Vindkraft - sensationell statistik över produktionen

7140-534
En avlövad kvarn får illustrera vindkraftens
svaga produktion.

Jag återkommer gärna till vindkraftskojet; nu har jag spännande statistik.

Under mars månad producerade landets drygt 800 vindkraftverk 26 procent av sin teoretiskt maximala produktion.

Ungefär halva månaden producerade vindkraftverken ingenting, de stod still - produktionstiden var nämligen 57 procent.

Låt oss anta att vi till 50 procent i detta land under mars hade varit beroende av vindkraft, då skulle vi ha tvingats genomgå en industriell kollaps; landet hade stått still, jobbarna hade fått gå hem och det hade varit ganska kallt i stugorna.

Kanske vi hade fått släcka ner stora delar av landet för att hålla sjukhus och äldreomsorgsboenden igång och varma.

Av dessa enkla siffror kan var och en se att om vi har en vindkrafteffekt på låt oss säga 1 000 MW måste vi som reserv ha lika många MW i andra produktionsanläggningar för att omedelbart kunna parera vindkraftbortfallet. Annars är vi illa ute. Ty Erk du, Maja du, vad skall vi ta när vindkraftverken inte producerar mer.

-------------------

Jag är nyfiken på Knullborgarmärket och mejlar Mona om det:

Hej

Fråga om Knullborgarmärket

För en tid sedan avlade du Knullborgarmärket i regi av RFSU.

Jag undrar om du ville ha vänligheten att berätta om vilka frågor som ingick i kraven för att få denna utmärkelse och vad det innebär att vara Knullborgare.

Med vänlig hälsning


KL

En blivande statsminister med Knullborgamärke; jag undrar hur högt det smäller i internationella sammanhang; det är nog finare än Serafimerorden.

Tur att finske utrikesministern Kanerva avgått, annars vet man inte vad som hänt när han mött en kvinna med sådana meriter.

----------------

Jag är för ett samgående med danska posten av det enkla skälet att jag tycker det är snyggare med röda brevlådor. I England är de också röda; slå oss samman med Royal Mail.

För Englands del har EU bestämt att mer än 2 500 postkontor måste läggas ner, vad nu EU har med det att göra; kanske är det nåt lurt med danska samgåendet; jag litar inte på EU.

------------------

Janne Josefsson är alldeles upphetsad över att han framställts i dålig dager av föreningen grävande journalister - de har inte kollat sina nedsättande historier om honom, allt är fel och han är så kränkt.

Ja, det kan man ju förstå, så timid och vänsäll som han själv är i sin journalistik; skall han inte behöva uppleva sådant här; dylika ohemula påhopp.

Josefsson är en blyg och öm viol och han bör behandlas som en sådan, inte som en skrikande, sparkande, grävande och fullständigt hänsynslöst fordrande reporter som går över lik för att skaka fram sanningen.

Janne är väl också menscha
Janne har en menschas känsla

-----------------

Rödebydramat

SvD: I dag startade rättegången mot pojkarna i det så kallade mopedgänget i Rödeby. De åtalas för hemfridsbrott när de kom till gården i Blekinge en natt i oktober i fjol, då en 50-årig man tog till vapen.

- Vi ville busa eller jävlas. Vi hade ingenting att göra, sade den skottskadade 17-åringen om sprejningen.

Eftersom jag nu bevakat den förra delen av rättegången vet jag att det inte gick till så här, att de bara inte hade nåt att göra

Flera i gänget var berusade. De var beväpnade med käppar, stakar och 17-åringen med ett meterlångt vedträ.

När de kom in på gården gick 17-åringen bärsärkagång, han var framme och ryckte i dörren och skrek kom ut era fega djävlar - det var en mörk natt i oktober, en skräcknatt för den dysfunktionella familjen, som ständigt hotades av dessa plågoandar.

På gården vältes tunnan, glasflaskor slogs sönder och ytterbelysningen likaså. 17-åringen var den drivande.

Bakom fördragna gardiner satt den fullständigt skräckslagna familjen.

- Vi vile bara busa.

Give me a break - det var en livshotande situation denna natt.

-----------------

BLOGGTIPS:

DETTA ÄR DEN NORSKA UPPFATTNINGEN OM EXPO -

EXPO ÄR en våldsorganisation:

http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=28

Om HRS

Human Rights Service (HRS) er en partipolitisk uavhengig tenketank som arbeider med tema knyttet til det nye fleretniske og flerreligiøse Norge og Europa. Vi har menneskerettigheter og -plikter og demokrati i front, med et særlig fokus på barn, unge og kvinner.

 Verdier og ytringsfrihet / Svenske Expo og vold

Svenske Expo og vold
27.03.08 (oppdatert med ny info den 31.03): I den senere tid har den svenske organisasjonen Expo dukket opp på radaren i Norge, da ved at Dagbladets Marte Michelet benytter denne organisasjonen som kilde til informasjon. I den forbindelse har HRS omtalt Expo som den sterkt venstrerevolusjonære gruppen Expo i Sverige, en gruppe som er kjent for oppfordringer til vold mot politiske motstandere. Dette har fått Expos sjefsredaktør, Daniel Poohl, til å reagere:_Expo er politisk uavhengig og tar avstand fra bruk av vold, hevder han. Stemmer dette?

Dato publisert: 27.03.2008   Siste gang redigert: 31.03.2008

Jens Tomas Anfindsen, HRS

Svenske Expo fremstiller seg selv som en antirasistisk organisasjon som overvåker det ekstreme høyre og islamofobi. Sjefsredaktør for stiftelsen og tidsskriftet Expo, Daniel Poohl, benekter at Expo har noen bestemt politisk slagside og hevder at Expo kategorisk tar avstand fra voldsbruk. I en telefonsamtale ber han HRS korrigere og dementere det følgende utsagnet, publisert i en HRS-artikkel av 25.03.08:
Og kilden til Dagbladet? Jo, intet mindre enn den sterkt venstrerevolusjonære gruppen Expo i Sverige, en gruppe som er kjent for oppfordringer til vold mot politiske motstandere.

HRS svarer:
HRS vil dels korrigere, men dels også opprettholde og presisere påstanden ovenfor. Vi skal skille mellom påstand (a), ?Expo er venstrerevolusjonær?, og (b), Expo er en gruppe som er kjent for oppfordringer til vold mot politiske motstandere.

Påstand (a): Expo er venstrerevolusjonær
Evaluering av denne påstanden er på sett og vis veldig enkelt. I og med at Expo selv benekter at organisasjonen har noen politisk slagside overhode (annet enn at den er imot det såkalte ekstremhøyre samt anti-demokratiske bevegelser), kan vi bare ta dette til etterretning. Vi korrigerer vår tidligere påstand.
HRS korrigerer: Expo er ikke, ifølge sin selvpresentasjon, en venstrerevolusjonær bevegelse. 

Til forsvar for vår opprinnelige oppfatning om saken, må dog kunne anføres at Expo i både stil og retorikk fremstår som en del av den venstrerevolusjonære bevegelsen. Dessuten samarbeider organisasjonen, ifølge Wikipedia, med både det svenske Antifacistisk Aktion og den tyske søsterorganisasjonen Antifaschistische Aktion. Dette er grupperinger som både er venstrerevolusjonære, og som har stått bak en rekke grove voldsepisoder, og som åpent oppfordrer til bruk av vold og illegal aksjonisme som politiske virkemidler i kampen mot høyrekreftene. (Les mer om den antifascistiske bevegelsen her).
Dessuten, sett i lys av at Expos ansvarlige utgiver, Robert Aschberg, en profilert kjendis i Sverige, er kjent som selverklært kommunist og maoist, er det nesten urimelig å forvente at utenforstående ikke skal koble organisasjonen opp mot venstrerevolusjonære tendenser.

Videre, ifølge internettleksikonet Susning.nu, er Expo med i det såkalte ?Nätverket Mot Rasism?. Dette nettverket ledes av ordføreren i det greske kommunistpartiets svenske avdeling, Jannis Konstantis. Nettverk Mot Rasism er kjent for å ha arrangert en rekke, grove voldsaksjoner.

På toppen av det hele har formannen i Expos styre, Charles Westin, bidratt i et bokprosjekt sammen med voldsorganisasjonen Antifacistisk Aktion.
Derfor, på tross av at Expo selv, ifølge sin selvpresentasjon, ikke ønsker å flagge noen politisk slagside, er Expos samarbeid med voldelige og venstrerevolusjonære grupperinger såpass markant, at organisasjonen, i rimelighetens navn, kan regne med å bli assosiert med nettopp slike krefter. 
Påstand (b): Expo er en gruppe som er kjent for oppfordringer til vold mot politiske motstandere.

Dette er en påstand vi dessverre må opprettholde. Det er fint at Poohl forsikrer om at Expo tar avstand fra voldsbruk, men det forhindrer ikke at organisasjonen er kjent for oppfordringer til nettopp dette. Dels er det naturligvis slik at den allmenne oppfatning av Expo påvirkes av at organisasjonen åpent samarbeider med militante, antifascistiske grupperinger. Dels har en av Expos grunnleggere, Thomas Hübinette, blitt gjenstand for internasjonal oppmerksomhet grunnet hans helt ekstreme, anti-hvite rasisme og rabiate voldsoppfordringer:
    ?    Att känna eller t.o.m. tycka att den vita rasen är underlägsen på alla upptänkliga plan är naturligt med tanke på dess historia och nuvarande handlingar. Låt den vita rasens västerland gå under i blod och lidande.
    ?    Källa: Creol, nr. 1/1996.
    ?    Jag började helt enkelt attackera och mer eller mindre misshandla personer som betedde sig rasistiskt i min närhet. Det kunde röra sig om allt från fullfjädrade skinheads, till barn i skolåldern eller äldre herrar och damer.
    ?    Källa: Svartvitt, nr. 1/1996.
HRS? kilde: Wikiquote
Det første av disse utsagnene falt i en periode da Hübinette var meget aktiv i Expo. Han ble ikke ekskludert for dette.

At Hübinette var tidligere voldsdømt og aktivt medlem i det voldelige Antifacistisk Aktion, var tydeligvis heller ikke til hinder for hans utnevnelse til stillingen som Expo-redaktør i 1995.
Videre skilter Expo med Kenny Hjälte som en av sine nåværende reportere. Men som aktivt medlem i det blodrøde Ung Vänster, har Hjälte vært med på målrettede aksjoner for å ramponere valgkampmateriell fra Sverigedemokratene, og har hevdet at det er et forsvar for demokratiske prinsipper å sabotere

Demokrati för mig är allas rätt till yttrandefrihet utan hot om våld.

Vem har gett Expo den exlusiva rätten att utpeka någon för någonting. Det är en självpåtagen rätt, som inte betyder ett smack. Ett sådant utpekande har ingen rättsverkan, i de flesta fall, mitt eget, är det rent och skärt fascistförtal.

Poohl frågade mig : Men ett litet utpekande från oss, som Islamofob, betyder väl ingenting, varför bryr du sig så mycket?




Kommentarer
Postat av: sdf

NordKorea är ett gott föredöme för energipolitiken. Ingen el slösas där på fåfäng privat konsumtion. De har t.o.m. den goda smaken att helt stänga av eltillförseln på natten. Handen på hjärtat, vem behöver lyse när det ändå är läge att sova inför morgondagens arbete i mänsklighetens tjänst.

2008-04-02 @ 09:41:30
Postat av: rr

Till något helt annat som diskuterats här på bloggen tidigigare nämligen Rödeby. Pojkstreck? När ett antal skuggfigurer står utanför i mörkret med basebollträn eller andra tillhyggen ungefär som Ku Klux Klan. Vad kräver karln för att ett hemfridsbrott skall kallas grovt?
A rose is a rose is a rose!

Brotten som pojkarna åtalats för kan i normala fall ge ett eller två års fängelse.

Åklagare Bengt Iwars har dock bestämt att inte kräva fängelsestraff för Rödebygänget.

? Nej, de är för unga. Och beträffande hemfridsbrottet har jag inte valt att beteckna det som grovt, säger Bengt Iwars till Blekinge läns tidning.

Straffet för trakasserierna som pojkarna misstänks ha utsatt familjen i Rödeby för kan därmed endast innebära övervakning eller några tusen kronor i böter, samt eventuellt skadestånd.

?Vi ville bara busa och jävlas?
I dag fortsätter rättegången de fem pojkar som anklagas för att ha trakasserat familjen i Rödeby Familjens son ska förhöras om sin rädsla för gänget.

Svensk snällism när den är som värst!

2008-04-02 @ 09:47:35
Postat av: Erik x

Vad jag skulle vilja veta är hur de tänker översätta "Knullborgarmärket" vid internationella kontakter?

"Certified fucker"?

2008-04-02 @ 10:04:43
Postat av: sigge

Certified fucker, den var bra!
Smäller lika högt som franska hederslegionen.

2008-04-02 @ 10:26:48
Postat av: ln

Vecka 14
.
I SR1-andakterna den här veckan tillåtes muslimkonvertiten och allahtönten Herr Emerick Adolfsson att förljuva morgonen för det svenska folket.
TILLVÄNJNING PÅGÅR - vi skall behöva vakna av att någon beduin, nej förlåt konvertiten Yusuf Islam/Cat Stevens, fint skall det vara, står i minareten och galer ut att det är dags för första knäfallning för fähunden allah, fisen i universum. Herr Adolfsson kommer att läsa ur en till svenska översatt koran.
.
Eländet är producerat för SR Malmö av 'Agneta Nordin Media' (agnetan@telia.com), som skryter med att ha '40 års erfarenhet av journalistik och att ha jobbat i alla medier' samt 'ha lett media-kurser sedan 1998' för t.ex Hässleholms kommun, Region Skåne, Kommunförbundet Skåne, Lunds kommun, Räddningsverket, Tomelilla kommun. Responsen påstås alltid ha varit mycket god.
.
SÅ SLÖSAS SKATTEMEDEL BORT PÅ LAPPRI!
.
Ansvarig för den här skiten i SR1 är kanalchefen magnus.quick@sr.se

2008-04-02 @ 10:50:52
Postat av: AWSvensson

Är det 200 m man kan skall simma för simborgarmärket, 200 m låter inte det lite långt även för Mona Sahlin

2008-04-02 @ 10:59:00
Postat av: Ingeborg

Nr 1 av tidningen DSM finns nu ute i handeln. Du kan också prenumerera. Missa inte det. Där får Du veta det mesta om hur lurade svenskarna är.

2008-04-02 @ 11:51:41
URL: http://www.dsm.nu/
Postat av: Per Luder

Som den fifflare Mona är så fuskade hon sig säkert igenom provet som rikshora. Hon suger ju friskt i alla sammanhang och blir gärna straffknullad i sanningens namn. Nog för att SSU fostrat mången bimbo och madrass men fylleknull på kongress räknas lixom inte. Då pridearrangörerna prisar denna skamflläck och låter AFA paradera i tåget har jag förlorat både erektionen och tilltron. Väntar med spänning på att Anna Sjödin ska bli vinkännare och tillsammans med Billy Buttfuck ta Mona med storm men det kanske är för crazy

2008-04-02 @ 12:03:21
Postat av: gunnar peterson

Nej, rr, det är inte fråga om svensk snällism, eftersom domstolarna inte är särskilt snälla mot oskyldiga. Det handlar om feghet. Därför fäller man den skötsamme polisen Kennerth (han heter faktiskt så) Mårtensson i Rinkaby, Skåne län som nekar till att ha slagit en ung brottssling vid gripandet och friar från misstanken om rattfylleri politikern Per Garthon. Denne fine herre sade sig ha eftersupit, sedan han på fel sida vägen kört på en annan bilist. Visserligen har han lämnat olika uppgifter om vad han hällt i sig och den som såg honom hela tiden från det man larmat polisen till dess den anlänt såg honom inte eftersupa. Men han kan ju ha gjort det, tycker domstol och åklagare. Den som är oskyldig och har oturen att hamna inför domstolen, och inte är politiker, ungdomsbrottsling, kändis eller kapitalist skall kanske inte hoppas för mycket på rättvisa. Om jag skulle hamna i en så olycklig situation skulle jag tiga eller möjligen säga som hushållerskan Boman i Swedenhielms "sätt mig på cellen". Med vänlig hälsning till Domstolsverket som läser denna blogg.

2008-04-02 @ 12:10:23
Postat av: POW

Förmodligen kommer domstolen att gå på detta självömkande svammel från ligisterna i Rödeby.

Straffet blir noll, nada, zero.

2008-04-02 @ 12:16:57
Postat av: Erik x

Ang. vindkraften:
Problemet med vinden som energikälla, och med andra energikällor av samma typ, t,ex, solkraft, är lagringen. El måste, i alla fall i dagsläget, produceras samtidigt som den används.

Om man tar siffrorna för t.ex. vindkraftverken vid Utgrunden i Kalmarsund så har de enl uppg en maxeffekt på 10,5 MW. Under 2002 producerade de tillsammans totalt 35 535 MWh, viilket betyder att de var i drift i snitt 9,5timmar per dag.

Detta betyder alltså, som KL säger, att något annat måste producera el de andra 14 timmarna, och det måste vara något som fungerar oavsett väder. Det betyder antingen någon typ av förbränning, eller kärnkraft.

Man kan alltså se vindkraft som ett sätt att få ner produktionen av sådan el med 40%, och bara använda den när vindkraften inte fungerar. Eller kan man jobba på att lösa lagringsproblemet, så att man kan producera ett elöverskott med vindkraft när det blåser, och sedan använda det överskottet när vindkraftverken står stilla.

Men om man nu skulle lösa lagringsproblemet så måste vindkraften ändå byggas ut till överproduktion, den måste ha en maxkapacitet på 2,5gånger det förväntade behovet för att täcka alla stillestånd.

Och vindkraften ger som sagt inte så värst mycket energi. För att ta ett exempel så räcker en timmes full produktion från Utgrunden bara till att täcka behovet för Al Gores hus i 17 dagar. Gores hus skulle ta 0,6% av Utgrundens totala produktion, förutsatt att elen kunde lagras och användas kontinuerligt, så han slapp strömavbrott.

För att ta det en gång till; ett helt vindkraftverksområde i Kalmarsund räcker inte för att täcka energibehovet för 200 Gore-villor.

2008-04-02 @ 12:20:45
Postat av: Kennedy Karlsson

När det gäller Knullborgarmärket tror jag många stannar upp och frågar sig, om certifieringen skett enligt internationell standard, ISO 9000: 2000.

Om man vill se annorlunda nyhetsvärdering, ska man gå till den religösa tidningen Världen i dag.
Den är en pigg krabat.

http://www.varldenidag.se/

Just nu handlar det bl a om polischefen Tage Åström, frimurare inom polisen och Da Costa - fallet, där en styckmördare hittats som polisen inte vill DNA-testa.
Det verkar som tidningen gärna jagar polisen av någon anledning.
Underhållande är det i vart fall varje dag.

2008-04-02 @ 12:40:11
Postat av: Ingeborg

Läs artikeln. Handlar om att vi måste gå i moteld mot de som vill få oss svenskar att känna oss urusla.

Postat av: ln

Today the 1st of April in the Kingdom of Belgium the government?s anti-discrimination body CEOOR warned bloggers and websites to remove their links to Wilders?s movie.
.
The CEOOR states that the movie aims to foster ?fear, distrust and hatred of Muslims.? The anti-discrimination body has asked the Belgians to be ?vigilant? and to report ?cases of incitement to hatred and/or discrimination.?
.
Nu väntar vi på att DO i kungariket Sverige utfärdar en liknande varning samt uppmanar till frejdigt angiveri.
.
Samma idioti måste väl utövas inom hela EU.

2008-04-02 @ 12:59:03
Postat av: Thomas Nydahl

Det Kurt skriver om i sin blogg har jag under åtta dagar upplevt i sin mest extrema form - i Birmingham och det landskap som kallas Black Country. Det brittiska exemplet lär oss vad som väntar i Sverige. Välkomna till min blogg och läs! Thomas

2008-04-02 @ 13:14:22
URL: http://nydahlsoccident.blogspot.com/
Postat av: Peter

Citat:
"För en tid sedan avlade du Knullborgarmärket i regi av RFSU."

Är första verbet här imperfekt av "avlägga" eller av "avla" ?

2008-04-02 @ 13:15:03
Postat av: Robbe

Är vår rätt till bidrag inskriven i grundlagen?

http://sydsvenskan.se/malmo/article312956.ece

`Dömd sexbrottsling på rymmen lyfter bidrag i flera år`

2008-04-02 @ 13:23:33
Postat av: GM

En ödets ironi när det gäller Rödebydramat är att samma fredagkväll misshandlades Riccardo till döds på Kungsholmen.

Dödsmisshandeln utfördes av ett gäng killar i samma ålder som Rödebygänget, därmed anser jag att argumentet "bara ett gäng busgrabbar" som ibland förs fram faller.

2008-04-02 @ 14:00:22
Postat av: Laban

Certifierade Mona kanske kan slå sig ihop med F1-farbrorn Mosley, han verkar också ha varit ute efter någon typ av sexualcertifiering under sin nazisexorgie (underbart nyspråksord, myntat idag av vår kära kvällspress): http://www.newsoftheworld.co.uk/

För övrigt undrar jag vilket straff Rödeby-gossarna hade fått om den utsatt familjen varit av utländsk härkomst och de varit medlemmar i exempelvis Nationalsocialistisk front? Aaah ett hatbrott utfört av unga vita män! Då undrar jag om åklagare Bengt Iwars inte hade yrkat för återinförande av dödsstraffet i Sverige. Böter...ej grovt...USCH för de dubbla standarderna i dagens Sverige.

2008-04-02 @ 15:34:50
Postat av: s-e karlsson

Pensionärens klagan .
Är det vi pensionärer som numera står för stordelen av invandringens kostnader ? Ja, den frågan kan man nog som pensionär ställa sej ! Vi får ju inte den skattelindring som de som fortfarande arbetar åtnjuter ! Tar man som exempel att vi borde ha minst 500 kr lägre skatt per månad gånger antalet . så kommer vi upp i siffror som gör att man baxnar ! Sex tusen mer om året betalar vi mer i skatt än dom som fortfarande arbetar ! Samtidigt får vi bara marginella höjningar ! Nej tänk först på oss gamla svenskar och inrätta invandringen därefter ! Vi pensionärer i Sverige som i många fall arbetat sen 14 års ålder är de som i första hand ska ha det bra , blir det något över så ska vi hjälpa dom 3-5 % som är "riktiga" flyktingar ! Tänk efter före så behöver det inte bli såna tragiska avvisningar som det blev med den afganska familjen i Berga i Högsby kommun för några veckor sedan , som fått vänta alldeles för länge på avvisningsbeslutet på grund av att Sverige tar emot för många asyl och invandrare och därmed inte hinner behandla deras ärenden snabbt nog !

Mvh S-E Karlsson .

2008-04-02 @ 17:06:46
Postat av: rr

Ok Gunnar Pettersson, men feghet för vad. Och om det skulle vara så som Laban här ovan spekulerar, att bedömningen och straffet hade blivit ett annat (hårdare) om det vore en invandrarfamilj som trakasserats och förövarna inte som nu ett oskyldigt pojkgäng som i brist på annat helt vänligt trakasserar en stackars utvecklingsstörd pojke i Rödeby. Hur mycket större anledning har vi inte i så fall att förakta, som jag uppfattar det, detta kräk till åklagare. Skall en frisk invandrarfamilj vara känsligare än en damp-drabbad familj??

2008-04-02 @ 17:58:26
Postat av: Rune

Citat:
"För Englands del har EU bestämt att mer än 2 500 postkontor måste läggas ner, vad nu EU har med det att göra; kanske är det nåt lurt med danska samgåendet; jag litar inte på EU."
------------------
Innan folkomröstningen så talade man mycket om subsidearitetsprincipen dvs att beslut inom EU alltid skulle fattas på lägsta möjliga nivå. Gäller inte denna princip längre? Om den var gällande så skulle ju inte EU kunna ha några åsikter om Englands postkontor och postlådor?

2008-04-02 @ 18:44:14
Postat av: Tore

73 nya hiv-fall är konstaterat. Av dessa
har 51 utlöst AIDS. Och majoriteten av
dessa är - de homosexuella. De har, trots symtom, ej sökt vård. Det måste/
kan också vara den "nya Försäkrings
kassan" som hindrat dessa för sparhe-
tens gåvor. Idag tar det upp till ett år, för att få en rätt diagnostik och behand-
ling. Men,men, de har ju valt sitt liv & leverne, så snart är förhoppningsvis
denna kostsamma farsot utrotad.
En spännande tid nu framöver, då över-
raskningar och händelser avlöser varandra, om vilka av de kända stjärt-
gossarna i ledarhierarkin först kommer att rammla* (falla) av "pinnen"...
(*halländskt uttryck för falla)

Haparandaborna börjar nu bli rädda, då finnarna skall bygga ett kärnkraftverk, 5 mil från orten! Kanske är det ett "ryskt"
sådant, eller så är befolkningen så indoktrinerade och "skrämda" av dagens
lobbyister. Det är ju bara att bygga ett
nytt svenskt på denna sidan bottenvi-
ken, så det blir en jämnvikt. Då kan vi dessutom slopa vattenkraften, så fisken
kan vandra upp i forsarna och leka, som deras förfäder en gång gjorde. Och som ett extra bonus, så slipper staten sälja
ut sin verksamhet, till förtret för en del...

2008-04-02 @ 18:52:13
Postat av: gunnar peterson

Håller med Dig, rr, men snällhet är ett positivt begrepp som inte skall användas i detta sammanhang. Säkert kan Laban ha rätt. Också jag föraktar dessa domstolar och åklagare. Jag är lika maktlös som andra och det enda jag kan göra är att undvika att stödja packet, för jag tror inte på terrorism som att kasta handgranater i riksdagshuset och liknande. Det är inte mycket svenska folket har att hålla sig till när såväl kungamakten, försvaret, folkkyrkan och rättsväsendet sviker. Som någon skrev på tal om fru Sahlin: svenska folket är vanärat.

2008-04-02 @ 19:09:02
Postat av: Tom

Vad sägs om att, ifall han hamnar i finkan, organisera en besökskedja för stackarn i Rödeby? Ett besök om dagen av olika privatpersoner, om han så vill.

Civilt motstånd.

2008-04-02 @ 19:49:16
Postat av: lasse

Lite off topic men det visar hur fantastiskt Sverige är.
Saxat ur Göteborgsposten: "I flera år har utländska asfaltläggare slagit läger i Göteborg sommartid. Nu tar kommunen krafttag för att få bort dem."
Längre ner i artikeln talas det om vari "krafttagen" består och det är att kommunen inrättat en arbetsgrupp!

Om det varit här i Finland hade polisen kastat ut dem ur landet. Men i Sverige tillsätter man en arbetsgrupp ...

2008-04-02 @ 21:07:03
Postat av: Skånepåg

De härjade i mina hemtrakter för 2 cirka år sedan. Ett gäng irländare, som lämnade ett bedrövligt arbete efter sig.

Efter att platschefen för ett asfaltverk varit ute och kollat deras arbete, så fick de inte längre köpa asfalt av honom. De flyttade då antagligen till nästa stad och fortsatte med sitt "lurendrejeri".

Han visade mig i fjor några garageupppfarter som de hade lagt ett nytt lager ovanpå och det var rena berg och dalabanan. Asfalten hade även släppt här och där och det så för dj-t ut!

Att de sedan lurade folk med priset och påstod att det skulle vara billigt, var även en lögn. Proffs från Skanska hade gjort en liknande uppfart som är jämn som ett salsgolv och med högre kvalitet på asfaltet till cirka 75 % av irländarnas pris.

2008-04-02 @ 22:47:17
Postat av: sandra

ja, stackars janne josefsson...att bemötas på det viset. så timid och tillbakadragen som han är. ska dock bli spännande att se hur "debatt" utvecklar sig under våren.

2008-04-02 @ 23:31:17
URL: http://dubbeltank.blogspot.com
Postat av: KL

När jag skrev att Mona Sahlin avlade Knullborgarmärket märkte jag inte hur kul det var - av-lade menade jag, inte avlade, förstås. Men så kan man ju se det, Mona avlade Knullborgarmärket.

Kan det finnas en statsman/kvinna till på detta arma klot som har avlagt (!) Knullborgarmräket, är inte detta i själva verket en oerhörd skymf mot alla anständiga människor.

Knullborgarmärket, smaka på det, Sveriges statsminister har avlagt Knullborgarmärket och är stolt över det.

För att detta skall komma ut till en internationell publik skriver jag nu detta på min stapplande engelska:

The coming swedish prime minister, according to all political commentators and politicial analysts, Mona Sahlin, have been awarded with Knullborgarmärket, the Fucikng Award, in a competiton within the RFSU, a sexual organistation,- that means that this top politican is a certified female fucker and have allt he knowledge in this particular field,that is required for a swedish woman.

This is no joke, and it is happening in Sweden now, and it is a political reality - I my self is ashamed of this and my opinion is that Sweden will be a laughing stock all over the world, the fucking award! - but for Mona Sahlin this is normality and I am the crazy guy.

2008-04-03 @ 00:31:56
Postat av: Amerikas

Titta noga och länge på andra bilden.
Två judar står bakom ryggen på amerikas blivande president. Så är det i hela västvärlden. Ta vilken president eller statsminister som helst i valfritt land, och bakom ryggen står två judar och säger vad han skall göra och säga.

http://judicial-inc.biz/83your_future_president.htm

2008-04-03 @ 06:44:58
Postat av: Till Skånepåg

Varför behöver en garaginfart asfalteras om? Därför att svenskarna som gjort markarbetet fuskat. Därför behöver infarten asfalteras om.

Asfaltsläggarna kan göra ett hur fint jobb som helst, men vad hjälper det om marken sjunker?

Yttermer finns det inget som tvingar de felknullade svenskarna att betala svart för asfaltarbeten. Det är inget fel på asfaltsjobbarna, den felknullade svensken får stå sitt eget kast. Vem har gjort markarbetet på din garaginfart Skånepåg? Polacker som du betalat svart antagligen.

2008-04-03 @ 07:00:49
Postat av: sdf

Vill du bli åsiktregistrerad? :-)
Expo hjälper gärna till.

2008-04-03 @ 07:35:34
Postat av: rr

>Postat av: Till Skånepåg
Det står ju faktiskt att asfaltläggarna var irländska så varför dra in "svartarbetande polacker" i detta.
Vi hade i Borås för en eller två somrar sedan irländska asfaltläggare, möjligen samma gäng, som kördes på porten bland annat efter att ha slangat bensin på Saltemads campingplats om jag minns det hela rätt.
För övrigt, ge oss gärna en signatur, det blir då lättare att kommentera dina inlägg.

2008-04-03 @ 08:56:34
Postat av: katinka glahd

Bara en kommentar om Mona Muslim och hennes Knullborgarmärke.
Detta har hon verkligen förtjänat eftersom hon legat sig fram och upp i den politiska toppen.
Att skriva som Kurtan gjorde"Avlade" är inte fel,men kan man skriva "avlägga" eller avlagde istället?Bara en fundering så här på morronkulan.

2008-04-03 @ 09:24:15
Postat av: Skånepåg

Du som skriver till Skånepåg.

Är du dum eller?

De irländska asfaltläggarna knackade tydligen på hos folk och påpekade, att de sett att det har blivit lite fördjupningar i gagargeuppfarten p.g.a. att bilar stått parkerade på denna under många år.

Erbjöd sig att fixa detta genom att lägga ett tunnt lager asfalt så att ojämnheterna försvinner. Man uppger sig vara proffs och allt kommer att bli perfekt och hålla under mångaår.

Man lämnar efter sig ett bedrövligt arbete. Man kan helt enkelt inte göra som de gör. Underlaget måste fräsas ner och/eller en bindvätska måste läggas på. Asfalten som läggs på måste ha rätt temperatur och packas med en vält eller liknande. Inget av detta har gjorts! Resultatet ser för dj-t ut i dag med stora sprickor, lossnad asfalt o.s.v.

Vad är det som du inte förstår och vad har detta fuskarbete att göra med ev. det som har gjorts tidigare!

2008-04-03 @ 09:47:32
Postat av: Tore

"Irländarna har ynglat av sig" och försvarar arbetena, Skånepåg. Kallasfalt
förmodligen. Hoppas bara de röstar rätt i EU-fördraget...

2008-04-03 @ 17:26:16
Postat av: Ördög

Knullborgarmärket är ju numera avskaffat i likhet med det övriga ordensväsendet. Annars så har utmärkelsen på engelska även benämnts "bonking badge"!

http://simon-says.newsvine.com/_news/2007/12/19/1174963-sex-agency-loses-licence-to-shag

2008-04-04 @ 11:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Trackback-URL för detta inlägg: