Fru Göthblad, här är dagens Bagdad

7140-340
TIDSBILD.
Vad är nu detta? Jo när Änglafansen var i min lilla stad var det verkligt
kul. Denne man hade tatuerat Mata Grisen på skinkan och visade inskriptionen
vilket var en stor succé, alla ville fotografera.
Änglahopen bevakades av 20 poliser.

Dagens Bagdad; detta land måste vara en dröm för tilltagsna personer med skjutvapen; lätt att råna, den som åker dit får ett år eller två under hotelliknande förhållanden med tillgång till knark och porr-TV:

Aftonbladet:
Värdetransport rånad i Kista
Rånare med automatvapen fick med sig två värdeväskor ? försvann i stulen bil.

Expressen:
Värdetransport rånad i Kista
Utanför SE-banken slog rånarna till.
Med automatvapen tvingade de till sig minst en värdeväska.
- Vi har nu hittat flyktbilen och en värdeväska, säger Björn Engström vid Stockholmspolisen till Expressen.se
Strax efter klockan åtta på måndagskvällen larmade värdetransportbilen från företaget G4S.

Senast jag hörde polisen kommentera rånen av värdetransporter sades talesmannen att detta inte var en polissak utan mer en uppgift för bevakningsbolag - att förse landet med en trgg försörjning av mynt och sedlar är alltså inget för polisen; man tager sig för pannan och är färdig att svimma.

När jag ser polismästare Göthblad med sin allt för stora polismössa på huvudet, den vilar på de utstående öronen, förstår jag varför det är julafton för bovarna - varje dag.

Varenda gång en hög polischef intervjuas är det ett fruntimmer, var finns de tuffa killarna, Jennekvist och dom?

Jag vill också meddela att Stufvenäs gästgiveri söder om min lilla stad rånats på hela vinlagret värt flera miljoner, däribland en flaska Chateau Lafite från år 1900, värderad till 80 000 kr - tänk att i ett enda drag få tömma en sådan flaska och sedan invänta effekten av så mycket pengar nere i magen - undrar hur det skulle kännas. Vore det bättre än bag in box-dricka -169 kr för tre liter?

Här följer en liten kriminaliakttagelse: Sällan har väl ett kvalitetsvarumärke förstörts så snabbt som nu sker med BMW - varenda smågangster kör BMW - guldkedja om halsen, keps och två avgasrör som sticker ut där bak - det är bilden - efter att ha slagit ner sin första pressbyråexpedit springer småbuset och köper sig BMW, svart, blå eller gul.

Jag skulle för mitt liv aldrig sätta mig i en sådan gangsterbil - undrar om detta bekymrar BMW?

----------------

Var det ändå
inte värre
förr i tiden?
Jo, det var det allt

Jag har intervjuat Jerzy Förnekski i Brottsförebyggande Rådet om värdetranpsortrån för att få lite perspektiv bakåt.

- Du, Förnekski, var det ändå inte värre förr, man har en känsla av det?

- Jovisst, det var mycket värre förr. Vi minns väl alla Bildsköne Bengtsson och Tatuerade Johansson som for fram på cykeldressin i Skåne och rånade värden vid olika tågstationer - i Tomelilla kom de över 48 kr, i Sjöbo 168 kr och 50 öre samt i Höör, den stora värdetransportkuppen, inte mindre än 448 kr och 32 öre, och detta i daler riksgäld!

- De var beväpnade, Bildsköne Bengtsson med ett paraply med en vass spets, som han en gång vände mot en tåginspektor; Tatuerade Johansson hotade en gång under  spel, rysk kägel om penningar, en vaktmästare med biljardkön. De togs båda när de satt och smörjde sina krås  med Napoleonbakelser på ett kafé, båda beväpnade.

- Så nog var det värre förr och jag har statistik som visar det, säger generaldirektör Förnekski.

-----------------

Religiös, mycket
känslig
industriledare

Jag ser att bilbältesföretaget Autoliv har en djupt religiös och mycket samvetskänslig informationsdirektör, Mats Ödman benämnd. Det är mycket olämpligt med Vilks rondellhund, säger han i ett uttalande.

Karln är direkt komisk, vad vet han om detta, vad har han med saken att göra, liksom Arla; jag har aldrig hört att Arla eller Autoliv har några direkta synpunkter på den kristna läran, varför på den muslimska?

Emåmjölk är ett alternativ.

------------------

Svensken är helt
oskyldig -
detta vet jag

En svensk har sänts till USA från Prag misstänkt för allehanda terroristförberedelser.

Eftersom han är svensk är han oskyldig, det är presumtionen; han bör därför ges fri, kommittéer bildas för hans frigivande, pengar insamlas, USA fördömas och statsminister Reinfeldt som redan är i USA bör bege sig till flygplatsen där han landar och kräva hans frigivande, försedd skall Reinfeldt vara med ett stort plakat, UD måste larmas och hela förvaltningen ställas på krigsfot.

Kanske måste vi nu bryta de diplomatiska förbindelserna med USA.

Jan Guillou har just laddat med en flaska gott vin och har bytt färgband i skrivmaskinen, han kommer inom kort med en rasande helsida i Aftonbladet med en därtill nytagen bild på sig själv, som dras upp jäms med artikeln över sidan, men Guillou är nu så feter att han behöver en 2 sp fotbyline, som tar en tredjedel av sidan, så han får korta lite i texten.



Kommentarer
Postat av: Knute

Tiotusentals unga tillhör kriminella gäng. Att bli värdetransportrånare är nog målet för karriären. Få av rånarna åker fast. För övrigt är straffen låga och avskräcker inte. Vart tar alla miljoner vägen? Ja, det är många frågor. Felet är den politiskt korrekta inaveln och kårandan inom verksamheter som har med lag och rätt att göra. De följer lagens bokstav och bryr sig inte om att lyssna på folket, vars tjänare de ska vara i en demokrati.

2007-09-25 @ 05:38:43
URL: http://everykindapeople.blogspot.com/
Postat av: Medlem Sv. klubben

VAD GÖR POLISEN? . Kista är ju en stockholmsförort. Vad gör stockholmspolisen, när det sker värdetransportrån där? Man kan lika gärna fråga sig: Var ÄR stockholmspolisen? På 1980-talet kunde man dagligen se manliga poliser, ensamma eller parvis, röra sig på gator och torg, i parker, i T-banan osv. På 1990-talet försvann de. . Senast man såg uniformerade poliser på stan var väl i prajdparaden och bland Tantolundens prajdtält. Det ska finnas ett ställe till, där de håller till. Nämligen i trakterna av Malmskillnadsgatan. Där häckar de dygnet runt bakom knutar och i dyrt förhyrda spaningslägenheter, utrustade med sensitiva mörkerkikare, mörkerkameror och andra till uppgiften hörande attiraljer. Den, närmare bestämt, att spana på rikets VERKLIGA brottslingar, presumtiva sexköpare. Fullbordade sexköp är ju svåra att bevisa med mindre än att man slår in lägenhetsdörrar och stormar in med dragna vapen, men nu är lagen så fiffig, att också FÖRBEREDELSE till sexköp är straffbart. . Akta er för att någonsin tala med en kvinna på Malmskillnadsgatan! Då kan ni också få Birgitta Ohlsson (en annan prajdhabitué) på halsen. Just nu planerar hon en egen demonstration där. Hon ska demonstrera för sin geniala (från USA lånade) idé, att förbudsskyltar mot sexköp ska sättas upp inte bara på Malmskillnadsgatan, i Rosenlund m.m. utan på alla möjliga och omöjliga platser i Sverige. (Dock inte i trakten av Tantolunden.)

Postat av: rr

Götblad ja! Man var väl så illa tvungen att välja en kvinna till denna post. Man måste ju vara PK! Arma land! Allt och alla tycks vara utan STAKE! Förfall i alla ändar. Vad gör den så kallade borgerliga alliansen. S-politik! Röstar nog längre högerut nästa gång! Enligt SIFO växer det på den kanten

2007-09-25 @ 09:10:27
Postat av: nn

Göthblad är bara den senaste i en lång rad. Har ni glömt Holmer-Åmanson -Eriksson -Hekscher med flera. Carl Persson var väl den senaste/sista rediga personen på posten ifråga men samtidigt med honom fanns ju Geijer den ruttnaste justitieministern någonsin som motvikt! Ja Holmer var väl bara länspolismästare och palmemordet blev hans Water-loo/-gate, men partiboken lyfte inkompetensen till oanade höjder. Va fan gör rajraj som utnämner sossar hela tiden - när skall kompetens börja gå före partibok - var inte det ett av vallöftena. Läs professor Bauhn idag igen i svd. Släng dig i väggen Schori.

2007-09-25 @ 09:36:31
Postat av: Jante

Jag har bott i Kista men har flyttat därifrån. Varför det? Helt enkelt för att man där nu uppnått kritiska massan av nya "svenskar" och då flytter etniska svenskar därifrån. Skulle aldrig sätta mig i en BMW det är som skgt en gangsta-balja. Sänkt fjädring, 18tums "cykelhjul", nervevade rutor, 500W stereo på maxvolym och fyra Adidasekiperade yngel med guldkedja..letandes övningsobjekt? Vad har vi arbetande gjort för att förtjäna detta?

2007-09-25 @ 09:38:03
Postat av: Johan

KL skrev: "När jag ser polismästare Göthblad med sin allt för stora polismössa på huvudet, den vilar på de utstående öronen, förstår jag varför det är julafton för bovarna - varje dag." . "Varenda gång en hög polischef intervjuas är det ett fruntimmer" . Härom dagen upptäckte KL att Röda Korsets fasad inte avspeglar, att denna organisation idag är en skattefinansierad organisation med lukrativa poster och förmåner för dem som lever gott på detta. . Mycket lite i Sverige är vad det verkar vara. . Polischefer i Sverige är även de en fasad. . Polischef Götblad har aldrig varit polis i någon rimlig bemärkelse av ordet. . Nej, hon är en f.d. dagisfröken som gått s.k. "polischefsutbildning" (hon skall även ha läst ngn/ngr terminer juridik - om det resulterat i någon jur.kand eller ej är oklart). . Efter "polischefs-utbildning" utnämndes f.d. dagisfröken Götblad till "polischef". . Det finns flera kvinnliga "polischefer" med samma icke-polisiära bakgrund. . De är helt enkelt ATTRAPPER (liksom tex. Röda Korset är en attrapp/kuliss för en skattefinansierad, politiserad organisation med feta poster för dem som riktigt energiskt slickar maktens röv). . KL borde gräva i attrapp-Sverige.

2007-09-25 @ 10:20:06
Postat av: Peter W

BMW = Gangsterbalja. Den var mitt i prick.

2007-09-25 @ 10:25:32
Postat av: värnplikten behövs

Värdetransportrånen börjar bli en lång ,snarast komisk,följetång. Att systematisera skyddet av transporterna vore ganska enkelt.Men viljan verkar inte finnas,varför? Är inte detta liksom annan grov,snabbt ökande brottslighet ,ett problem för politikerna.Som de förväntas lösa alltså. Attityden från de styrande har förändrats mycket genom åren.Att som nu sitta på baken och overksamt titta på det ena rånet efter det andra var faktiskt otänkbart förr.Men nu verkar det gå bra. Varför då? Pengarna som försvinner i dessa rån skulle utan vidare under åratal finansiera väpnad eskort för varje transport.Försvaret tvingas skrota pansarfordon som är fullt funktionsdugliga och som utan vidare kunnat skydda alla större transporter av pengar. Det finns några speciella grupper både inom polisen och militären för olika krissituationer.Varför inte bilda en till,som kan ta sig an transportskyddet i bl.a. ändamålsenliga följefordon? Rånarna hotade med automatvapen,anges det numera för det mesta för att alla ska förstå att inget fanns att göra.Vad är det för trams?Alla större rån ,och en del mindre med förresten,begås numera med automatvapen.Var finns motmedlen? Den sömniga och i viss mån förskrämda allmänheten har slutat att ställa rimliga krav varför lagstiftare och andra berörda myndigheter sen länge gör som de vill.Precis som banditerna gör. Politiken blir faktiskt inte bättre än vad folk gör den till genom att göra sin röst hörd! Pengar från rånen används sannolikt till att generera annan brottslighet,som vapenköp,knarkaffärer,mutor m.m. Om nu tanterna i polismössor med politikernas benägna hjälp kunde ta krafttag mot rånen skulle samhället må avsevärt bättre om ett tag.Det är då ett som är säkert. Att skjuta över ansvaret på de tandlösa bevakningsföretagen liknar mest tjänstefel.

2007-09-25 @ 11:27:15
Postat av: Hannelore

Som vanligt bortförklaras grov brottslighet med att den enligt statistiken har minskat. Kan inte KL kika närmare på den statistiken. Metro den 20 september: ?Våldsammare rån Flera spektakulära rån med våldsinslag har begåtts de senaste veckorna: sprängningen av en värdetransportbil på Arlandaleden, rånet och bombhotet på Ekerö i förra veckan och så i går, kuppen mot en värdedepå i Bromma. Nu växer kritiken mot polisen. ? Det är uppenbart att de inte klarar av att hålla koll på den organiserade brottsligheten, säger Per Winberg, ordförande för Transportarbetareförbundet, som organiserar väktarpersonal. Enligt en rapport från rikskriminalen finns det cirka 200 personer i den hårda kärna av kriminella som ägnar sig åt värdetransportrån. ? Rikskriminalen vet i princip vilka de här personerna är och borde ha resurser att hålla koll på dem, säger Per Winberg. Men statistiken visar att antalet värderån minskat på senare tid, och Thord Modin på rikskriminalen beskriver polisens och bevakningsföretagens arbete på senare år som framgångsrikt. Dels har antalet rån och rånförsök minskat, dels misslyckas förövarna i åtta av tio fall att få med sig något byte.?

2007-09-25 @ 11:27:38
URL: http://ryggen.blogspot.com/
Postat av: Per Petersson

BMW ja. Alla här vet väl vad det är för skillnad mellan en BMW & en snigel? , , , Inte... Snigeln har slemmet på utsidan.

2007-09-25 @ 11:31:44
Postat av: Torkelsson

Kan meddelas att det på första sidan i en notis i Metros Stockholmsupplaga (idag 25/9) nämns att flyktbilen som användes vid värdetransportrånet i kista/Stockholm igår hittades i TENSTA. - Som det gick att läsa i gårdagens kommentarer så begicks det ett fullbordat värdetransportån i Kista/Stockholm igår, förutom det hann polisen gripa (gripanden är mycket ovanliga i dessa fall) in och ta flera personer för försök till värdetransportrån i centrala Stockholm igår efter ett tips från allmänheten. - Dessa två fall renderade endast notiser i Metro-Stockholm (är det nu så vanligt att det t.o.m. inte röner mer uppmärksamhet i pressen än notiser) Nog påminner Stockholm om Bagdad alltmer. --

2007-09-25 @ 12:14:28
Postat av: Torkelsson

Ett litet PS angående värdetransportrån. ---- För en 2-3 år sedan så förekom en artikel i pappersupplagan av Dagens Nyheter där polisen (tror det var Rikskriminalen) yttrade sig, de sa att det fanns misstankar om att terrorister/fundamentalister låg bakom DELAR AV värdetransportrån-brottsligheten i Sverige. Genom att råna värdetransporter här (genom lakejer) finansierade de delar av sin terrorverksamhet. Denna uppgift var mycket intressant men sedan verkade locket läggas på kring denna uppgift. Jag har inte funnit denna artikel någonstans på nätet, är det någon som vet var man kan hitta den artikeln och finns den i nätutgåva?

2007-09-25 @ 12:21:20
Postat av: Historikern

Det är säkert folk från femtitalet som begår rånen.

2007-09-25 @ 14:00:35
Postat av: Knute

I många andra europeiska länder är de kriminella förortsgängen mycket avancerade, har pengar och tillgång till vapen och övervakningsteknik, dataregister över polispersoner och jurister, utövar påtryckningar med hot eller mutor, finansierar terrorism och extremistgrupper. Antagligen är det likadant i Sverige men det politiskt korrekta etablissemanget lägger locket på all information.

2007-09-25 @ 14:50:43
URL: http://everykindapeople.blogspot.com/
Postat av: ingeborg

Läs denna artikel. Överhuvudtaget är denna site oerhört intressant

Postat av: Torkelsson

Absolut är de kriminella förortsgängen mycket avvancerade även i Sverige. Kan f.ö. tipsa om den nytgivna faktaboken "Svensk maffia" av journalisterna Lasse Wierup och Matti Larsson vilken får vilken normal medborgare som helst att sätta i halsen ett flertal gånger. Förorts-/maffiagängen i Sverige är mycket välbeväpnade vilket antalet frekventa skottlossningar och andra grova brott i storstadsområdena påvisar i nyhetsflödet. I bl.a Södertälje så har de kriminella utövat press på poliser genom att skruva av muttrar på deras privata bilar vid deras hem (artiklar om detta finns på nätet) vilket visar vilken god koll de har på polisen. I Sthlm har poliser och åklagare fått personskydd pga den organiserade brottslighetens/förortsgängens omfattande hot mot dem. ---- Hannelore nämner att Kurt borde titta på siffrorna kring den grova brottsligheten. Här följer några intressanta siffror kring våldets ökning, (siffrorna är det ökande antal pers som misshandlats av okända förövare) siffran 10 000 berör Stockholm, siffran 34 092 är hela Sverige: - "10 000 misshandlade av okända 2006 [...] I Stockholms län polisanmäler cirka 30 personer varje dag att de misshandlats av någon som de inte träffat tidigare. Till och med november har polisen fått in nästan 10 000 anmälningar om misshandel där gärningsmannen är obekant för offret. Det är en ökning med drygt 18 procent på två år, och flertalet drabbade är i åldern 15?25 år. Utvecklingen är densamma i hela landet. [...] Antalet anmälningar ökar Antal polisanmälningar om misshandel där offret är obekant med gärningsmannen. Sverige Period (jan?nov) 2006 34 092 ---- 100 varje dag " (Se fullständig tabell på metrolänk) - http://www.metro.se/se/article/2007/01/02/09/0322-23/ ---- "Flest misshandelsanmälningar i proportion till befolkningen görs i Stockholms län" - http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=731057&lid=senasteNytt_275216&lpos=rubrik_731057 -----

2007-09-25 @ 15:32:18
Postat av: Torkelsson

Två intressanta inlägg om yttrandefrihet idag. Först skriver Bertil Torekull: -- "Varje tidning har läsare som av olika anledningar anser sig kränkta av något som publicerats. Men publicister ska inte vara älskade av alla, skriver författaren Bertil Torekull. [...] Tryck- och yttrandefriheten är den sekulära statens okränkbara helighet om jag nu får använda detta begrepp. De som invandrar till vårt land har att ta seden dit de kommit lika mycket som vi som besöker muslimska länder respekterar deras lagar hur mycket vi än i vårt hjärta ogillar dem. Våra muslimska svenskar valde friheten här före tvånget och förföljelsen i sina egna hemländer. Muslimerna här är välkomna att dela våra underbara friheter, inte att söka utplåna dem eller bidra till att skapa den farliga tystnadens gemenskap som är den hemska slutfasen då civila/kyrkliga/militära myndigheter ska brännmärka ord och bilder och självcensuren steg för steg stryper det fria samtalet." - http://www.svd.se/dynamiskt/brannpunkt/did_17151617.asp ------- Professor Per Bauhn skriver idag: - "vem är det som hotar samhällsfreden? Det är väl inte Vilks utan snarast de islamistiska fundamentalister som vill skära halsen av honom som hotar frid och fred i samhället. Och märk väl, det är just denna oförsonlighet i religionsfrågor, inte den sekulära likgiltigheten för helighet, som håller igång det sekteristiska mördandet i Irak och på många andra håll i världen. [...] Vad blir kvar av yttrandefriheten om de som ska försvara denna rättighet måste anpassa sig till känslorna hos dem som från första början är emot yttrandefrihet? Schori menar att Vilks inte bidrar till mer åsiktsfrihet i muslimska länder med sin provokation. Men det gör inte heller de som böjer sig för islamistiska hot i Sverige. Tvärtom skickar de en signal till religiösa fundamentalister att demokratin är mjuk och undfallande, bara man sätter press på den. Schori vill att regeringen ska sträva efter att ?öka förståelse för både islam och svensk grundlag?. Men vilken islam är det vi ska förstå? Är det den islam som kommer till uttryck i Kairodeklarationen om mänskliga rättigheter (1990), som säger att alla rättigheter och friheter är underställda sharialag? (Och enligt sharialag ska den som avfaller från islam dödas. Hur ska vi ?förstå? det?) [...] vi kan tygla sådan fundamentalism i Sverige genom att tydligt markera att här är det den religiösa känsligheten som måste anpassa sig till den sekulära åsiktsfriheten, inte tvärtom." - http://www.svd.se/dynamiskt/brannpunkt/did_17151625.asp

2007-09-25 @ 15:40:39
Postat av: DDR2

Apprpå kriminella och bilar: Inte för inte så kallas ju bilmärkena BMW och Mercedes för "arabvolvo" av den humoristiska delen av vår poliskår ;-)

2007-09-25 @ 16:24:30
Postat av: Sture Åström, Helsingborg

Nästan alla gangsters är väl kända av polisen. Men polisen får inte ta in dom till förhör förrän det finns en precis misstanke mot individen ifråga.

Det är givetvis ett intrång i den personliga integriteten att bli kallad, eller intagen, till polisen för förhör. Sådant skall oförvitliga medborgare inte behöva utsättas för utan skälig misstanke. Men denna respekt för den personliga integriteten blir orimlig då den avser folk som begått brott upprepade gånger och t.o.m. annonserar sina kriminella ideal med en stor dekal på ryggen med "Outlaws", "Bandidos" eller "Hells Angels".

Jag har för flera riksdagsmän presenterat ett praktiskt och billigt sätt att hålla "bössen" under bättre kontroll. De har visat att de inte förtjänar full personlig integritet.

Se förslaget om Lokator på länken.

Maila sedan din egen riksdagsledamot och tala om att dom får ta detta förslaget eller något annat som är bättre, men att du INTE ACCEPTERAR ATT DOM GÖR INGENTNG.

Postat av: Ron

Att övervaka all telefon-, email- och Internettrafik för vanliga (ostraffade) personer är däremot inget intrång i den personliga integriteten... Övervakningen av hederliga är uppenbarligen redan införd i Danmark (under medietystnad verkar det som): http://swartz.typepad.com/texplorer/2007/09/vi-srjer-danmar.html

2007-09-25 @ 18:23:17
Postat av: X Pat

Sture, Varför ska RDL bry sig när 97% av väljarna väljer om dem i val efter val oavsett vad de gör, eller inte gör. Det enda som hjälper är: 1) Rösta på ett parti som inte ingår i sjupartikaretellen - ex vis SD 2) Rösta med fötterna, dvs helst emigrera och upphöra att göda systemet med skattepengar. Utan arbetshjon faller korthuset snabbt. 3) Gör civilt motstånd i allt, bojkotta Arla, IKEA, Autoliv mfl apologeter/dhimmis/svenskhatare..

2007-09-25 @ 19:45:46
Postat av: j-å

Tror inte BMW-tillverkarna klagar. De har ju funnit en alltmer växande målgrupp. Ska bli intressant att se den framtida TV-reklamen

2007-09-25 @ 20:00:31
Postat av: Rune

Jag är nog lite dum? Vad var det som man fann vara så roligt med texten: "Mata grisen" ????? Och sen över till BMW. Jag har alltid undrat över varför de sämsta bilförarna nästan alltid kör BMW. Förklaringen skulle ju då vara att denna bil framförs huvudsakligen av kriminella och halvkriminella och då blir ju körstilen också därefter.

2007-09-25 @ 20:09:40
Postat av: gunnar peterson

Rune: det var inte roligt, det var vidrigt. Somliga försöker skratta åt tragedier och avskyvärdheter. Kanske var det sådant den nu pensionerade modige pingstpastor Åke Green syftade på i sin omtalade predikan. För övrigt: en gång hade jag en begagnad BMW. Den var dålig. Motorn skar.

2007-09-25 @ 20:22:17
Postat av: Sture Åström, Helsingborg

Hej X Pat ! Det är glädjande att du gjort dig besväret att läsa förslaget. Jag hoppas många skall göra det.

Jag tycker inte du skall ge upp hoppet om det gamla fosterlandet. (Har du varit bosatt i utlandet ? Var då ?) Jag kämpar för att inte behöva skämmas inför mina barnbarn som skall ta över så småningom. Jag har i alla fall försökt påverka, så att dom inte skall behöva flytta.

Som sagts under veckan så är den största maktfaktorn idag journalisterna. Politikerna är medias fångar. Men media håller på att tappa greppet. Du bidrar till det, när du skriver här. Det är något av det mest hoppingivande vi har. Skriv flitigt och på många ställen, men med konkreta förslag istället för bara kritik eller hopplöshet.

Sedan kan du påverka dina grannar och dina bekanta. Våga göra det.

Det är stor skillnad på det sätt "vanligt folk" pratar politik i Sverige och andra länder. För borgerliga är det mycket ofint att här säga något om politik på en bjudning. Nån kan ju bli förnärmad. Och på arbetsplatserna är det bara det "politiskt korrekta" som går an.

Även borgerliga måste våga stå för sina åsikter och säga dem högt, när folk hör på.

Just kampen mot brottsligheten tror jag kan bli en murbräcka i den PK- mur vi nu har. Det är dags att erkänna. och få folk att våga öppet erkänna, att det är skillnad på folk och folk. De som ständigt visat sig opålitliga, måste behandlas annorlunda än hederligt folk.

Bristen på anständighet visar sig på många sätt. Den som vandaliserar som ung, gör inbrott som äldre och kör bil ovarsamt. Att bryta mot regler ingår i livsstilen.

Alltså, gör vad du kan för att förmå de politiker vi har att ta till sig idén om Lokator. Dom får du vara nöjd med till 2010. Skriv till dom. Skriv till många.

Med optimistiska hälsningar

Sture

2007-09-25 @ 20:29:24
Postat av:

Arabvolvona är ju extremt välbyggda bilar. Om vi jämför med hästar så får man väl säga att arabhästarna är extremt välbyggda (ädla)hästar. Muhammed och Mustafa fullföljer ju en urgammal tradition att bara skaffa sig det bästa. Litet statussjukligt förståss men jämför med våra vanliga unga svennar - dom vill också ha en BMW (mercan är ju för gubbar som håller brallorna uppe med hängsle) och ofta blir nog andra bilen en häftig BMW - sen blir det tjej och unge och den gamla tråkiga volvon igen. Villa - vovve - volvo går ramsan. Vi skall ju försörja M&M också och det blir liksom inga pengar över! Kommer ni ihåg norrmalmsgisslanhistorien - vad för bil beordrade dom fram åt sig - jo en BMW 3,0S - fina grejor på den tiden. BMW tackar säkert för uppskattningen. Pizzaracer är dock något belastande. Den girige Göran Persson med sina dubbla löner skjutsades väl av SÄPO i värsta BMWn och figurerade med BMWs vätgasdrivna flaggskepp i Visby. Kaka söker maka!

2007-09-25 @ 20:35:12
Postat av: BMW sucks

Detta märke står också för bilar som är långtifrån prisvärda.Många är bara dåliga och dyra. Det är nog prislappen som ger smågangstrarna status kan man anta.Bilkunniga är nog inte så många av dem Dumt folk låter sig alltid förföras av ovederhäftig reklam.BMW-verkstäderna gör sitt bästa för atthålla myten levande.Man kan nog säga att Opel i genomsnitt har bra mycket mera driftsäkra bilar.Priset skall vi inte tala om.

2007-09-25 @ 20:50:17
Postat av: Thomson

Har ni hört på maken. I Tyskland är den stora nyheten att man nu vill beröva Adolf Hitler det tyska medborgarskap han fick 1932 - han skulle inte längre vara tysk! Kan han få ett svenskt, postumt?

2007-09-25 @ 21:02:19
Postat av: X Pat

Hej Sture, Det är givetvis mycket bra att folk engagerar sig. Tillsammans kan vi riva "muren". Du har rätt i att mainstream media är ett stort problem, men det är i stort sett en symbios medmakten (när s är vid makten). Alliansen kan förvisso i större utsträckning beskrivas som medias fångar. Men de är riktiga fegisar..höja TV-licensen..Bah, den skulle bort, sänkas, eller som minimum vara oförändrad. Varför fick (s)(v)T inget sparkrav när så många andra, särskilt försvaret, fick? Väljarna måste komma över motståndet att rösta på ett parti utanför de sju systrarna. Bara det faktum att röster förloras dit sätter enorm press på de sju. De ägnar sig fn åt ett chicken race om vem som fyller vakuumet först. Och aktar de sig inte kommer någon annan att göra det. Ja, jag bor utomlands, men företog resan till ambassaden för att rösta i valet. Gissar att jag inte behöver tala om på vilket parti :)

2007-09-25 @ 21:31:11
Postat av: Kommunismen är ett judiskt bedrägeri

Fråga till KL. Vet du vad Jerzy Sarnecki är? Han är jude och han LJUGER dig rätt i trynet. Nämn en enda gång judenm Jerzy Sarnecki har talat sanning. Gör det Kurt Lundgren: Bevisa att jag har fel när jag påstår att att JUDEN Jerzy Sarnecki ALLTID ljuger.

2007-09-25 @ 21:58:52
Postat av: Tore

"Förnekski", KL du finner de perfekta orden... Dessutom blir du anklagad för att inte ta "invandringen" på allvar! Jag tycker att du för en ypperlig "utredning" om kostnaderna, och därmed om du inte fastnat i de officiella 6 miljader, ser jag dig som en anförvant i att stoppa/begränsa invandringen. De som vill öka invandringen, ser jag som mina fiender, och jag jämnställer dessa med Usama bin Laden. Fritt taget ur "every kindapeople.blogspot.com...(ingeborg ovan)... Visst är det pengar till terrorverksamhet, när värderånen ej klaras upp. En total värdelös polismyndighet, utan någon som helstspaning, dirigering, beslutsam- het. Man behöver inte vara intelligent för att konstatera att Tensta och Co, är inblandade. Det är ju bättre att spana på "horverksamhet" där uppklarandena är 100 %, och där förövarna får bötesbelopp, speciellt om de är ledamöter i "högsta domstolen". Och visst går jakten på krogarna, när det gäller "scandal bijotis". Det har det alltid gjort! Ett par drinkar och en exotisk dans, så blir uttrycket: En dans är ett lodrätt uttryck, för ett horisontalt begär... KL, kör hårt, livet är kort. Än har jag inte tappat hoppet om, att få dig att rösta på SD 2010, så du kan få lite i din lilla börs... I Oslo regnade det, och vår "sprinter" trivdes ej på detta underlag, så ni hästhatare, gläds att han inte vann, ej heller den som var favorit...

Postat av: Tore

Ta "ingeborgs URL", den funkar...

2007-09-25 @ 22:22:26
Postat av: Knute

Jag håller inte med min medbloggare Jean Moulin om att Kurt inte tar invandringen på allvar, inte om man läser mellan raderna. Vilket är själva finessen, kommentatorerna lockas att skriva i klartext det som Kurt underfundigt antyder.

2007-09-26 @ 00:43:22
URL: http://everykindapeople.blogspot.com/
Postat av: steen

"Vad har vi arbetande gjort för att förtjäna detta?" tyvär - röstet fel i 25 år.

2007-09-26 @ 02:17:14
Postat av: Knute

Hej Kurt, vad säger du om det, nu har du blivit så stor att du har fått en skara exegeter till detta svåra tolkningsarbete av ditt verk, och vågar ställa kritiska frågor och göra dristiga och nya slutledningar som Guds helige Ande ibland i historien kallar oss till. Ursäkta, nu svävade jag ut. Hur säger man på engelska, Keep up your good work!

2007-09-26 @ 06:14:14
Postat av: Rune

Gunnar Peterson skriver: "Rune: det var inte roligt, det var vidrigt." ----------------------- OK. Det var alltså inte roligt som jag trodde att man tyckte. Det var alltså vidrigt. Jag är nog jäkligt dum men jag förstår fortfarande inte poängen eller det uppseendeväckande med att skriva:"Mata grisen" på skinkan. Vad var vitsen med det?

2007-09-26 @ 20:29:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Trackback-URL för detta inlägg: