Vem kan tro på Amnesty?

SKRÄCKHISTORIER
FRÅN KINA ÄR
RENA KLINTBERGARE

Efter att ha varit på en konferens om globalisering där jag åhörde det vanliga tugget och ordet utmaning elva gånger, elva gånger, allt är en utmaning dessa dagar, så var det då dags för Amnesty.

Vad är detta för en organisation egentligen, kan man verkligen ta Amnestys alla skräckhistorier på allvar, finns det någon som källkritiskt granskat vad som Amnesty påstår? Men nu är det dags.

Amnesty hävdade under denna konferens följande:

- Antalet avrättade i Kina är mellan 8- och 10 000 men det kan också vara 20 000.

- De avrättade används som organbanker, man skär alltså ut organ för transplantation.

- I Kina har avrättats 3 000 anhängare till Falun Gong.

- Eftersom Falun Gongare lever ett hälsosamt liv är deras organ mycket eftertraktade.

- Falun Gong-anhängare hålls som levande organbanker. När man behöver ett organ går myndigheterna in och letar rätt på en lämplig Falun Gongare och man skär så ut organen ur den levande människan.

Detta påstås alltså inför en församling med utbildade människor, alla lyssnar andäktigt och ingen ifrågasätter någonting. Istället mottas de som påstår dessa obestyrkta skräckfakta med respekt, naturligtvis, och de inbjuds till myndigheterna och betraktas som seriösa partners vid etablering av kinesiska företag i Sverige, vilket naturligtvis är helt vansinne; skall Jehovas vittnen också sitta med vid bordet när utländska etableringar diskuteras.

Alla dessa påståenden från Amnesty och Falun Gong är obestyrka - de förefaller mer vara urban legends, klintbergare, som blir allt värre i varje led.

Falun Gong för övrigt är ju vidskepelse i kubik. Den som försjunker i Falun Gong får ett tredje öga i pannan och kan se genom betong och in i andra människors själar plus framtiden, man kommer att bli upphämtad i ett flygande tefat och sedan händer detta:

- When another step forward is taken, there will be nothing left. All of the person?s supernormal abilities will be pressed into the body?s deepest dimension. He or she will enter the Pure-White Body state, wherein the body is transparent. With one more step forward, this person will enter into Beyond-Triple-World-Law cultivation, also known as cultivation of a Buddha?s body. The supernormal abilities developed at this stage belong to the category of divine powers. The practitioner will have unlimited powers at this point and will have become incredibly mighty. Upon reaching higher realms, he or she will cultivate to become a great enlightened being. All of this depends on how you cultivate your xinxing. Whichever level you cultivate to is the level of your Attainment Status. Dedicated cultivators find a righteous cultivation way and achieve Righteous Attainment?this is Consummation.

Som alla ser är ju sådana som tror på detta en sammanslutning av totala knäppgökar.

Jag menar inte att man skall förfölja dem, men lite försiktighet i förhållande till vad som sägs vore nog på sin plats - och hur Amnesty kan sluka dessa klintbergare förstår jag inte.

Min utgångspunkt är tvivlet - tvivla på allt och särskilt på religiösa fanatiker.

Men i min kommun sitter alltså dessa religiösa hysteriker med vid bordet när kommunen diskuterar framtidsfrågorna.

Hugaligen.

----------------

MEJL TILL BLOGGEN:

En svensk militär
av i dag i Kosovo

Såg ni detta reportage från Kosovo i dagens SvD?

Vi sitter vid ett massivt träbord i en ekande klostersal. Teodora
gestikulerar och pratar allt ivrigare. Plötsligt reser sig den svenska militärtolken, en ung man med invandrarbakgrund. Han är högröd i ansiktet
och säger att han vägrar att översätta mer. Det enda vi får ut av honom är att nunnan sagt ?något nedsättande? om muslimerna på Balkan.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_618151.svd

Den "svenske" militärtolken vägrar att göra sitt jobb att förmedla den serbiska nunnans berättelse. Han dömer det hon har att säga som
nedsättande om muslimer och slutar att tolka. Vad hon egentligen sade får vi aldrig veta. Så professionellt arbetar alltså vår nya svenska
militär.

Vad trygga de måste känna sig, icke-muslimerna i Kosovo, med sådana beskyddare.

a.

------------------

Officerare
skall hålla truten
Poliker skall tala

Ett av de mest besynnerliga uttalanden som jag läst från den borgerliga regeringen kommer här. Det är Allan Widman, fp, i försvarsutskottet som skriver detta i SvD den 12 november i år:

- Jag respekterar att officerare måste vara fullständigt lojala med fattade politiska beslut.Därför kan det inte vara andra än politiker som ifrågasätter traditionella sanningar.

Min kommentar: antingen är det ett skriv- och korrekturfel eller också menar karln vad han säger, och då är det verkligen allvarligt.

Skulle alltså den svenska officerskåren vara förbjuden att debattera traditionella sanningar?

Jag skulle vilja säga så här, omformulera det: Om inte den svenska officerskåren deltar i debatten är vi illa ute.

Vem är denna lille politiske viktigpetter, Allan Widman?

Nån som vet och kan plocka av honom fjädrarna?






Kommentarer
Postat av: Steen

Jeg er ingen stor beunder av Amnesty, - særlig ikke når de lægger sig i europæisk asylpraksis - men mht. Kina lyder det som om de er velorineterede.

Nylig var der i København en konference med svensk og kinesisk deltagelse

http://www.sappho.dk/valgekstra/kinabagfacaden.html

Prøv at høre Jennifer Zeng berette om et år i arbejdslejr - om torturen og oranhøsten (organharvest). Hun overlevede og flygtede til Australien.

Jennifer Zeng video - på engelsk:

http://www.sappho.dk/valgekstra/kinabagfacaden.html

Mere om Kina fra eksilkinesere kan læses på epochtimes.com - der udkommer på otte sprog.

mvh fra København

http://video.google.com/videoplay?docid=4305056489021391987

2007-11-22 @ 07:45:03
Postat av: Steen

UPS - forlåt den långa länk -
använd denna:

http://tinyurl.com/2jtamj

2007-11-22 @ 07:47:06
Postat av: Medlem Sv. klubben

RELIGIÖSA FANATIKER

Bra karakteristik. Håller med. Jag har inte heller kunnat låta bli att tänka på fanatism, då jag lyssnat på, hur det officiella Sverige tolkar vardagsverkligheten i vårt eget land. Läs noga och uppmärksamt denna lilla notis:

?Presidenten för Bandidos i Göteborg, Mehdi Seyyed, har familj och flyttade nyligen från Avenyn i centrala Göteborg till radhus. Han är iransk medborgare och har bland annat arbetat på restaurangerna Röda rummet och Kolbes, mötesplatser för Bandidos. Bandidos och X-team i Göteborg är ett integrerat gäng av män med bakgrund både i Sverige och flera länder i främst Mellanöstern.? (http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=50261&a=596022)

Idag ägnade Sveriges radio en stor del av morgonprogrammet åt att diskutera den gängrelaterade brottsligheten i Sverige. Som klimax var en skorrande och snabbtjattrande, på slutet sluddrande FÖRFATTARE OCH JOURNALIST (Lasse Wierup, Dagens Nyheter) inkallad till en lång intervju.

Han fick frågan: Vilka ingår då i dessa kriminella gäng? Vilka ingår i Bandidos och liknande?

Svar: Nazister och högerextremister.

Radiomedarbetaren kopplade direkt och förde över samtalet på ?högerextrema grupper?.

Kort sagt, nu vet vi det: Alla sprängningar, alla beskjutningar av helikoptrar, alla värdetransportrån begås av SVERIGEDEMOKRATER. Troligen är det Thoralf Alfsson i Kalmar som far runt som en skottspole i hela landet och skjuter och bombar och rånar och sparkar ihjäl folk på Kungsholmen.

2007-11-22 @ 08:25:51
Postat av: Thoralf A

Dum, Dummare,Lasse Wierup

Kanske dags att ta MC-kort så man kan vara med de stora grabbarna.

2007-11-22 @ 10:44:30
Postat av: skånepåg

Mycket intressant inlägg beträffande skillnaden i att få medborgaskap i Sverige och Finland.

Postat av: Ingeborg

Från det ena till det andra. Jag skickar med länk och ett utdrag från Sveriges http://www.bgf.nu/gammal/radiomanus2.html
Exempel på aktuella konkreta projekt med belopp:
Projektet Allahs barn i folkhemmet 290 000 x 2 år
Bosniska Östersjöns Ungdomskommité 240 000
Projektet Att främja Islamsk Fredskultur 870 000 x 3 år
Romska ungdomsförbundet 1 185 000 x 2 år
Babylon Media Föreningen 300 000
Afrosvenskarnas Riksförbund 823 000 x 3 år
Folkets Hus Hammarkullen 395 000 x 2 år
Föreningen Clowner utan Gränser 300 000
Projektet Roma Community Leadership 1 159 000 x 3 år
Projektet Att främja Islamsk Fredskultur 870 000 x 3 år
Kulturföreningen SweSom 44 000 x 2 år
Afrosvenskarnas Riksförbund (ASR) 813 000 x 2 år
Projektet Vägen till arabiska via Sverige 210 000 x 3 år
Somaliska Framtidsföreningen 360 000 x 2 år
Romskt informations- och rådgivningscenter 855 000 x 3 år
Kurdiska ungdomsföreningen i Göteborg 265 000
Projektet Inte utan mitt språk 100 000 x 2 år
Kurdistans Kvinnoförbund i Sverige 420 000 x 3 år
Projektet Sharaf hjältar 1260 000 x 1 år
Projektet Kulturcirklar bland barn och unga afrosvenskar 300 000 x 3 år
Föreningen Kantele- och Kalevala Vänner 300 000 x 2 år
Romska Ungdomsförbundet (RUF) 495 000 x 3 år
Somaliska Hälsoteamet i Stockholm 133 000 x 3 år
Istället för att gå till kontroversiella eller i bästa fall meningslösa ändamål bör medel ur Allmänna Arvsfonden gå till äldrevården, som en uppmuntran till personalen där, för goda arbetsinsatser. Det skulle kunna ske i form av priser och belöningar varje år, knutna till någon form av officiella högtidligheter.

fria radio:s manus Jan Milld

2007-11-22 @ 11:41:27
Postat av: Lassese

Med tanke på hur socialismen betett sig tidigare i världshistorien, Stalin, Hitler, Pol Pot, mm så är det väl inte omöjligt att det också görs hemska saker i Kina? Men det är väl rätt att Amnesty är lite väl finkänsliga...
Var det inte så att de där Guantanamofångarna hade torterats? Ja, de hade ju tvingats lyssna på rockmusik!
Och så hade de väl också vid något tillfälle tvingats att utstå det hemska i att se nakna kvinnokroppar!

2007-11-22 @ 11:46:28
Postat av: Lassese

Om man använder amnestys, vänsterns mfl definition av "krig" så är det krig i Irak nu och vi måste ta emot fler flyktingar...

Kom att tänka på att med samma argumentation så råder nu krig i Göteborg. Där har det skjutits och smällt rätt mkt den senaste tiden.

2007-11-22 @ 12:10:12
Postat av: Ingeborg

Här en intressant länk

Postat av: Lars H

Tack!
Äntligen någon som har tagit reda på lite mer än vanligt om Falun Gong.
Knäppgökar är bara förnamnet.

2007-11-22 @ 16:13:21
Postat av: Lars H

Här finns en av de få svenska artiklarna om Falun Gong.

Postat av: Tibble

Efter att ha läst den förstår ju var och en, det är värre än Jehova.

2007-11-22 @ 16:26:52
Postat av: Vem kan tro på KLs svampmoln?

Sanningen om Auschwitz. Kolla särskilt simbassängen i Auschwitz - den är till för internerna. Finns att beskåda den dag idag.

http://judicial-inc.biz/Auschwitz.htm

2007-11-22 @ 23:12:03
Postat av: ln

Vem kan tro på Islam?
(travestering av SDS' artikel om Falun Gong)
- - - - -
Det räcker att läsa profeten Mohammeds bok och de på denna och hans liv och leverne baserade Haditerna för att få en klar bild av religionens kult- och sektstruktur. Redan i förordet till nybörjarboken Koranen - "God's own words mediated by the Archangle Jibril - Principles and Exercises for Perfect Happiness and Enlightenment" hävdar Mohammed att hans lära är den enda som kan "fullständigt förklara människan, de olika dimensionerna av materiell existens, livet och hela universum". Det enda som krävs av den troende är total underkastelse samt tron på qadar (ödet), ty allah är den store manipulatorn. Mohammed lovar att hans lärjungar ska befrias från alla sjukdomar, få evig ungdom i paradiset och tillgång till såväl sköna, evigt openetrerade jungfrur samt näpna stjärtpojkar och obegränsat med vin. Medlet är de fem dagliga meditationsövningarna som utföres liggande på knä med sätet riktat mot himmeln och med pannan stötande mot mark eller golv. Isalms huvudverk Koranen är "allsmäktigt, omnipotent" och kan lösa alla problem. Lärjungarna uppmanas att "kultivera" sig själva och förbättra sin karaktär genom att sträva efter de gudomliga principerna..., ja finns det några sådana i Islam?

Vad som också saknas i Islam är resonemanget om högenergimateria, i övrigt - vad är skillnaden mellan *Falun Gong* och *Islam* - finns det några sådana mer än åldersskillnaden? Samma djävla idioti!

Allah Akbar

2007-11-22 @ 23:23:36
Postat av: Tore

Och ni i Kalmar, som skall få en förfärligt massa kineser att bråka med, om Fanerduns och socialist/allians spådomar förverkligas. Tänk om dessa
är "Falun Gongare". Vad trevligt!...;)
Islamism, detta religös/politiska avskum. Läste någonstans om en äldre
kristen kvinna i Egypten, som sattes 3 år
i fängelse för att hennes far bytt relion
till kristendomen. Mohammedism är en
psykisk sjukdom, och den har stora för-
greningar till Sverige. "Huke ér, för nu laddér jag om"...

2007-11-23 @ 01:16:19
Postat av: Sudif

ln skrev, "vad är skillnaden mellan *Falun Gong* och *Islam*".
Jag vet inte, men om falun gong INTE lär att man ska bekämpa de otrogna tills de underkastar sig och betalar tribut, så finns det en stor skillnad mot islam.

2007-11-23 @ 06:04:45
Postat av: KL

Min enkla fråga var denna: Kan man lita på faktauppgifter som sprids av en konstig sekt som Falun Gong?

2007-11-23 @ 08:13:57
Postat av: ln

Sudif - häng inte upp dig på petitesser - du har helt rätt, naturligtvis. Jag menade inte att påstå att de två idiotierna var kongruenta - ville bara påtala att båda åskådningarna ÄR idiotier, var och en på sitt sätt. Varför respektera den ena men inte den andra? Kan *scientologi* ha någonting med detta att göra? Eller att KG Svensson(M) i Karlskrona efter att ha tagits i örat från och med idag hyser en helt annan åsikt?

2007-11-23 @ 08:50:02
Postat av: rr

Apropå svampmolnet. Jävla idiot!! Man satt väl i lägret friviligt också.
Skitstövel!

2007-11-23 @ 09:17:43
Postat av: Kennedy Karlsson

Allan Widman är advokat, född i Karlskrona 1964. Han lämnade moderaterna för den dåliga takhöjden. Så någon liten viktigpetter kan han inte vara.

Men han har blivit offentligt kränkt. Av ett par officerare i SvD i en brännpunktsartikel. Därtill av ett par som har torrt på fötterna i sakfrågan - landets strategichef och chefen för ledningsstaben i Högkvarteret.

Widman hade fått en snilleblixt. Det gick att ytterligare reducera antalet regementen. Det fanns 7000 sängar tomma på landets regementen, hade han upptäckt.

Men militärerna kunde förklara, att så inte var fallet. Och därtill så enkelt och pedagogiskt, att ett barn kunde förstå.

Därtill hade de oförskämdheten att påpeka nödvändigheten av att landets ledning bör klara ut vad Försvaret bör prioritera - försvaret av landets territorium eller de fredsfrämjande insatserna utomlands.

Det blev tydligen för mycket.
Det blir lätt så för påfåglar.

2007-11-23 @ 09:38:48
Postat av: Sudif

ln:

Jag menade inte att kritisera dig. Poängen är väl skillnaden mellan att respektera och att tolerera. Även om man inte respekterar falun gong kanske det är harmlöst nog att tolerera. Islam, däremot, har visat sig vara mycket farlig, både i teori och praktik, under de senaste 14 seklerna.

Jag tycker bara man ska skilja på harmlösa stollar och farliga stollar.

2007-11-23 @ 10:10:30
Postat av: Churchill and Eisenhower's War Memorie

Churchill and Eisenhower's War Memorie

http://judicial-inc.biz/eisenhower_churchill_holocaust.htm

-----------

Jag har varit i Palestina i ett halvår. Jag har pratat med fler judar än KL sett i hela sitt liv. Jag har sett den judiska rasismen med egna ögon.

Sanningen är att antingen ljuger "journalisten" Kurt Lundgren eller så är KL en totalt ignorant strunt som utger sig för att vara så kallad "journalist".

Jack Bernstein är en jude som sett kommunistdiktaturen "israel" från insidan.

http://100777.com/node/61

Vad är det för fel i huvudet på Kurt Lundgren?
Att älska judar över allting annat?

2007-11-24 @ 04:07:23
Postat av: Tore

Och jag som trodde vi skrev om "sekten Falung Gong" i den här bloggen. Det jag har för mig är att dessa är en fredlig samling, till skillnad från islamism. (koranen). Gymnastiska övningar, likt
Idla-flickorna kan jag tänka, dessa "Falung Gong"...

2007-11-24 @ 04:27:47
Postat av: an

Angående om man kan lite på faktauppgifter så kommer ju inte uppgifterna om att man stjäl organ från Falun Gong-utövare varken från Falun Gong eller Amnesty utan från två kanadensiska människorättsadvokater.

De har undersökt frågan ett tag så man bör väl iallafall läsa deras undersökning innan man kallar ideerna för klintenbergare. Eller??

Läs om undersökningen på: http://organharvestinvestigation.net/

Taiwan förbjuder för övrigt kinesiska "organmäklare" inträde till landet på grund av dessa anklagelser så man bör nog iallafalla fundera på om det inte ligger nåt i det de säger. Läs: http://epochtimes.se/articles/2007/11/18/13594.html

2007-11-24 @ 23:42:56
Postat av: Tore

KL! "an" har presenterat en verklig bild av "kinesernas" påståenden om Falun Gong. En skrämmande bild av kinesernas "organtransplantationer" av fångar och medlemmar av "som de kallar för" sekt. Gå in på "ovanstående"
anvisning, klicka på "Blodig Skörd", och på f o m punkt 19) "Ett upplevt hot", får du hela förklaringen om Falun Gong. En skrämmande läsning om vad kineserna
sysslar med. Och vi som skickar idrottsmän och kvinnor till detta brutala
land utan något omdöme, och ingen klagar!...

2007-11-26 @ 00:27:40
Postat av: an

Jag tror att man bör vara lite försiktig när man använder orden "sekt" och "fanatiker". Att någon har ideer som man tycker är konstiga eller dumma betyder varken att de är sektiska eller fanatiska. Falun Gong är trots allt en öppen rörelse där all litteratur finns tillgänglig för alla och där medlemslistor eller liknande inte existerar. Det finns alltså ingen som helst kontroll av eventuella medlemmar vilket borde vara fallet om de skall klassas som en "sekt".

Angående vad KL skriver om Falun Gong så innehåller det rena faktafel. I Falun Gong diskuteras övernaturliga förmågor såsom att se i framtiden men det är inte fokus i rörelsen och absolut inte något som alla kommer att uppleva.

Iden om att falungongare skall bli hämtade av ett tefat har KL nog hittat på själv (alternativt har han verkligen ingen koll) för något sådant existerar inte i Falun Gong.

Angående citatet så stämmer det naturligtvis men det blir inte alls lika konstigt om man har koll på olika asiatiska trosuppfattningar. Liknande tankar finns inom flera grenar av både buddhism och taoism.

Dessutom är falungongare tänkande, fria människor. De är inte reliösa hysteriker (eller uppträdde de du mötte, KL, hysteriskt och irrationellt??). Har de åsikter är det väl självklart att de skall få vara med och diskutera kommunens framtidsfrågor!

2007-11-26 @ 11:38:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Trackback-URL för detta inlägg: