÖRSVARET drabbas av pengaproblem när försvarsmaterial skall skrotas, vilket kostar 4.4 miljarder kr. Ju mindre försvar, desto dyrare - när det är nere på noll kostar det 200 miljarder, minst.
-------------------
I MIN lilla stad var det två arrangemang till Minnet av förintelsen. Den riktiga minnesceremonin arrangerade av Samfundet Sverige-Israel och hölls på Judiska begravningsplatsen, dit gick jag. Ett annat arrangemang var det samtidigt på en annan plats med medverkande från Gringo och nåt som kallas kommunala antidiskrimineringsbyrån. Varför Kalmar kommun går in och konkurrerar om uppmärksamheten denna dag begriper inte jag och ingen annan gjorde det heller.
------------------
OFTA frågas det hur vi skall rädda isbjörna, hur gör du själv? För min del kan jag svara uppriktigt och ärligt, att jag vägrar bära isbjörnspäls.
-------------------
PM NILSSON, ledarskribent på Expressen slutar och det är ingen hejd på lovorden i den egna tidningen, ganska uppblåst avslutar han också själv med en extremt pompös krönika - eftersom jag följer den politiska debatten ganska noga kan jag för min del inte erinra mig någonting som han skrivit, som gripit tag i mig, som satt avtryck, som fått mig att tänka i nya banor, mest PM-tugg, tycker jag - man vet alltid vad karln kommer att tycka. Han skall nu ägna sig åt ett hemligt mediaprojekt.
Det låter stor när katta skiter, säger di både på Öland och i Värmeland du sköna.
-------------------
Hemlig organisation
får stort statsbidrag
www.iranskasvenska.org
403 (Forbidden) - Åtkomst nekad
Åtkomst nekad till begärd fil eller katalog.
Access denied to requested file or folder.
Begärd sida / Requested URL:
http://www.iranskasvenska.org/
Denna organisation, som är starkt antisemtisk, har fått 275 000 kr av Statens kulturråd. Nån som vet eller begriper varför en förening som får så mycket skattepengar inte har en öppen sajt? Det som står här ovan är vad som kommer upp när man klickar in sig på adressen.
Jag skulle bra gärna vilja veta vad som döljer sig därbakom.
Trackback
Trackback-URL för detta inlägg:
Expo ser allt. Så här säger Poohl om övervakningen av riksdagspartierna:
"? Vi har inte hittat tecken på att människor inom de andra partierna skänkt pengar till liknande nazistorganisationer, säger Daniel Poohl som är chefredaktör för tidningen Expo som genomfört granskningen av Sverigedemokraterna."
Det här uttalandet tar jag som ett kvitto på att Expo, rutinmässigt, undersöker människors e-posttrafik, SMS-listor, BG/PG-transaktioner och bankkonton.
Många neofascister ser dig säkert som en klok gubbe. Men dina påhopp på bla Anders Borg för dennes udda utseende i de kretsar han tillhör visar ditt rätta ansikte Kurt.
Du är inget annat en trångsynt bakåtsträvande antihumanist (AH-it) men vet du vad? du och alla andra AH-iter är i minoritet vilket betyder att Sverige aldrig aldrig kommer att vridas tillbaka till nån slags arisk Astrid Lindgren idyll
Ajajajaj, vilka ömma tår...
Trångsynt,bakåtsträvande, neofascistisk antihumanist - that´s what I am.
Oj,oj.
Jag bugar och slickar i mig berömmet.
Vad är då Öhström : En vidsynt, framåtblickande, demokratisk humanist som tycker det är fint att alla får komma till tals, that´s what he is.
Han är god.
Jag är ond.
Hallå i holken - jag tycker också att Borg ser fjollig ut, inte fjölig vad det nu är.
Halla Jens! Vad var det för fel pa Astrid Lindgren idyllen. Var det för lite invandrarrelaterade gruppvaldtäckter och gängkriminalitet för din smak?
Eller var det för lite "död åt familjen" och spott på det borgliga samhället. Skriv och berätta!
För övrigt har jag hört att Sossarna åtminstonde förr hade en massa SSUare anställda på Sveavägen som satt och skrev fejkade insändare . Detta för att försöka "styra debatten" och "störa motståndsområden". Ungeför som när EXPO's väpnade gren AFA med våld slår sönder motståndare som försöker hålla politiska möten av fel sort fast med subtilare metoder. Undrar om det finns betalda EXPO killar som skriver insändare här?
Ang. ordet fjölig betyder- vad jag förstår - att det allmänt att någon ser litet avvikande ut.
Fjollig betyder däremot att man är en manlig homosexuell. Borg är så vitt jag vet inte bög.
Kurt, Google har sparat ett par sidor, bland annat stagdarna: http://64.233.183.104/search?q=cache:k6ws7OZns5UJ:www.iranskasvenska.org/index2.php%3Foption%3Dcom_content%26do_pdf%3D1%26id%3D19+http://www.iranskasvenska.org/&hl=sv&ct=clnk&cd=1&gl=se
ANDERS BORG ENLIGT GOOGLE
´´PRIDE lockar allt fler politiker. Politikerna slåss om att synas i närheten av en regnbågsflagga. I dagens Prideparad tågar många toppolitiker - ANDERS BORG ...
www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=677029 - 121k - Cachad - Liknande sidor´´
´´Den största händelsen för många under hela PRIDE är givetvis paraden på lördagen ... Med i tåget var finansminister ANDERS BORG, några riksdagsledamöter och ...
christergwennerholm.blogspot.com/ 2007/08/rekordinsats-av-moderaterna-p-pride.html - 53k - Cachad - Liknande sidor´´
Från bloggen Texplorer 2006-10-18:
´´Flera medier har de senaste dagarna velat att jag, Christian Gergils, ska kommentera finansminister Anders Borgs engagemang i Frihetsfronten och den utomparlamentariska nyliberala rörelsen. Jag hoppas med dessa rader kunna hindra att detta uppförstoras.
Det finns saker i Anders Borgs förflutna som är besvärande för honom som svensk finansminister. Han kallade sig punkare i tonåren och hade en period när han var pacifist. Ett tag var han inne på ett försvar för en mindre repressiv narkotikapolitik och uttryckte tidigt kritik mot både ett svenskt EU-medlemskap och eurosamarbetet.
Allra mest komprometterande är sannolikt att det var Anders Borg som introducerade mig och flera andra i Fria Moderata Studentförbundet till Gunnar Ekelöfs diktning. Dikterna "Till de folkhemske" och ´Non Serviam´ (ung. ´Jag slavar icke!´) nämnde Anders särskilt och han hade också en kort period när han gärna citerade Ekelöf.´´
Här är en cache till en av huvudsidorna, som sägs vara under uppbyggnad:
http://64.233.183.104/search?q=cache:TuMIr1zuQ2YJ:www.iranskasvenska.org/content/view/1/2/lang,sv/+www.iranskasvenska.org&hl=sv&ct=clnk&cd=2&gl=se
Hänvisar till deras tidskrift:
http://www.uppmana.nu/
Iransk-Svenska Solidaritetsförbundet står som ägare av träsktidskriften Mana, som nyligen valsade runt i pressen efter att Kulturrådet ifrågasatt deras årliga bidrag på 225.000 spänn. Efter mycket gnällande fick dom sitt bidrag och till yttermera visso ytterligare 50.000 som "plåster på såren".
Mana anklagas för att hysa antisemitiska och kvinnofientliga åsikter, något som gort att deras bidrag ifrågasatts. Mana har även med stor sannolkhet använt sig av en påhittad kvinna som skribent. Mer att läsa om detta finns här http://oskorei.motpol.nu/?p=625 och här http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_777317.svd
URL: http://exilen.eu
Citat från deras tidskrift Mana:
"Michael Williams, ordförande i Flyktinggruppernas och Asylkommittéernas Riksråd, har länge verkat för en annan asylpolitik. Även om han inte vill glorifiera människosmugglarna, tvärtom tror han att de flesta bara har ekonomiska intressen i det de gör, så tycker han att de gör något angeläget.
Människosmugglarna är i praktiken de enda som upprätthåller asylrätten idag. Det är den enda möjligheten för många att ta sig in i landet.
Anledningen är enligt honom eu:s restriktiva asylpolitik, som går ut på att förhindra folk från att ta sig till Europa, bland annat genom att från allt fler länder kräva inresevisum till eu.
I en statlig utredning från 2002 fastslogs att »ju svårare det blir att passera eu:s gränser, desto större blir behovet för migranterna att använda sig av människosmugglare för att ta sig in i eu och desto större blir kostnaden«."
Observera:
- Människosmugglarna gör något angeläget.
- Människosmugglarna är i praktiken de enda som upprätthåller asylrätten idag.
Och denna skitblaska som hyllar brottslighet, skall jag tvingas att bekosta med mina skattemedel!
Truckdriver: Om du visste hur många tidskrifter med bakgrund i avgrundsvänstern som du, jag och andra är med och betalar för via skattsedeln skulle du starta och avsluta varje dag med en rejäl kaskadspya! :-(
URL: http://exilen.eu
Är du intolerant mot minoriteter, Jens Öhström?
Jag vet att Kurt Lundgren vill att vi skall fatta oss kort men jag vill inte undanhålla er denna artikel av PM Nilsson:
Meningslöst att vara svensk
pm.nilsson@expressen.se
Av PM Nilsson senast uppdaterad 000326 klockan 06:19 publicerad 000326 klockan 05:12
Den nya vågen av nationalistisk populism som lockar allt fler väljare i länder som Danmark, Belgien och Österrike har hittills fördömts som främlingsfientlig.
Förmodligen är det en rättvis beskrivning. Alla partier av det slaget har en udd riktad mot invandring i allmänhet och muslimer i synnerhet. Man tycks dra en gräns mellan ett "vi" som har bott här länge och ett dom" som är nykomna i landet. Etiketten "främlingsfientlighet" beskriver alltså gränsdragningen och vad som finns på andra sidan gränsen.
Denna ideologi och dess praktik är väl kända. Att skilja sammanboende kulturer åt kräver brutala kränkningar av mänskliga rättigheter. Fördömandet är på alla sätt berättigat.
MEN VILKA FÖRESTÄLLNINGAR som finns innanför den så högt önskade gränsen är inte lika klarlagt, och framför allt är det sällan någon som försöker diskutera legitimiteten i att skapa ett "vi". Är det måhända så att Jörg Haiders österrikiska och Pia Kjærsgaards danska-folkparti ringar in och åter-upprättar en social och kulturell identitet som faktiskt svarar mot vad många människor önskar och har behov av? Och, om så är fallet, är inte detta okej?
Göran Rosenberg har i två viktiga artiklar i DN försökt förstå varför den nationalistiska populismen lockar så många. Mycket kortfattat menar han att globalisering, individualisering och EU utmanar de gamla europeiska nationerna på ett sätt som många inte står ut med. Främlingsfientligheten är inte det primära.
Högerpopulismens starka fästen finns inte i invandrartäta fattiga regioner utan i Europas välmående och lite sömniga bygder. Det viktiga är strävan efter den gamla folkliga gemenskapen. Och det är en vision som många känner igen och vill ha tillbaka. Därför, menar Rosenberg,måste de som hejar på dagens nyckelord som internationalism, individuell frihet och mångkulturalism upprätta en kon¬kurreran¬de vision som svarar på de frågor ny¬nationalismen svarar på. Det räcker inte med för¬döman¬den och boj¬kotter.
Hans eget svar är att EU bör lägga om kursen i 180 grader och ta frågan om de kulturella identiteterna på mycket större allvar, att EU skulle bli ett värn för Europas många nationella gemenskaper och där¬med minska oron för kulturell utplåning.
JAG TROR ATT DET ligger mycket i Rosenbergs problembeskrivning. Och jag håller med om att den ekonomiska och kulturella globaliseringens på-drivare är dåliga på att motivera sina stånd¬punkter med annat än anpassning till "verkligheten". Men jag håller inte med om hans skiss på lös¬ning. Att medvetet stärka den svenska eller danska eller tyska identiteten är meningslöst. En stark nationell identitet är oanvändbar i dag. Vad svenskhet är går till exempel inte ens att definiera. Det är inte att vara blond och blåögd, det är inte att bo öster om Skanderna, det är inte att ha bott här i hela sitt liv, det är inte ens att tala det svenska språket. Det går alltid att hitta någon som avviker och som går att stöta ut som ickesvensk. Att bestämma tyskhet är ännu svårare, och ännu farligare.
VAD EU DÄREMOT BORDE fortsätta att göra är att stärka de värderingar som unionen nu alltmer intensivt kretsar kring. En god europé erkänner de mänskliga rättigheterna, demo¬kratin, rättsstaten och vars och ens rättighet att bejaka vilken kulturell identitet hon vill. Det kvittar om du är turk i Tyskland, tysk i Danmark, dansk i Sverige eller svensk i England, du omfattas ändå av samma rättigheter.
En sådan vision är ett rakt motsatt svar än det nynationalismen erbjuder, nämligen frihet från
folkgemenskap. Det kan bli ett rätt lyckligt rike.
Så långt PM Nilsson
Kurt, förlåt om jag tog i lite väl mycket i den tidigare kommentaren, är lite grinig före förmiddags kaffet och den första cigaretten ;-)... Men vad är det som är så provocerande med en finansminister med hästsvans och ring i örat? Apropå ond eller god mmh det finns väl en gråzon också?!!
@Hakan Idyll är bra men inte på bekostnad av inhumanitet, (lite nöjd med att jag myntade utrycket AH-iter då PK-it är ett så verdtaget skällsord)
Och du, jag är inte medlem i någon politiskförening, Expo eller dylik vänstersammanslutning, jag svär på min farmorsgrav
@Ron : jag är intolerant mot dumma kommentarer ;-)!
Nu blir hverken Olle Svenning eller PM Nilsson nöjde. Från Gallup idag:
VKO: Plus 13 mandater
Højst aparte. Vi har lige haft valg. Men både vælgerne og politikerne har allerede skabt en helt ny politisk situation. En aktuel meningsmåling giver regeringen og Dansk Folkeparti et flertal på 13 mandater (Gallup/Berlingske Tidende). Det vil sige, at VKO nu alene har det samme forspring, som man ved valget havde sammen med Ny Alliance.
http://snaphanen.dk/2008/01/28/%c2%bbselv-om-man-offentligt-stigmatiseres-kan-man-i-sidste-ende-fa-ret%c2%ab/
OK, Jens. Tack för svar. :)
Det ser ut som om framtiden ger ett betydligt mer splittrat intryck. Den gamla Astrid Lindgren-idyllen är borta sedan länge (om den någonsin fanns).
Jag tror att det blir omöjligt att köra vidare med högskattesamhället - detta är den största bromsklossen av alla, eftersom den modellen uppmuntrar till snyltande och bestraffar strävsamhet, oavsett vilket ursprung man har.
Politiken, log in i dag. Så bra, men jeg törs inte blogge den (copyright). Rukov er von Triers mentor - dock politisk som dag och natt.
Debat: Religionsfrihed: Grundloven udelukker islam
Af Mogens Rukov, Filmmanuskriptforfatter
I en blændende kronik i Politiken (19.1.) argumenterer den amerikanske samfundsforsker Lawrence E. Harrison for kulturens primære indflydelse på samfundsudviklingen. Han skriver: »Den vigtigste drivkraft bag den nordiske udvikling er en kultur ? værdier, overbevisninger og holdninger ? der fremmer demokrati, social retfærdighed og kreativitet«.
Nu står vi i en situation, hvor denne kultur betvivles, kritiseres, latterliggøres, udskiftes. Intelligentsiaen vrænger ad forestillingen om danskhed, gør grin med kulturkanonen, ømmer sig latterramte, når de hører ordet nationalisme, selv om netop nationalismen opbevarer denne kultur.
Værst sker det inden for det religiøse område. Den samme intelligentsia, politikere, journalister og muslimer, falder over hinandens fødder for at åbne op for en modkultur, der er radikalt modsat den nordiske. De bruger et instrument: grundloven. Ifølge grundloven, siger de, er der trosfrihed i Danmark, inkl. frihed for en tro som Islam. Det er nok, fordi de ikke har læst grundlovens paragraffer om trosfrihed. En sådan trosfrihed, der tillader modkulturer som islam, har vi nemlig ikke. Grundloven har en paragraf om trosfrihed. Men det er en betinget trosfrihed. Betingelsen er, at religionen er af en sådan beskaffenhed, at der 'intet læres, som strider mod sædeligheden og den offentlige orden'. Det står meget klart, at der intet må læres af den art. Hvis der i en moske læres om stening af kvinder, mistillid til demokratiet, foragt for anderledes troende, tilladelse til at slå dem ihjel osv., så må man sige, at moskeen ikke kan komme ind under den betingede religionsfrihed.
Trosfrihedens grænser bestemmes nemlig i den samme grundlovens paragraf 67, som også giver trosfrihed. Paragraffen lyder i sin helhed: »Borgerne har ret til at forene sig i samfund for at dyrke Gud på den måde, der stemmer med deres overbevisning, dog at intet læres eller foretages, som strider mod sædeligheden eller den offentlige orden «.(min kursiv)
Samtidig er der en bestemmelse for den enkelte udøver af religionen. Den indeholder heller ikke kun en rettighed (trosfrihed), som de fleste spiller på, men også en dobbelthed, en rettighed (trosfrihed) og en forpligtelse (borgerpligt). Forpligtelsen er, at ingen på grund af. sin tro kan »unddrage sig opfyldelsen af nogen almindelig borgerpligt«.
Paragraf 70 lyder: »Ingen kan på grund af sin trosbekendelse eller afstamning berøves adgang til den fulde nydelse af borgerlige og politiske rettigheder eller unddrage sig opfyldelsen af nogen almindelig borgerpligt «.(min kursiv)
Ron!
Vad tror du händer i samhället om transferreringarna skulle minska betydligt?
Brottsligheten t.ex.Tråkigt nog kan både den och den allmänna ordningen i samhället bli än värre.
Det ser ut som om politikerna nu har trsslat in sig så pass att all tillbakagång i den vägen endast kan skapa kaos.
Oppositionen har ju genom sin ledare lovat ordentliga återställare och inte tvärtom för det senare skulle de aldrig klara.Nu är en konjunktursvacka på väg och vad den för med sig i ovanstående avseenden är det ju ingen som vet.De dåliga tiderna kommer med all sannolikhet och kan också bli mycket långvariga.En låt gå-mentalitet kommer då att straffa sig på ett allvarligt sätt kan man tänka sig.
Realist:
Ja, du... ärligt talat befarar jag att "point of no return" passerats.
.
Jag försökte varna dem (med "dem" avser jag i första hand SAP) för 10 år sen, minst. Linjen som jag försökte driva då, gick ut på att man sänkte skatten på arbete från runt 60 procent och ner till kanske 45.
.
Så att man i alla fall hamnat i paritet med länder som Kanada, Tyskland, Holland och liknande. I princip EU-snitt till att börja med. Jag ser inte varför Sverige tvunget skulle vara bäst i klassen på att straffa ut arbete.
.
Men det var då. Det visade sig tämligen lönlöst. Så jag gav upp. Det går inte att påverka något alls utan kraftigt politiskt stöd. Detta stöd saknas tydligen fortfarande.
.
Jag är fortfarande naiv nog att tro att om man ordnar fram:
---------------------
A) bra villkor för arbete - och låga skatter på arbete - så kommer detta att dra till sig arbetsvilligt folk. Det blir möjligt att skapa sin egen framtid.
Även med lägre skatteprocent så torde de totala intäkterna rimligen öka. Jag har dock inte några siffror som stöder den teorin.
---------------------
Man kan förstås även välja:
---------------------
B: Ett system med höga transfereringar - vilket rimligen torde dra till sig transfereringsvilligt folk.
---------------------
Svenska regeringar har under lång tid gjort sitt val. De har konsekvent valt B, ända sedan 70-talet. Man har kombinerat löften om höga transfereringar med att ta ut höga skatter av de som har arbete.
.
Därmed hamnar ribban högt för anställningar. Många blir utan helt och hållet.
.
Skatten på ett svenskt arbete tar nära nog två tredjedelar av lönen. Klart mer än hälften. Är detta rimligt? Jag tycker inte det.
.
Det talas ibland om immigration som om det vore ett problem. Ett grundproblem tycks vara försörjningsmöjligheter för nyanlända.
.
Samtidigt som det helt klart finns behov av arbeten för många, på alla nivåer, så stryper Sverige tillgången på arbete genom hög beskattning. Särskilt låglönearbeten.
.
Grundproblemet menar jag är att skatten på vitt arbete faktiskt är orimligt hög till att börja med. Det blir bara storföretag och kommuner som har råd att anställa till slut (för att dra det till sin spets). Och där är jobben inte så sällan vikta för utvalda.
.
Detta är politiska beslut - besluten som tagits beror knappast på invandrarna. Invandrarna har anpassat sig efter de regler som svenska toppolitiker ställt upp.
.
Fundera på vilka det är som EMIgrerar också... och varför.
.
Kanske jag bara är naiv? :)
Öh, du grinolle, Jens! Du måtte själv ha "svans och hänge"! Bara den inte sitter i näsan. En person som skall rep-
resentera Sveriges beskattade folk, mest
i hela världen, skall se ut som en människa och inte som en häst. Han må
gärna demonstrera sina egenskaper med "regnbågskulturen", för jag ser honom som en fjant, likt alla de övriga,
som sysslar med detta. Han sitter förvis-
so endast till år 2010, sedan lär han få
klippa svansen, om inte förr. Ett gott råd,
"lille Jens! Vá inte uppe så länge om
nätterna, så får du ett annat humör på dagen efter!...;-)
Om nu Poolaren hos Expazi meddelar,
att ingen av de 7 riksdagspartierna stödjer en rasistisk organisation, då ljuger han, som vi vet! Om regeringens
medlemmar ger pengar/bidrag till rasistiska sammanslutningar, typ "Mana", Iranskasvenska.org med flera, då är man utpräglade rassister som skall straffas. Även Expazi! som stödjer dessa galningar. Men som sagt:
Lika barn, leka bäst!...
Än en gång, snyggt jobbat, KL...
Här är registreringsinformationen
(http://www.who.is/whois-org/ip-address/iranskasvenska.org/)
Registrant Contact Information:
Name: Babak Rahimi
Organization: Iransk Svenska Solidaritetsforeningen
Address 1: Box 7091
City: Malmo
State: --
Zip: 20042
Country: SE
Phone: +040.187095
Fax: +040.6891368
Email: mana@uppmana.nu
Administrative Contact Information:
Name: Babak Rahimi
Organization: Iransk Svenska Solidaritetsforeningen
Address 1: Box 7091
City: Malmo
State: --
Zip: 20042
Country: SE
Phone: +040.187095
Fax: +040.6891368
Email: mana@uppmana.nu
Technical Contact Information:
Name: Harry Kas
Organization: Xlate Systems AB
Address 1: Centralvagen 69
City: Akersberga
State: SE
Zip: 18470
Country: SE
Phone: +46.854460480
Fax: +46.854024915
Email:
Om Borg ser ut som en häst eller gris kan väl kvitta. För mig är det resultatet eller i hans och hans kollegors fall brist på resultat som räknas.
Expo nu polisanmält med anledning av Expressen-artikeln om SD-politiker som påstås stödja nazistorganisationer. Läs mer här: http://www.rebels.org/bloggen/?p=86
URL: http://exilen.eu
Offtopic:
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_817133.svd
Nu ska halva sveriges tullkontroll bort, ska ni smuggla knark horor eller vapen landstig norr om stockholm, det är riskfritt. det positiva är väl att turkaffären nere på hörnan där jag bor snart kommer att börja sälja kalashnikovs bakom disken, en sån behöver jag för att skydda mig mot alla andra som springer runt med kalashnikovs.
Ska man skratta eller gråta?
"Även med lägre skatteprocent så torde de totala intäkterna rimligen öka. Jag har dock inte några siffror som stöder den teorin."
Finns massor med siffror på det.
Det senaste och mest uppenbara är de skattesänkningar som Bush genomförde för inte alltför länge sedan, och som satte fart på den amerikanska ekonomin, samtidigt som skatteintäkterna ökade.
För att fortsätta med exempel från USA så finns skattesänkningarna på 20-talet, Kennedys skattesänkningar, och givetvis Reagans skattesänkningar. Alla har gett liknande resultat med ökad tillväxt och mer skatteintäkter.
På närmare håll finns Rysslands skattereform till en platt skatt på 13%, och Estland som har en rejäl tillväxt med sin plattskatt.
Vänstern brukar vara emot alla skattesänkningar eftersom "de rika får behålla mest pengar", att alla får mer pengar över och ökad tillväxt betyder ännu mer pengar till alla är ointressant för vänstern, eftersom de inte får bestämma över de pengar som folk har i sina egna plånböcker.
Alla historiska exempel visar att höga skatter helt enkelt inte betalas. Höjs skatten för mycket så slutar folk med det som beskattas, vilket gör att skatteintäkterna minskar.
I Sverige motiveras hög skatt på bensin med att man vill att folk ska sluta köra bil. Hög skatt på alkohol med att folk ska sluta dricka. Hög skatt på tobak med att folk ska sluta röka.
Och med samma logik så resulterar alltså hög skatt på arbete med att...?
Ett tips till KL är att läsa igenom den här tråden på Exilen. Det diskuteras bl a regler för stiftelser vad avser tvång att ha aukt. revisor och upprätta årsredovisningar, samt var dessa kan beställas.
Det borde inte vara något problem att få fram Expazis årsredovisningar, om de nu finns, annars är det bokföringsbrott och det är ju kul det med. :)
URL: http://exilen.eu/showthread.php?tid=2049
Apro på skatter och arbete har vi ju hört våra S-politiker till leda omtala att det inte finns något samband mellan arbetsvilja och skattenivå.
För min del kan jag lätt extrapolera och finner att förmodligen skulle inte någon arbeta om skatten höjdes till 100%.
Några invändningar?
Jag har själv fört samma resonemang i olika sammanhang angående viljan hos folk att arbeta om skatten är 0 resp 100 %. Svaret är ganska givet, med utgångspunkt från 0% finner man att intresset för att arbeta avtar i takt med att man närmar sig 100%, allt annat är struntprat. Var på denna skala som ger maximalt utbyte för bägge parter är det som är väsentligt och borde ägnats mer tid för att utreda.