Att applådera sin egen förnedring

7140-181
En del hade tagit med sig familjens lille
kelgris till första majsamlingen - här är det
en sådan som röjer väg åt husse genom folk-
samlingen.

Egentligen är det ju ganska oförskämt och vulgärt, en ung tjej, Laila Naragi, verksam i SSU, jag vet inte var hon kommer ifrån, känner inte hennes bakgrund och bildningsnivå, men hon kan alltså stå på ett allmänt torgmöte inför 3 000 Kalmarbor varav jag råkar känna en del och vräka ur sig:

- Ni är rasister, hela svenska folket är rasister, ni går efter efternamnen på folk och hur deras näsor ser ut.

Där ser jag dem, alla som jag känner, Gösta, Bengt, Kalle, Nicke, Mona - de sitter alla i den stora publiken - och de applåderar frenetiskt åt det de hör. Men, jisses, de är inga rasister och inte jag heller.

Varför vältrar de sig i förnedring inför anklagelser, vilka de vet inte är sanna. Varför applåderar dom?

Laila skriker alltså åt dem men med andra ord: Ni är fascister.

Och de applåderar.

Jag förstår det inte.

Är inte detta att vältra sig i egen förnedring.

Någon borde ha rest sig upp och skrikit tillbaka:

- Tig, din oförskämda snorunge. Sverige är inte ett land av rasister, det har en anständig befolkning och så har det alltid varit.

-----------------

MEJL TILL BLOGGEN:

Även Hitler
hade mustasch

Reflekterade över det mest dumma jag har hört på länge. För att
sympatisera med de som har råkat ut för prostatacanser så ska man anlägga en mustasch!
De konstiga programledarna i radio RIX FM och en massa kändisar jublar och tycker att det är smart och roligt och proklamerar hela tiden vilken bra ide detta är. Vad leder denna mustaschsympati till? Är det för att muslimerna har skäggväxt i ansiktet (även fruarna har ofta en rejäl mustasch)? Jag
tycker det är alldeles för allvarligt att skoja om en sådan företelese då även Hitler, Marx och Branting hade stora mustascher.

Signaturen

Hårlös

------------------

Fin idé
Fil kand
på k-ken


Kuk, kropp och knopp
 Ny kurs från RFSU

Kvinnor kan gå till gynekologen. Men vad gör män? I höst startar RFSU Sveriges första fristående högskolekurs i andrologi - läran om mannen som biologisk varelse. Kursen riktar sig till alla som vill lära sig mer om mannen och hans sexualitet samt k-ken.


Kommentarer
Postat av: Björntomten

Det är NARAGHIS allmänna framtoning - väl beskriven ovan av KL - som förlänat henne hennes politiska drottningstaus. Sådant är tillståndet i Sverige. En annan politisk drottning var verksam igen igår i stockholmsupploppen: ´´ Vid 19-tiden i går samlades ett hundratals [sic] ungdomar vid Hornstull i södra Stockholm. Därifrån började de rusa framåt längs Hornsgatan och orsakade stor skadegörelse mellan Zinkensdamm och Hornstull. En stor polisstyrka följde deras framfart, både till fots och via piketbilar. Bara efter ett femtiotal meter grep polisen en enligt dem KÄND KVINNLIG UPPVIGLARE vid Tantolunden.´´ (Sv.D.) Denna uppviglerska, som i medierna brukar kallas ömsom AKTIVIST, ömsom ENGAGERAD UNGDOM, ömsom KÄMPE FÖR DET GODA, är väl känd på vissa håll på nätet. Där man t.ex. kunnat se bilder på henne under tidigare våldsberusning och vandaliseringsbravader. Nämligen under Attackaktioner mot skyltfönster, aktioner mot ´´rasister´´ osv. Hon har definitivt en framtid inom SSU.

2007-05-02 @ 07:13:47
Postat av: Per Wickman

Laila Naragi är en iransk muslim från Oskarshamn. Det är en fingervisning om vem som senare ska efterträda Måna Muslim.

2007-05-02 @ 08:27:50
Postat av: Niko Romberg

Det känns mycket bra denna morgon trots allt som var bara för någon dag sedan. Vill man hitta glädje så finner man den och de har jag verkligen gjort. Istället för att småmuttra hela dagen över diverse kan jag nu småle helt plötsligt och riktigt längta till nästa gång. Nu är konsten att inte ge upp tänkandet bara för att man funnit skrivaren...

2007-05-02 @ 08:38:02
Postat av: Moster Agda, Kalmar

Någon borde ha rest sig upp och skrikit tillbaka: Jo men Kurt, varför gjorde du inte det då? För några år sedan var hon ute i massmedia och försökte stoppa visningen av filmen Inte utan min dotter då den skulle visas på TV. Så man kan verkligen undra vilka värderingar hon har?

2007-05-02 @ 09:18:21
Postat av: Tom

Delikat ironiskt att Naraghi med dessa ord dömer ut en hel folkgrupp. Får man göra så? (Jag antar att det inte är lönt att påpeka att hennes etniska ursprung dessutom utgör en betydligt större grupp än den av svenskar? Ska man inte vara snäll mot minoritetsbefolkningar i vänsterns paradigm?)

2007-05-02 @ 10:24:46
Postat av: Per Petersson

Man hörde henne inte skrika "Tack Svenska folk,tack för att ni föder dom som kommer hit & behöver en fristad,tack för att ni tar hand om rånare & våldtäktsmän som deras hemländer inte vill ha,tack för att vi kan diskriminera & förnedra er & få applåder för det,stort tack & dra åt helvete." Men det kanske var så mennchan menade.

2007-05-02 @ 11:55:53
Postat av: Lelleprinter

Jösses! Denna unga SSU-kvinna visar hur landet Sverige ligger idag, det är de etniska svenskarna som dagligen generaliseras som onda och tveksamma människor, genom att anklaga svenskarna får man makt och säskilda rättigheter eller..... Om SSU:aren sagt detta så tycker man att någon borde säga ifrån och anmäla henne för Hets Mot Folkgrupp. Så Kurt du som var där, eller någon annan som var där, ni borde anmäla henne för HMF, även om hon inte blir dömd så är det symboliskt. Att hetsa mot svenskar är legitimt och tidstypiskt. Vi kan ju bara tänka oss om det varit turkar hon benämnt på det viset! Det är en typisk taktik för den nationalstatshatande sextioåttarörelsen att få svenskar o europeer att känna skuld trots att vi borde visas tacksamhet, om vi vore så rasistiska hur kan vi ha tagit emot uppemot 2 miljoner invandrare. Att ingen i publiken röt ifrån visar hur hjärntvättade vi blivit av socialdemokraterna. Riktig rasism finns ju knappt bland svenskarna, riktig rasism ska givetvis bekämpas, och det gäller även rasism mot svenskar. Sådan anklagelserasism som vissa SSU:are inte drar sig för att använda med generella omsvepande anklagelser, en svenskhatarrasism! SSU-kvinnan verkar vara fördomsfull. Du borde skriva en artikel i KLT om ämnet!

2007-05-02 @ 11:56:09
Postat av: Lelleprinter

Laila Naragi, verksam i SSU: "- Ni är rasister, hela svenska folket är rasister, ni går efter efternamnen på folk och hur deras näsor ser ut." -Är inte detta att generalisera och hetsa så undrar jag vad som är rasism. Hon generaliserar alla svenskar som onda rasister, snacka om att sänka en hel folkgrupp! Menar hon att svenskar alltså är en lågt stående folkgrupp som alla har samma onda åsikter, Naragi har tydligen kunskaper om alla svenskars åikter. SSU borde omedelbart frånta henne sina uppdrag! Jag berättade nyss via telefon om uttalandet för en grekisk invandrare som är en av mina bästa vänner och han blev skogstokig, och min grekiska vän höll med mig om att Naragis uttalande var av ytterst tveksam karaktär.

2007-05-02 @ 12:04:32
Postat av: Steen

Oj, vad bra. Det går att lyssna på Laila här från Köpenhamn. Mae my day, Laila : http://www.barometern.se/article/1253862_103-102-0-0 Larmtorget var knökfullt! Inte en fläck fanns fri. Och tåget var hur långt som helst. När vi svängde av från Södra Kanalgatan in på Larmgatan kunde vi fortfarande se att många var kvar på andra sidan bron på Fredrikskansgatan (vi gick ju från Fredriksskans). Tidningarna skriver att det var 4000-6000 på Larmtorget. Och det var en grymt härlig känsla att få tala där. Och vilken respons! Det var som att man kunde ta på stämningen och på hur illa alla där tyckte om regeringen Reinfeldts politik. Mitt tal har efterfrågats så jag klistrade in det i en blogg nedan. Det går också att lyssna på hos Baromteren/OT. Tack för alla glada tillrop efteråt, via sms, telefon, och på torget! I förmiddags intervjuade TV4 mig. Bland annat pratade vi om nazisternas hot. Nazistiska och rasistiska åsikter försurar den svenska debatten. De skräpar ned. Jag blir förbannad av att de ska vara ute och demonstrera på våra gator och torg. Och det sa jag, bland annat. Tack och lov fick de inte det utrymme de försökte ta. Engagemanget för allas lika värde och mot rasismen var en av orsakerna att jag gick med i SSU första maj 97. Det är minst lika starkt idag! Lailas blog: http://lailanaraghi.blogspot.com/2007/05/frsta-maj-jubileum-och-tal-del-2_02.html

2007-05-02 @ 12:28:09
URL: http://dansk-svensk.blogspot.com
Postat av: Björntomten

Bra Steen! Hon är en fullvärdig representant för SSU:s nya dårhus. På VÅRA gator och torg, skriver hon. Tror hon, att alla Sveriges gator och torg byggdes av HENNE och hennes AFA-kompisar för bara några år sen, i samma stund som hon bevärdigade Sverige med att anlände hit från Iran? Nu aviseras nya 500.000 iranier, irakier och somalier de närmaste få åren. Om en och annan svenne ute i buskarna då säger ´´hum´´, är han då en nazist och rasist och fascist? Och förtjänar att dödas på fläcken? Ja, naturligtvis är detta Naraghis och socialdemokraternas sekteristiska övertygelse. Och TV4:s. Och övriga riksdagspartiers. Jag har aldrig befunnit mig i ett väckelsetält. Men jag har lyssnat på otaliga, sekteristiska närradiosändningar. Radio Södermalm. Radio Maranata. Roseniuskyrkan. Skrämmande. DET VAR EN GRYMT HÄRLIG KÄNSLA. Att få stå i Kalmar och bara utspy hat. Mot de STORA FIENDERNA. Svennarna, jordens djävlar.

2007-05-02 @ 13:02:08
Postat av: GM

Fruktansvärt! Men dessa människor är ju ivrigt påhejade av etablissemanget se: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2207&a=645378 Småland är ett Guantanamo light där myndigheter tvingar in människor i svensk landsbygd utan att per automatik ge den som lyckats ta sig in i Sverige permanent uppehållstillstånd!

2007-05-02 @ 13:09:40
Postat av: KL

Som sagt, på www.barometern.se kan vem som helst med en dator njuta av första majtalen i Kalmar och utifrån sitt lyssnande dra slutsatser för egen del, om det är hets mot folkgrupp eller inte. Nån frågar : Varför reste du dig inte upp och skrek själv? Men hallå, jag är journalist, jag förmedlar och beskriver, jag bloggar och bedriver opinion. Men nog är det märkligt att alla satt tysta och lät sig gisslas - homo flagellantus svedicus - jag återkommer till just den saken.

2007-05-02 @ 15:11:37
Postat av: Ingeborg

Det är egendomligt hur vi svenskar är. Varför frågar vi oss inte varför dessa människor stannar här i Sverige om vi är så hemska. Vad är det som drar det dem hit. Om de nu kan resa hem ibland så undrar man också hur det är med flyktingstatus. Om de vore förföljda i sitt hemland så skulle de väl knappast kunna åka hem.

2007-05-02 @ 15:30:14
Postat av: Lelleprinter

Jo Kurt! Du har rätt, du är journalist och skall aldrig egentligen ta parti utan förmedla verkligheten, du har gjort rätt. Till skillnad från våra rikstidningar som alltid tar parti för åsiktsminoriteter inom visssa grupperingar, dessa journalister tiger ihjäl vad som passar dem och ger en bild av "verkligheten" som kan stärka deras egna syften, om svenska journalister ägnat sig åt att berätta även det politiskt inkorrekta som du gör Kurt så hade vi haft en helt annan politisk diskussion idag. Tyvärr ser nittio procent av journalistkåren sig manade att uppfostra svenskarna att tycka rätt. Att anmäla för Hets Mot Folkgrupp kanske inte leder någonstans så på den punkten tar jag tillbaka vad jag tidigare skrev och jag säger nu istället, anmäl inte hennes uttalande, det leder ingen vart iallafall. Däremot tycker jag fortfarande att hennes uttalande var fördomsfullt, kränkande mot svenskar och jag tycker att det är hetsigt! Och vad gjorde nazisterna där, deras medverkan är bara kontraproduktiv, jag tar helt avstånd ifrån nazism och deras närvaro gjorde bara att sossarna kunde egga upp sig o påvisa att Sverige visst är ett rasistiskt land eftersom nazzarna var där. Nazisternas närvaro förstör den strimma till debatt som vi alla borde kunna få föra, deras närvaro "legitimerar" locket på i politiskt viktigaste diskussioner om Sveriges framtid. Nazismen står också för extrema antidemokratiska värderingar. Vi behöver varken judehatare eller personer som hetsar mot svenskar gapandes på våra torg, personer som utövar hets kunde ha stannat hemma denna dag. Vi behöver istället kunna öppet tala om saker på det sätt som folk i andra europeiska länder får göra.

2007-05-02 @ 15:31:41
Postat av: Ängö

Linslusen Malik tog vara på chansen när Måna var med i teve. Man blir bara så spyfärdig, när man ser den förljugna röven!

2007-05-02 @ 15:34:31
Postat av: Lelleprinter

PS! Givetvis får du ta parti och framföra att du ogillar de orättvisa saker som hon sa, du får givetvis tycka om saken, men att göra anmälningar eller gapa ut ditt motstånd ska du givetvis inte som journalist så du kan behålla din trovärdighet som nyhetsförmedlare. Vänliga hälsningar.

2007-05-02 @ 15:35:10
Postat av: Björntomten

MIN PERSONLIGA ERFARENHET ÄR ATT MODERATER LUKTAR ILLA. Får en dagligen återkommande programledarinna i Sveriges radios P1 uttrycka sig så? Som programledarinna - inte som inbjuden gäst och trosföreträdare? Det gjorde en sådan i alla fall nyss. Gäster fanns också med i studion. Några rabiata vänsterdemonstranter, närmare bestämt, som med illa dold förtjusning, fnitter och kackel recenserade sina egna slagord från igår. Utgångspunkten i det här fallet var följande mästarretorik: FREDRIK REINFELDT LUKTAR SVETT, JAG VILL HA EN HYRESRÄTT. Logiken i det hela kunde man dock inte förklara. ´´Jag fattar inte meningen men jag tycker den är fräsch.´´ (Uttalat i kulsprutefart på snubblande nystockholmska: Jfttr intmng mejg tkrdnr fräsch.) Det var då den lika snubbelbabblande Annika Lntz kom med sin opartiska och sakliga förklaring: MIN PERSONLIGA ERFARENHET ÄR ATT MODERATER LUKTAR ILLA. (Fast vad har det med hyresrätter att göra?)

2007-05-02 @ 15:53:19
Postat av: KL

Signaturen Ängö ombedes vänligen men bestämt att vårda sitt språk. Lär dig en gammal sanning : döda din fiende med ett elegant stick av floretten, att klubba ihjäl är primitivt och bara bloar ner.

2007-05-02 @ 16:01:44
Postat av: Ronny

Och i dagens Kvällspost intervjuas en glad ungsosse ang. 1 maj, där han med ett plakat stolt skrivit "STOPPA INAVELN, ÖKA INVANDRINGEN". Det är en av den s.k Arbetarrörelsens påläggskalvar. Nog vänder sig dom gamle sossarna i sina gravar:) Måtte det bara gå vägen för framtidens etniska svenskar, från förföljelse och våld, när en sådan "Qvissling" finns med i leden. Och med tanke på att SSU och Svensk Arabiska vänskapsförbundet, har långt framskridna planer på att ändra svenska flaggan, då den enligt dom, den INTE speglar dagens mångetniska Sverige! Samma tidning har en kommunist som spyr sin galla över att inte svensksomalier får komma hem, (Sverige). Detta är alltså en kommunist som i sina egna led har folk som misshandlar, förföljer, trakasserar människor med en annan politisk åskådning, utan att röra ett finger. Men när det gäller folk från andra länder, då jä...lar visar man sturskhet. Patetiskt......

2007-05-02 @ 17:34:54
Postat av: gunnar peterson

Det är värdefullt att få läsa om detta, men jag undrar om dessa människor är värda att kommentera, om man är tvungen att ta åt sig av deras oförskämdheter, om man skall kosta på sig att bli arg på deras självöverskattning och obildning? Handlar det inte om individer som visar att de inte har begripit någonting och saknar både vilja och förmåga att fatta vad de gör? Kommentarerna här är mycket träffsäkra, även om Kurt själv står i en klass för sig, men - reta inte upp dig på de onda, avundas inte dem som gör orätt! De torkar snabbt som gräset och vissnar bort som grönskan.

2007-05-02 @ 18:26:58
Postat av: KL

Det ringer en vän och frågar om djuret i koppel på bilden här ovan är en liten gris, eller vad det kan vara. Nej, det är ingen gris utan en pitbullterrier; det fanns inte mindre än tre sådana hundar med bland publikum på Första maj i Kalmar.

2007-05-02 @ 18:33:04
Postat av: ln

? "Det var det jävligaste"- utropar den socialdemokratiska tönten och tillika oppositionsrådet i Tomelilla Jan-Erik Andersson till Ystads Allehandas nätupplaga samtidigt som han lovar att omedelbart kontakta polisen. http://hogerkanga.blogspot.com/2007/05/sverigedemokraterna-i-tomelilla-1a-maj.html besök sajten den stimulerar! ============================= - "Det är för jävligt, Kurt Lundgren! Du lyckas sätta igång en präriebrand med en osanning - en lögn, - och inte fan enbart med en journalistisk vinkling. Du har gjort bort dig ordentligt KL. På http://www.barometern.se/article/1253862_103-102-0-0 kan man avlyssna vad Laila Naraghi sa i sitt 1:a Maj tal i Kalmar. Naturligtvis kan man klippa också i ljudinspelningar, klippa bort olämpliga passager som "Ni är rasister, hela svenska folket är rasister, ni går efter efternamnen på folk och hur deras näsor ser ut." Nu har emellertid inte detta skett, ej heller finns det anledning antaga att det finns intresse/kompetens på Barometern-Oskarshamns-Tidningen för sådant snickeri. Tre gånger har jag avlyssnat talet, tredje gången med hennes manus framför mig. Detta finns på Laila Naraghs hemsida: http://lailanaraghi.blogspot.com/2007/05/frsta-maj-del-1.htm. Hon följer inte manuset ordagrant - hon förbättrar det efter hand spontant - jag tycker hon gjorde det på ett begåvat sätt. Hon kan nog ha en framtid som politiker/retoriker framför sig, tyvärr, ty vi vill inte gärna mötas av begåvat folk bland alla idioterna inom multi-kulti-rörelsen. Och att hon (just nu) är en engagerad islam-kramare och palestinofil(?) är ju alldeles uppenbart. Istället för att redovisa vad hon sa istället för det du pådyvlade henne, föreslå jag att Du Kurt och alla ni andra, som med behjärtansvärd snabbhet föll in i den unisona hets-kören - och det gäller även Dig Steen, lyssnar av inspelningen medan den finns kvar och gärna också jämför med manuset. Att föreslå att man, enligt hennes uppfattning, bör kalla saker vid deras rätta namn - 'racism' istället för 'integrationspolitik', när svenska medborgare förvägras jobb och bostad på grund av att de inte har rätt namn och har annorlunda utseende på näsan, tycker jag inte skulle behöva uppväcka en sådan uppenbar lynchstämning. Någon känd person har sälkert uttalat sig om behovet av SAKLIGHET och rationalitet i meningsutbytet med en motståndare. Vanlig simpel anständighet förespråkar dessutom en ursäkt.

2007-05-02 @ 22:20:02
Postat av: Lelleprinter

Om den uppgift stämmer som "In" lämnat ovan om Laila Naraghis tal, att hon inte sagt det, så ber jag hövligen om ursäkt för att jag kritiserade Laila Naraghi för det uttalandet som enligt "In" inte gjorts. Då tar jag tillbaka det jag skrev att hon generaliserade osv och ber om ursäkt. Jag baserade mitt uttalande på Kurt Lundgrens uppgifter här på bloggen. Men rätt ska vara rätt! Stämmer dock Kurt Lundgrens uppgifter "hela svenska folket är rasister" så var Laila Naraghis uttalande olämpligt. Kurt Lundgren skrev: "Laila Naragi, verksam i SSU, jag vet inte var hon kommer ifrån, känner inte hennes bakgrund och bildningsnivå, men hon kan alltså stå på ett allmänt torgmöte inför 3 000 Kalmarbor varav jag råkar känna en del och vräka ur sig: - Ni är rasister, hela svenska folket är rasister, ni går efter efternamnen på folk och hur deras näsor ser ut." Vänligast. Lelleprinter

2007-05-02 @ 23:34:03
Postat av: Lelleprinter

Kurt! Jag har full respekt för dig som journalist och tycker du är en duktig journalist, men stämmer uppgifterna som "In" lämnat här ovan? Alla har ju rätt att tolka. Har du tolkat vad hon sa eller var citatet ordagrant? Skulle din text vara en tolkning så faller inte din trovärdighet för det, du har så mycket substans i allt annat du skrivit på bloggen.... Men ett vänligt tips; En god ide så du slipper trubbel ifrån SSU kanske vore att radera alla kommentarerna i detta inlägg överlag osv. Men det bestämmer du. Detta säger jag som läsare, jag är absolut inte med i SSU. Vänliga hälsningar. Lelleprinter.

2007-05-02 @ 23:43:08
Postat av: DDR2 - Sundsvall Norrland

ln & Lelleprinter: Det vore roligt med en muslimsk politiker som för en gångs skull arbetar för att integrera sina medmuslimer in i det svenska samhället, istället för att försöka integrera oss ursvenskar till det muslimska kalifatet... Vår utbildningsminister är ett utmärkt exempel på en sådan politiker, men alla musslor som arbetar efter minst sagt underliga agendor i vänsterpartierna (V+MP+S) verkar mer intresserade av att läxa upp oss svenskar och få oss att konvertera till den "sanna läran"...

2007-05-02 @ 23:44:46
Postat av: Lelleprinter

DDR2! Jag instämmer att det är viktigt att ha en minister som arbetar för att integrera muslimerna in i det svenska samhället och inte för en segregerande form. Och ja, t.ex Mp har en märklig agenda viket vi senast såg på DN - debatt apropå kritiken mot att staten eftersökte terrorister, men den ansvariga myndigheten svarade också på det och sa faktiskt skarpt ifrån mot Mp:s märkliga inlägg. Men frågan var vad Laila Naraghi e g e n t l i g e n har sagt. Jag har den fullaste respekt för Kurt Lundgren som journalist, han är duktig, vad jag vänligast undrade var om Kurt denna gång tolkat Naraghi eller citerat Naraghi. Jag kan inte stå för en kritik mot ett uttalande som Laila Naraghi aldrig eventuellt exakt har sagt och gjort. Har inte Laila Naraghi gjort det uttalandet så kan jag inte kritisera henne för det heller, då måste jag be om ursäkt för min kritik mot Laila Naraghi eftersom den principiellt var obefogad. Däremot så kan man ifrågasätta en mängd andra saker, såsom andra politikers uttalanden i dessa frågor, t.ex det bekanta barbari-Ronnauttalandet och en mängd andra uttalanden gjorda av andra politiker. Vänligen. Lelleprinter

2007-05-03 @ 00:06:28
Postat av: Tore

Då du KL bevistade torget i Kalmar, har jag fullt förtroende för dina uttalanden... I övrigt har jag den åsikten att socialdemokratiska kvinnor och en del av det manliga släktet är totalt inteligens- befriade. Det där med tänkande, är tydligt en sosse sjukdom...

2007-05-03 @ 00:48:01
Postat av: Lelleprinter

Tore! Jo, det s-märkta uttalandet; "Det e heftiitt å betala skatt" säger väl allt om socialdemokratifrenesin....

2007-05-03 @ 01:06:01
Postat av: Knute

Jag har skrivit en "satir" om det här. http://everykindapeople.blogspot.com/

2007-05-03 @ 03:08:51
URL: http://everykindapeople.blogspot.com/
Postat av: Ängö

KL: Naturligtvis, du har rätt! Den där Malik gjorde mig upprörd, det blockerade min tanke verksamhet...

2007-05-03 @ 07:28:57
Postat av: ml

Korrekt citat ur Laila Naraghis tal: " För det andra handlar det om den så kallade integrationspolitiken. Många svenskar har svårt att få en bostad eller ett jobb på grund av sitt efternamn eller sin näsa. Trots att vi bott här i Sverige flera år och är människor som alla andra diskrimineras svenskar med invandrarbakgrund varje dag. Inom politiken kallas detta ofta för ?integrationsproblem?. Det är skitsnack, jag kallar det rasism. För jag tycker att vi ska kalla saker vid deras rätta namn. Problemet är inte människors bakgrund. Problemet är när människor diskrimineras på grund av sin bakgrund. Det är dags att vi städar undan rasismen!"

2007-05-03 @ 08:58:17
Postat av: KL

Visst, så är det, vi är rasister hela bunten, varje dag till och med och allt annat är skitsnack för att nu tillgripa det varsamma och känsliga ordval som här tillämpas. Jag vägrar låta mig bli uppläxad, förnedrad och tillrättavisad av en kuf inom en politisk sekt. Har vi då mist all stolthet? För min del säger jag : Nog nu.

2007-05-03 @ 10:03:37
Postat av: Mange

En sak är då säker. Laila Naraghis kommer att klättra långt och snabbt inom den Socialdemokratiska sekten. Hon verkar ju också duktigt hata allt genuint svenskt. Precis som sektledaren.

2007-05-03 @ 17:35:32
URL: http://fianuffe.blogspot.com/
Postat av: gunnar peterson

Laila Naraghi hade inte varit till om inte Sverige tagit emot hennes morfar som flydde från Wien på grund av de nazistiska raslagarna.

2007-05-03 @ 18:51:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Trackback-URL för detta inlägg: