EU kan tvinga på Sverige sharialagar

7140-451
En bok som du garanterat aldrig kommer att få läsa
om på de stora tidningarnas kultursidor.

Skall Sverige behöva införa muslimska lagar för skilsmässa?

Detta kan bli den absurda konsekvensen av vårt medlemskap i EU, avslöjar Financial Times i en artikel den 12 januari (stort tipstack till Mikael).

Eftersom ni aldrig kommer att få läsa om denna sak i svenska tidningar presenteras FT-artikeln på denna blogg i sammandrag och snabböversatt.

- Förslag för att förenkla skilsmässorna i Europa möter opposition från regeringar som fruktar att deras domstolar måste tillämpa främmande lagstiftning som står i motsats till den social tolerans som råder i dessa länder.

Sverige leder kampen mot EU-kommissionens förslag om enklare skilsmässa för par som kommer från andra länder. Som en av världens mest liberala länder är Sverige förstås inte motståndare till enklare skilsmässoregler.

EU:s nya regler går ut på att den skilsmässolag skall gälla där paret ingått sitt äktenskap och där paret senast levde.

I EU-stater med stor muslimsk befolkning, som Sverige, skulle detta medföra att muslimska skilsmässolagar tillämpades. Pakistan, Irak, Iran, Syrien - dessa länders lagstiftning skulle då komma att gälla i vårt land.

Den 21 januari skall EU:s skilsmässoexperter hålla ett nytt möte i denna mycket känsliga sak.

Eftersom EU-rätt står över svensk rätt kan vi nu få in sharialagar bakvägen.

------------------

NY BOK:

Anders Johansson: I landet Censurien. DSM Dokument 5. Teckningar Fredrik Ogden. 158 sidor.

Omslagsbilden till Anders Johanssons nya bok är ganska fyndig, den föreställer en räv som föreläser för en gåsflock. Det är en stridsskrift som en rasande Anders gett ut, den är våldsamt politiskt inkorrekt och den kommer därför inte att omnämnas med en rad på kultursidorna i landets stora tidningar.

I boken berättar Anders Johansson vad som hände när han kastade sig in i en debatt om invandring och mångkultur. Bokförläggaren Tryggve Carlsson, det fria ordets påstådde förkämpe, sade upp bekantskapen.

Jag citerar från baksidestexten:

- När den klassiska distinktionen mellan beteende och tal är utsuddat rtvingas vi in i ett moras av politisk korrekthet, med ständigt nya krav från höger och vänster - där befinner vi oss sannolikt nu.

- Detta har försvagat nationen Sverige intill den gräns att vi har problem med vår identitet som svenskar.

- Mona Sahlins yttrande kan aldrig nog upprepas, i synnerhet som hon i dag häpnadsväckande nog är en politiker i maktposition.

Mona Sahlin : - Jag tror att det är lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrare. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana töntiga saker. (Tidskriften Euroturk, mars 2002)

------------------

PS. Sveriges Radio har ringt mig och vill ha en debatt mellan mig och Poohl på Expo. Den skall visst bli av nästa vecka, mer vet jag inte. Radion vill veta vad jag tycker om att bli utpekad som islamofob i det senaste numret av Expo . Jag kan bara svara att det skall bli mig ett sant nöje att sopa banan med det högfärdiga, självgoda överklassynglet Poohl.

------------------

Är jag en
folkpartist?

Jag är nog på väg att bli folkpartist, vore det inte för den vassnästa satmaran Birgitta Ohlsson, en ideologisk starkt repellerande person, kunde jag nog gå med i fp. Jag är som ett lackmuspapper; jag blir röd och flammig i hela ansiktet bara jag hör henne.

Jag gillar Jan Björklund.

Ut med Ohlsson.

In med mig.

Fyra nya kärnkraftverk och mer stake i de gamla, that is my cup of thea.

Gärna ett koleldat kraftverk med högteknologiska rening - vad som helst för att göra oss fria från oljeshejkerna.

Ordning och reda i skolan, kepsen av och mobilen i papperskorgen. Det låter härligt.

Så fort det blir tal om kärnkraft kommer en hel hord av gamla kommunister, nu konverterade till grön ideologi, allt de vill är att skaffa oss en energiproduktion som inte fungerar, så att vi alla kan sitta under hammaren och skäran och käka löv och rötter i en grotta (stulet från Jeremy Clarkson).

De flesta alternativa energikällor, utom den ursvenska veden staplad till tork i en prydlig vedstapel, är bluff. Läste om Toyota Prius som drar mer bränsle per liter än en icke miljöbil, vindkraften i Danmark som inte inneburit avställning av ett enda koleldat kraftverk etc.

Och så skall jag i dag åka och titta på vindkraftverken i Kalmarsund där de flesta brukar stå stilla på grund av mekaniska fel. Rapport kommer.

Notering: Två av sex vindkraftverk står stilla, 30 procent fungerar således inte i Kalmarsund.

-------------------

Fjordman blogging

Hei til Kurt Lundgren, med kopi til Document.no i Norge. Den norske nettsiden Honest Thinking har nå en post om Tobias Hübinette, inspirert av min artikkel Expo and the Islamophobes på Gates of Vienna. Hübinette var, sammen med forfatteren Stieg Larsson, i flere år et sentralt medlem av den "anti-rasistiske" organisasjonen Expo, som nylig omtalte herr Lundgen som Islamofob.

Anti-rasisten Hübinette har skiftlig tatt til orde for genocide mot alle hvite mennesker og en voldelig ødeleggelse av den vestlige sivilisasjonen. I følge hans egen CV fortsatte Hübinette sitt arbeid for Expo etter at han skrev dette i 1996. Hübinette har også støttet bruk av vold mot politiske motstandere, og har vært beskyldt for å ha kontakter med den venstreekstreme organisasjonen Antifascistisk Aktion (AFA), som over mange år har brukt vold mot politiske motstandere, med mer eller mindre full juridisk immunitet fra svenske myndigheter. Hva slags forhold har Expo til AFA? AFA angriper fysisk personer som beskyldes for å være Islamofober. Forstår Expo at ved å omtale Kurt Lundgren som Islamofob gjør de ham indirekte til et mål for venstreekstrem vold? Ønsker de dette? Hvorfor kan ikke Sverige ha en rasjonell debatt omkring innvandring slik man har det i Danmark? Hva mener Expo om den grove rasistiske volden mot innfødte, hvite svensker i blant annet Malmö?

Fullblods antirasisme

Som HT har skrevet om og/eller referert til flere ganger tidligere, ser det ikke ut til at den antirasistiske ideologien primært handler om å forebygge rasisme. Den handler i stedet i stor grad om hat mot Israel, USA, hvite mennesker og alt som er vestlig. Mange antirasister har tydeligvis fått det for seg at verden vil bli et bedre sted dersom det ikke lenger finnes samfunn som tilhører eller er dominert av hvite mennesker. Hübinettes utsagn er i så måte ganske klargjørende. Og, som han selv er inne på, at veien frem til dette idealsamfunnet kommer til å bli blodig, er tydeligvis ingen hindring. Tvert imot.


Kommentarer
Postat av: carin i hbg

Kurt! Meddela gärna i denna blogg när radioprogrammet skall sändas så att man inte missar det!

2008-01-13 @ 07:54:05
Postat av: Det första landet som gjorde

Giftemål och skilsmässa till en pappersformalitet var Sovjet, det är alltså ren kommunism.

http://www.herregud.com/index.asp?id=66

2008-01-13 @ 07:56:45
Postat av: Lassese

Härligt att höra hur du sopar mattan me honom... Om de inte i vanlig ordning klipper bort allt som motsäger den rådande PK-linjen.

2008-01-13 @ 09:57:23
Postat av: steen

Divorce reform sparks quarrel over foreign law's impact in EU

http://www.ft.com/cms/s/0/105de05c-c0b1-11dc-b0b7-0000779fd2ac.html?nclick_check=1

2008-01-13 @ 10:14:48
Postat av: Robbe

Expo verkar desperata efter uppmärksamhet, ju mer uppmärksamhet dessto mer bidrag.

Lycka till i debatten mot dom!

2008-01-13 @ 10:17:21
Postat av: Thoralf A

Jag ser fram emot din träff med Poohl.

Den som är intresserad av Anders Johanssons bok lär nog inte hitta den på hyllorna i bokhandeln men jag bor näst intill granne med Anders så om ni inte kontakter honom direkt kan jag säkert fixa fram boken för den som är intresserad eller lämna över uppgifterna till Anders J
thoralf.alfsson@telia.com

2008-01-13 @ 10:20:56
URL: http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Postat av: Skånepåg

Biblioteken i Kalmar har de flesta av Anders Johanssons böcker. Skall lämna in ett förslag om inköp av denna så får vi se hur det går.

2008-01-13 @ 10:29:52
Postat av: Per

Har tänkt rösta på folkpartiet ett par gånger men så dyker Birgitta Olsson upp i TV och då var det omöjligt. Varför måste alla partier ha några "stollar"? Sådana som man ryser av när man får se deras flin i stats-TV.

Sossarna har f.d. kommunisten Marita Ulvskog, centern har Andreas Carlgren, (kd) miljötoken Anders Wijkman och (m) har numera Tomhylsan. (v) och (mp) har så många stollar så jag behöver inte nämna någon speciell men Lars Ohly och Peter Eriksson blir det.

Partierna tror att "stollarna" ska attrahera nya väljare men i själva verket stöter de bort många fler.

De finns säkert andra förslag på "partiets stolle" men detta är mina.

2008-01-13 @ 10:36:34
Postat av: Thoralf A

Och priset till gnälligaste folkslag går till ........

Läs inlägget på följande länk.
http://basincityblues.wordpress.com/2008/01/11/och-priset-till-gnalligaste-javla-folkslag-gar-till/

2008-01-13 @ 10:58:26
Postat av: Skånepåg

> Kurtan

Expo har en omfattande "kursverksamhet", vars innehåll man troligtvis vid en ev. debatt till stor del kommer att hämta sina argument ur. Har du någon möjlighet att i förväg få någon information om vad det är man "predikar i detta kursmateriel" så vore det kanske klokt att kolla upp? Expo har under 2007 eller 2006 deltagit i direktsändningar i SVT om det ?rasistiska? Sd, så kanske finns något att hämta i SVT:s arkiv?

Expo har säkert redan satt till alla klutar för att gå igenom och analysera allt vad Kurt skrivet på sin blogg och i olika tidningar. Så Kurt underskatta inte dessa personer, för de är ett gäng som är fula som f-n och tänker i banor som kan göra en normalt funtad människa svarslös innan man hunnit analysera idiotien. Vilket man normal inte hinner göra i den här typen av snuttifierade program.

Se http://www.expo.se/forelasningar.html

2008-01-13 @ 11:22:07
URL: http://www.expo.se/forelasningar.html
Postat av: Lassese

Det kanske vore på sin plats att du kräver personligt beskydd också. Glöm inte att det är Expazi du har att göra med här.
Det KAN hända att det står ett gäng knölpåksbeväpnade drägg och lurpassar när du skall dit eller därifrån! Vet Expazi var du kommer att befinna dig så vet AFA också.

2008-01-13 @ 11:34:42
Postat av: Ola

Debatten mellan dig och Poohl kommer att bli mycket intressant att lyssna på. Meddela när den blir av!

2008-01-13 @ 12:14:19
Postat av: Tom

Hur föreställer man sig att tillämpandet av hundrafemtio olika äktenskapslagstiftningar ska underlätta rättens arbete? (Även om man bara tänker på EU så är det 20+ olika system.)

Lycka till med debatten.

2008-01-13 @ 12:18:26
Postat av: Ådärkomdenja

Innan du konverterar till folkpartist, läs den här artikeln först. Kanske kommer du på bättre tankar sedan, bäste Kurt.

"Den som överväger att rösta på Fp bör ta sig en ordentlig titt på Robstens artiklar."

http://robsten.blogspot.com/2007/10/arnstberg-till-generalangrepp-mot-den.html

2008-01-13 @ 12:26:03
Postat av: Erik i Lund

Mitt i prick:

'Vassnäst satmara'

Konstigt att partiet inte sett det.

2008-01-13 @ 14:15:43
Postat av: Erik x

Gissningsvis kommer Expo dessutom kamma igenom samtliga kommentarer på den här bloggen, och hänvisa till att det är KLs åsikter. Om inte annat så kommer de att hävda att han håller med för att han inte censurerar dem, precis som Carl Bildt råkade ut för för ett tag sedan.

Sedan kan man räkna med att SR kommer att vara på Expos sida. I bästa fall genom att ta sida med Expo och ställa KL mot väggen, i värsta fall genom att själva ta fram något slags "fakta" som de lägger fram i direktsändning, utan chans för KL att motbevisa eller undersöka riktigheten.

Båda de här metoderna är intellektuellt oherderliga, men båda är väldigt effektiva i dagens massmedieklimat. Åtminstone om man är på "rätt" sida i debatten.

2008-01-13 @ 14:36:13
Postat av: vmm

Jag står på din sida och tycker det vore utmärkt om du syntes/hördes mer i riksmedia, men tyvärr kommer du att få stämpeln som islamofob i en debatt med Poohl och då är det kört. Du har inte en chans. Inte en chans. Att säga nej till islam i Sverige 2008 är som att säga nej till nationalsocialism i Tyskland 1935... det går inte. Hur man än vrider och vänder på argumenten så är man "the bad guy". Dessutom riskerar du fängelse om du säger något dumt om islam. Hets mot folkgrupp. Debatten kommer med 100% sannolikhet att avlysnas av folk som tänker anmäla varenda litet ord som kan tolkas som ett ogillande av islam. Säkert lyssnar Polisen och SÄPO också. Med andra ord så avråder jag starkt för att ta den här debatten.

Så mitt råd är: hoppa av! Tacka nej!

2008-01-13 @ 15:19:41
URL: http://vitmedelaldersman.blogg.se/
Postat av: 20 minuter sen till jobbet = 6 månaders straffarbete - Sanningen om Sovjethelvetet - Överlevare och riktiga ögonvittnen berättar. Detta är ett Harvard Universitet projekt från 1950-51. Nästan 400 överlevare som lyckades fly från Sovjethelvetet berättar me

20 minuter sen till jobbet = 6 månaders straffarbete - Sanningen om Sovjethelvetet - Överlevare och riktiga ögonvittnen berättar. Detta är ett Harvard Universitet projekt från 1950-51. Nästan 400 överlevare som lyckades fly från Sovjethelvetet berättar med egna ord om hur det var och vilka de verkliga härskarna var i Sovjethelvetet.

Sverige skulle ta täten och berätta för hela världen sanningen om Kommunisthelvetena på jorden.

http://pds.lib.harvard.edu/pds/view/5386051?action=jp2pan&imagesize=1200&x=-1&y=-1&jp2Res=.25&rotation=0&n=16&op=j&thumbnail.x=43&thumbnail.y=82

Main page

http://hcl.harvard.edu/collections/hpsss/about.html

2008-01-13 @ 17:15:03
Postat av: Galder

Lyssna på Sveriges FRIA radio. Där kan ni höra Anders Anders Johansson och andra "islamofober" tala fritt ur hjärtat.
Bl.a. om den sk Äldrevården.

http://www.sverigesfriaradio.se/program.html

Postat av: Erik

Angående kärnkraften så är den helt och uteslutande beroende av en enorm mängd andel olja för att framställa uranet. När den väl fått sitt uran använder kärnkraftverken majoriteten av energin som skapas till att producera vattenånga, dvs den absolut kraftigaste och största växthusgas som går att skapa.

Kärnkraft=oljeberoende

Att den sen skapar en restprodukt som är helt omänskligt giftig, sprider strålning, fördärvar sin miljö etc är bara ytterligare argument emot.

2008-01-13 @ 17:30:23
Postat av: von Dell

Kör på Kurt ! Ta fajten !

Men läs först igenom vad du finner på länken. Under rubriken 'Sabotage' finner du följande:

'Sabotage är en mångfaldig aktionsform, det kan utföras på nära nog hur många olika sätt som helst och av vem som helst. Sabotage är kul, även fast det är en allvarlig och farlig aktivitet, så finns där alltid en spänning och en känsla av att ha uträttat något.'

EXPO har väl sanktionerat sina kontakter med AFA.

Dokumentet innehåller uppmaningar till uppror samt bruksanvisningar hur man skall gå tillväga för att tillverka vapen och ställa till elände, sabotage. Allt som kännetecknar en guerrillarörelse.

EXPO kan inte frånkänna sig kännedom om detta. De kan möjligen påstå att AFA-Jönköping inte representerar AFA, men då återstår för EXPO att förklara varför EXPO inte "expedierat" denna nätsida. De har ju visat stor skicklighet i att hacka sig in på andras sidor.

Jag önskar dig en god match.

Postat av: T Rex

Erik!
Vad då en mängd olja?Menar du brytningsprocesserna eller vad?
Tacka du din skapare att både finnar och nu engelsmän förändrar de utbredda flosklerna och vandringssägnerna ang kärnkraft.
Att sedan staten låter utländska bolag prspektera i Sverige efter uran är inte mindre än skandal.Även om vi inte själva skulle använda det så ska vi väl själva ta upp det och sälja det om det nu ska brytas? Nej visst,ja..Nu är det ju EU som äger "våra" naturtillgångar så vi kan inte ens diskutera.

2008-01-13 @ 18:10:56
Postat av: Magnus

En av grundarna till Western Standard i Kanada, Ezra Levant, är nu under utredning för ett brott som jag inte ens vet om det är definierat, men det är en imam som klagat hos en mänsklig rättighets-kommission som nu ger sig på denne publicist som publicerade de danska satirteckningarna.

Kafka-förhöret finns på fem mycket intressanta videos på
http://ezralevant.com/
Jag vet inte om det är ett bra tips eller inte att lyssna på det inför radiosamtalet. Kanske bara krånglar till det om man tänkt ut en strategi. Men det är kvalitet i Ezras svar i *hans* situation!

Bloggade just om Ezra och nämnde Kurts radiointervjun så här:

"Grunnar lite löst på Expos islamofobi-artikel som parallell till fallet ovan. Ezras poäng är att han inte ska behöva förhöras men med största motvilja accepterar det. Men Expo är nog anmälda av Kurt, så juridiskt bör väl de avkrävas förklaring. Antar att någon vänsterjournalist på Sveriges Radio kommer att liera sig med Poohl och med "rätt" frågor söka få till "rätt hook" -- att denna blogg är islamofobisk."

Håller med Skånepåg att det knappast blir lätt, men är man påläst (t ex AFA-samarbete och annat), håller sig till en strategi med några väl valda huvudargument samt lyssnar går det nog bra.

Att raljera över den andre är nog inte så lätt -- kan slå snett. Men vara spontan och sig själv måste man förstås! Att anlägga genomtänkta historiska perspektiv kanske. Poohls strategi kommer väl att vara att islam inte får hånas för att det drabbar oskyldiga muslimer... men var tredje ung brittisk muslim vill döda den som lämnar islam, var fjärde tysk muslime är beerdd att kriga för sin religion osv.

Kan vara tufft om man kommer i underläge, men det är skam att slynglar som Poohl ska kunna hålla på som McCarthy fast i en quisslingroll. Halva svenska folket är nog islamofobiskt (men det är iofs inte fakta utan källa). Att fråga Poolh vad han menar är nog meningslöst, för han lär dra sina fraser.

Hoppas att polisanmälan mot Poohl avlöper bra. Spontant tycker jag Expazi borde anmälts både för registrering (PUL) och förtal (BrB).

2008-01-13 @ 19:18:14
URL: http://magnusorerar.blogspot.com
Postat av: Tore

Visst skall vi ha fler kärnkraftverk. Bättre
skolor och undervisning, mm, mm.
Allt taget från den Sverigdemokratiska
delen. Precis som tidigare, har Folkpar-
tiet (Leijonborg) plockat bitar ur SD, allt
för att höja sin andel röstande. Och alltid har "publiken" blivit missnöjda! Inget av det lockande har ju blivit genomfört. Nu är det skolan o s v...

Att du KL, vill bli Folkpartist, som redan är?, (kompis med Leijonborg mm) trots att du angriper dessa i deras "hjärtefrågor" ställer naturligtvis många frågor! om verklighetsbilden...

Jag finner det glädjande, att du erhållit
en förfrågan om ett "radiomöte" med
Expazi företrädare. Dessa har ju SVR som språkrör, i den odemokratiska och
socialistiska media-världen. Var bara på
din vakt - vi är många som stödjer dig
mot detta etablisemang. Försök få med dig Jan Milld på Blå-Gula Frågor. Det hade jag gjort i dina kläder. Han om någon, är fullständigt insatt i Expazis värld och deras leverne...

Varför inte ett inlägg/intervju hos Sveriges Fria Radio, som inledning till detta, så en del av svenska folket vet vad det handlar om!...

Som avslutning: Jag har aldrig röstat på
Folkpartiet. Enbart namnet får mig att få
en massa underliga människor i synen,
som är helt Sverige-fientliga, fuskare,
lögnare och som verkligen "luktar illa"...

2008-01-13 @ 19:57:00
Postat av: Magnus

Tore.

Jan Mild har ifrågasatts på Gates of Vienna, då han intresserat sig för ifrågasattande av förintelsen, så jag skulle nog passa mig för att ens nämna honom.

Du kanske tycker att jag är för politiskt korrekt, jag vet inte. Men en av de saker jag inte kan låta passera trixande med förintelsen. Om Mild företräder Sverigedemokraterna i dag (det har han gjort för 5-10 år sen) är det ett skäl till att jag inte skulle bli SD.are, trots att jag vet behovet at SD:s immigrationspolitik.

Allt som Expo gjort -- t ex att avslöja Mild -- är inte alls fel. Samtidigt är mycket, inkl deras islamnummer, så ini helvete fel, ungefär som det är fel att jurister i Storbritannien och Kanada nu stoppar det fria ordet.

(Men Mild kanske har några komprometerande uppgifter, vem vet... Ursäkta att jag surnade till på den om förintelsen kverulerande.)

Det fria ordet är dock viktigt, och Expo söker begränsa det. Därför tror jag att de videos jag rekommenderade kan vara en bra inspiration.

Blir det bara ett munhugg så har man (SR) skapat en konflikt, och där har ändå Expo, som har haft specialbilaga i Expressen (som svenska "pöbeln" anser har cred), viss auktoritet hos svenskarna. Därför måste man även är vass. Att bara gnälla räcker nog tyvärr inte.

2008-01-13 @ 21:34:07
URL: http://magnusorerar.blogspot.com
Postat av: Magnus

Poohls kompis Richard Slätt stod sig förresten just slätt i sitt demokratiförsvar i en Expressen-ertikel, där han föreslog att Sverigedemokrater inte sa få vara medlemmar i facket.
http://www.expressen.se/debatt/1.943582/inte-odemokratiskt-att-utesluta-sverigedemokraterna
Men Poohl är ju inte mindre puckad när han jagar de som uttrycker vad radikala muslimer anser och söker införa i väst.

En kommentaren nån gav, att något måste de som pekades ut i Expo ha gjort rätt var fin, och jag ångrar inte en bokstav jag skrivit. Skulle bli sk*tstolt om jag fick försvara det fria ordet genom att jag blev stämd för vad jag skrivit och därmed fick stå upp för det fria ordet.

2008-01-13 @ 21:56:37
Postat av: Skånepåg

> Magnus.

Var har du hittat att han ifrågasatt förintelsen? Har han uttryckt sådana tankar på sin hemsida, blogg eller var?

Håller det inte för otroligt, att det är ett rykte som odlas av de som vill honom illa!

2008-01-13 @ 22:05:39
Postat av: Erik

T Rex,

Det går åt oehörda mängder vid byggandet av ett kärnkraftverk, sen går det åt oehörda mängder för att framställa uran. Och sen går det åt oehörda mängder för att skapa ett system för att omhänderta avfallet. Inte nog med det så har vi en enorm miljöpåverkan i upptagningsområdena. Och i slutändan så är även uranet en ändlig resurs, om nu inte oljan tar slut först.

Sen talas det inte så mkt om dom faktiska utsläppen av radioaktiva ämnen som kärnkraftverken faktiskt släpper ut och som hela tiden fylls på hos oss och lagras i våra kroppar.

2008-01-13 @ 22:19:53
Postat av: Ådärkomdenja

> "Magnus"

Han heter "Jan Milld" (två "LL")

"http://sv.wikipedia.org/wiki/Jan_Milld"

*respekt*... för f-n

2008-01-13 @ 22:38:55
Postat av: Magnus

Skånepåg.

Googlade på judar och förintelsen på bgf.nu (fyll i site:bgf.nu bredvid sökorden) och förutom att han skäller på skolan som han anser är partisk när det gäller frågan om judarnas inflytande i samhället så finner jag en mängd mer komprometerande, bl a dessa två, men mycket mer i denna klass finns, t ex en recension av Finkelstein. Solklar förnekar-apologet, Milld!

1)
http://www.bgf.nu/nr/00/4/mep.html
Här blir det värre. Här är en helt okritisk recension av förintelseförnekaren Finkelstein, som slutar med "tårar" om fattiga i östeuropa och meningarna: "Även i USA fanns ju många bankkonton för avlidna judar. Men dessa banker aktar sig de judiska organisationerna för att ge sig på".

2)
http://www.bgf.nu/kampanjer/tom.html
Här ojar sig Milld över att man inte får ifrågasätta förintelsen. Det är okej att man har yttrandefrihetsaspekter på det, när det gäller att man alls ska straffas för förnekelse. Men Milld fokuserar m h a en känd förintelseförnekare, Adelskogh, i detaljer, som vore de rimliga att förneka.

2008-01-14 @ 08:36:39
Postat av: Skånepåg

> Magnus.

OK, tack skall kolla runt lite själv och se vad jag hittar. Inte bra det du skriver!

2008-01-14 @ 15:07:54
Postat av: Tore

Magnus..."Vad får skrivas" och vad får yttras". Det Jan Milld framför, är väl om
människans demokratiska rätt, att få skriva och yttra sig, eller ej. Din aggression mot honom visar bara hur den "socialistiska inaveln" påverkat ditt
tankesätt. Ordföranden i "BlåGulaFrågor",
Anders Sundholm, sitter även i Svea Hovrätt som nämndeman, och borde i så fall "erhållit andra uppgifter", likt det
som drabbats Sverigdemokratiska ombud. Att bemöta någon, som man anser ha fel, är en demokratisk syn. Det gör inte du. Ta kontakt med honom, och
fråga vad han menar! Då hade du säkert fått det svar, som ingår i ett demokratiskt samhälle...

Jag har följt Jan Milld mycket länge, och
anser honom en mycket stor tillgång i ett demokratiskt samhälle. Därför fortsätter jag att "trots Magnus", rekommendera alla att följa BlåGulaFrågor och Jan Millds
demokratiska syn på dagens samhälle!
Det är verkligen en upplevelse att följa.
Yttrandefrihet, är en förmån för alla!...

Även KL har uppfattat yttrandefrihetens
fördela och nackdelar, även om nazister och Expazis anhängare belägrar bloggen ibland.
Men KL tar ej bort kommentarerna, utan bemöter dessa, med att be dem öppna en egen blogg, även om han säger
"är trött" på att ha dom där! Så kan man där bemöta det, man anser vara fel...

2008-01-14 @ 17:18:30
Postat av: Tore

Kan bara inte låta detta fara förbi!
"Jan Björklund drabbad av intellektuellt
sammanbrott" meddelar samarbetspart-
nern centerpartisten Gustav Andersson!
De du, KL, där har du något att suga på!
(DN.Debatt, 15 januari 2008)

Mellan december 2007 och januari 2008,
var inflationen 4,3 %. Alltså långt över, vad pensionen skulle erhålla 2008...
(DN.Ekonomi, 15 januari 2008)

Nu är det förbaske mig allvar, att ni borde överväga att rösta på Sverigedemokraterna. De har i alla fall
lovat att återställa pensionärernas köp-
kraft, bland annat!...

2008-01-15 @ 19:08:35
Postat av: I landet censurien

Denna bok kan beställas på

www.dsm.nu

meddelar Anders Johansson

2008-01-18 @ 15:02:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Trackback-URL för detta inlägg: